• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e
    Sajsis skrev 2009-03-16 12:06:21 följande:
    Om det stora alternativet är intressant för några så är mitt förslag att vi tar en heldag söndagen den 3:e maj hemma hos mig. Jag bjuder på lätt lunch på eftermiddagen. Man skulle kunna köra från ca 11.00 och frammåt. Om det är svårt att få till kan vi dela upp det på de två vardagkvällarna jag föreslagit, men personligen tycker jag det känns bra med en hel söndag.Vad sägs?Det finns 10 lediga platser på träffen hos mig!
    Hur länge håller vi på då? Vi har simskola 16.30 (jag är simlärare) så jag behöver veta om jag hinner dit eller måsta ordna med er ersättare. Finns det möjlighet att starta kursen något tidigare annars? Jag tycker annars att det förslaget är jättebra, med en heldag!
  • jeka78

Oj vad man missar mycket när man e borta ett par dagar härifrån....
    Har varit lite mycket på sistonde så jag har ej hunnit med mig sj eller familje liv :(
    Hoppas allt är bra med er tjejer, här rullar det på och man bara lääängtar!
    Vi kör för fullt med dessa föräldrargrupper, 1 träff i veckan imorgon är det träff nr 4 sedan är det bara en träff kvar innan dom små kommer ut iaf....
    i helgen skall vi på sm-finalen i Uppsala så det blir hel helg där fre-sön...
    Eftersom min sambo är domare så har dom lagt in lite kurs/möten oxå...
    Men det är då vi tjejer/frugor får göra massa skoj, dom överaskar med nått varje år men jag håller tummarna för spa.... :)
    Sedan har jag överaskat min älskling med att bokat en kryssning till oss den 3-4 april med en lite lyxigare hytt, middag och spa på lördagen...
    Det sämsta va att dom inte har nå gravid massagebord men men bokade in en tid åt sambon ist det behöver han :) Han blev iaf överlycklig!
    Oj oj vad mycket jag skrev... he he  Skall skriva lite oftare så att det inte blir så mycket nästa gång...

• m o e

Var hos min bm idag och allt var toppen! Hb-t hade till och med gått upp lite, till 117 så det var inga underverk men ändå helt ok! Magen mätte 27 cm, inte så stort men än så länge ok. Hjärtslagen låg på 132 så han varierar sin puls väldigt där inne, Lillebror.

Vi pratade om allt som gick fel förra förlossningen och tiden på bb och hon är så bra och förstående min bm. Det kändes jätteskönt och hon stärkte mig i mina tankar om hur jag vill att det ska bli den här gången och att jag faktiskt kan lita på mig själv, att jag vet vad som är bäst.

Jag tog upp hur rutinen med avnavling ser ut här och hon trodde att det nog beror på vem man möter på förlossningen. Men hon skrev ner i min journal att jag önskar sen avnavling om det inte händer något oförutsett som gör att de måste ta ut barnet ur rummet eller så. Hon höll med mig, att varför ska man störa naturen när det inte behövs?! Det kändes så skönt!! Hon är väldigt liberal och laid back när det gäller det mesta, super tycker jag! Hon är en sån som förstår att jag vill ha mitt barn på bröstet i lugn och ro, och att jag tror det är viktigt och bra för både anknytning och amning.

Tillväxt-UL ska jag ringa och boka, med tanke på att Albin var liten när han föddes. Det är bra för oss att kunna ställa in oss på det om det skulle visa sig att tillväxten blir dålig även den här gången.

• m o e

Vad det gäller avnavling så kanske inte alla är insatta i frågan, men läs gärna den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-13/m39509324.html om de nya riktlinjerna i Sverige och fundera hur ni vill ha det. Det kan vara lämpligt att skriva in i sin journal om vad man önskar inför förlossningen, då avnavling ofta sker tidigt fortfarande på rutin. Det är synd att barnen går miste om sin fulla blodkvot, tycker jag. Men som sagt, läs gärna mer i den andra tråden och fråga gärna om ni har funderingar kring det här. Jag gillar att diskutera och tycker den här frågan är viktig.

• Cecilia1982

JAg tycker också att en heldag låter bra och jag anmäler mig till den 10 maj. Med min man då då.

Moe: Vad skönt att allt såg bra ut och att din bm är så förstående och att det känns som att hon lyssnar på dig och det du vill ha sagt. Man vill inte bli "klappad" på huvudet liksom.

Lotta: Vad tråkigt med huvudvärken, men vad skönt att ni fick en fin söndag!

Imorgon ska jag till förlossningen igen och ta prover... {#lang_emotions_frown}

• DariaM

Hej alla.
    Jag och alex är intresserade av "stora" kursen men vi får problem att hitta tid då alex ofta jobbar kväll samt varannnan helg. Han jobbar den 3: e men ska kolla om han kan byta eller ta semester.

Idag var vi hos BM och fick höra bebisen för första gången. =) Hjärtslagen var på 150....så enligt myten så är det en flicka. Problemet är att alla olika myter och "tester" säger olika...ibland väntar vi en pojke och ibland en flicka. =) Nej det är nog ingen idé att spekulera...vi får vänta å se. =)

• Nanoozi

Hello "tjockisar" i väntans tider!

Jag och sambon går jätte gärna den långa kursen som är heldag. Så räkna med oss!!!

Idag var vi hos BM och allt visade sig vara som det ska. Puls 138 ggr/min och SF-mått 31. Inga konstigheter... Bebben ligger med huvudet mot bäckenet och fossingarnaupp mot revbenen (har jag redan räknat ut).

Kom på igår att jag kommer att vara i vecka 38 när sista vattengymppa passet kommer att äga rum...bebben kan lika gärna anlända då hehe... Mitt i passet *S*

• Sajsis

OM HLR!!!
    Nu har jag klurat klart i min planering.

Det blir en heldag söndagen den 3 maj kl 10.00-ca 16.30. Priset är alltså 500 per person och om partner också går blir det 250 för den personen.

Betalning ska ske till ett postgironummer i god tid innan kursen. Anmälan sker genom att maila sin e-postadress till mig så skickar jag vidare den till Helhjärtat som skickar ut inbjudan och postgironummer för inbetalning! Via mail kan jag lämna ut mitt mobilnummer för ytterligare frågor för den som vill. Fler uppgifter om adress och annat kommer när gruppen är klar och då kan vi ha mailkontakt istället för att svamla här!

Intresserade hittills:
    Nanoozi 2 personer
    DariaM 2 personer-osäkra
    Cecilia1982 2 personer
    Moe ??
    Pian80 ??
    Västerås bebis ??
    Hör av er så snart som möjligt till min mailadress för riktig anmälan!

Ni får ursäkta om det blir lite rörigt. Konstigt att arrangera en sån här sak med människor man bara har kontakt med så här på nätet och inte känner i verkliga livet =).

Kram på er!
    /Cajsa

• m o e

Uppdaterar listan.

HLR
    Intresserade hittills:
    Nanoozi 2 personer
    DariaM 2 personer-osäkra
    Cecilia1982 2 personer
    Moe 2 personer
    Pian80 ??
    Västerås bebis ??

Sajsis: Inboxar dig med anmälan.

• sockervit

Hej!

Oj, vad det skrivits! Kul!
    Vilka vårkänslor man fick i söndags! Härligt!
    Var ute och sniglade i 1 tim och 45 min, skönt!

Cecilia: Hoppas det går bra för dig idag alt att förlossningen startar snarast!

Sajsis: Ang HLR kursen så ville ju vi också gå, men den 3:e är vi upptagna på annat!
    Var det andra alternativet den 10:e? Eller någon kväll? Eller föll de alternativen helt bort? Ser att Cecilia+man vill gå den 10:e också... Hur gör vi nu?

M o e: Bra tips om sen avnavling. Min sambo tog också upp det på sista Bm-besöket, men ska kolla med henne när vi ska dit i nästa vecka om hon skrev in det i vår journal...
    Vad kul att du stickat en kofta.

LottaK79: Har migräntabletterna hjälpt? Jag har haft huvudvärk pga lågt hb. Bara en tanke...

DariaM: Foglossning har jag med! Usch usch usch! Men går nu på akupunktur mot det, kan rekommenderas! Och även att ha på sig ett stödbälte är skönt, framförallt när man går. Häftigt med hjärtljuden!

Ang eftermiddagens vattengympa, så blir det tyvärr jobb för min del .
    Hoppas det är bättre idag! Ser framemot att få en rapport senare av er

Tjingeling så länge!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!