• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • angeni

Cecilia: Jag känner igen det där med att lister gärna glöms bort.
    Vi har nyligen renoverat i sovrummet och har fortfarande inte fått dit några golvlister samt dörrlister. Det syns ju inte när det står massa möbler för.

• Pian80

Vi struntar i mello på lördag och går på bio istället, var riktigt länge sen. Bokade biljetter till Män som hatar kvinnor. Mitt största dillemma är att jag inte enkelt kan gå på toa under de två och en halv timme som filmen varar .

På söndag åker vi till Katrineholm för att gratta svärmor som fyller år.

All tid som blir över ska vi ägna åt huset. Och jag känner också väl igen det där med lister .

• Nanoozi

Pian80: Det gör du rätt i. Den filmen va grymt bra. Får 4 solar av mig...hade gett fem om jag inte hade läst boken... Det tog bort lite av spänningen i slutet. Man visste ju innan vem mördaren var.
    Tips 1: gällande toaletten. Jag satte mig närmast gången så att jag kunde smyga iväg på toaletten under filmen. Behövde göra det bara 1 gång dock.
    Vi hade bokat biljetter i mitten av raden men lyckades byta bort platserna till gången istället.
    Tips 2: töm in drickan i början av filmen och ät inte för mkt popcorn och godis som gör att du blir tvungen att dricka så klarar du dig.

Hoppas ni får en trevlig biostund.

Vi ska städa ur garaget och få upp lite lister och fönster foder vi med i helgen. Nackdelen med äldre hus är att våra elementrör går runt bakom listerna så vi får bygga special socklar

• m o e

Albin blir hämtad av Mats föräldrar imorgon så vi är ensamma hemma till söndag lunch. Det händer inte så ofta, så vi har ingen aning om vad vi ska hitta på. Jag funderade på om vi skulle ta oss iväg på bio, men vi får se. Lite melodifestival lär det nog blir också.

Jag har sån lust att rensa, städa, slänga, måla och fixa hemma just nu. Vi ska renovera allrummet på övervåningen under påskhelgen och eftersom Albin fyller år om två veckor känns det inte ok att dra igång det redan nu. Men kan kan ju börja röja lite i alla fall, så det går snabbare när vi väl sätter igång. Kanske målar jag om ett bord, som behöver bli vitt för att ha något för mig? Vi har fått ett gammalt köksbord av mina föräldrar (hederligt 70-tal med Perstorpsskiva!) som ska slipas och lackas innan vi tar in det i köket. Men det vill jag helst göra utomhus, så nu får våren banne mig komma! Jag är så less på vinter nu! För ett år sen hade vi en kruka med påskliljor på trappen vid det här laget...

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Pian80

Nanoozi
    Tack för tipsen! Vi bokade platser rätt nära gången så det ska nog gå att få sitta ytterst .

M o e
    Ja visst är man less på vintern nu! Suck.

• angeni

Moe - man önskar nu att snön bara kan försvinna så man kan börja göra något utomhus. Det är så trist med all is som finns under snön.

Men det är väl så vi svenskar är:P Gnäller när vi inte har snö och när vi väl får den då vill vi inte heller ha den sådan är jag iallafall. Går inte att komma ifrån.

• Pian80
    Pian80 skrev 2009-03-13 12:39:17 följande:
    NanooziTack för tipsen! Vi bokade platser rätt nära gången så det ska nog gå att få sitta ytterst . M o eJa visst är man less på vintern nu! Suck.
    När jag läser vad jag skrev så kan man ju fråga sig varför vi inte bokade platser vid gången direkt... .
  • angeni

Pian80: Jo, det hade kanske varit det smartaste men man tänker nog inte alltid så långt hehe

• Cecilia1982

Oj vilket vackert väder det är idag! Och snön smälter ju jättefort! Då får jag snart användning för mina nya gummistövlar{#lang_emotions_laughing}

Vi var in på förlossningen idag... 150/110, inte alls så bra, men inga fel på levervärdena, så jag ska tillbaka på kontroll på tisdag. Läkaren ville göra en vaginal undersökning och så sa hon att hon kunde göra finsk massage...Hmm, tänkte vi, jo, det innebar att hon stoppade ett finger in i livmodertappen och masserade lite försiktigt för att mjuka upp den. Det kan tydligen hjälpa till med ett par dagar tidigare förlossning.
    Så blev det och helt plötsligt säger hon ja nu käner jag på bebisens huvud!!!{#lang_emotions_embarassed}
    Ojdå, tappen var kort och mjuk och hon fick lätt in ett finger. Ovanligt för en förstföderska sa hon...

Hoppas hoppas att bebis vill titta ut snart!!{#lang_emotions_smile}

• Gumsan78

Cecilia1982: Oj vad läskigt det lät att hon kunde känna huvudet! Hoppas att den vill ut snart och lycka till!

Pian80: Absolut, promenadsällskap är aldrig fel =)

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!