• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Link 83

Cecilia1982: Vad spännande, då kanske liten vill titta ut snart. Vi får hoppas det så att du kan få må bättre igen :)
    Kram, håller tummarna på att det startar snart!

• DariaM

Cecilia: Spännande...hoppas liten vill titta ut snart. =)

Är det någon som haft problem med foglossning?
    Sen några dagar tillbaka har det huggit till i ena skinkan vid flera tillfällen och sedan har jag haft en "strålande" smärta en stund efter, det har i samband med detta gjort jätteont att tex resa sig eller att gå men det har gått över efter en stund.
    Kan detta vara foglossning? Vad ska jag göra i så fall?

• m o e

Cecilia: Så tråkigt att du inte mår bra, men hoppas nu att förlossningen snart sätter igång så du slipper det och får bebisen på utsidan istället.

DariaM: Det skulle kunna vara fogarna som spökar. Jag hade ont i skinkorna under min förra graviditet och då var det en typ av bäckenuppluckring enligt sjukgymnasten jag träffade. Den här gången har jag inte känt så mycket i skinkorna, utan mer i ryggslutet och inne i bäckenet, mera neråt. Det finns mycket att läsa om foglossning om du googlar lite och ta upp det med din bm nästa gång du går dit.

Idag har det ju varit helt underbart väder!! Jag fick sån energi av solen. Kika i mitt galleri om ni vill se Lillebrors nya kofta, som blev färdig idag.

• lottak79

Cissi: Tråkigt att du inte känner dig pigg. Men att hon nu kunde känna huvudet {#lang_emotions_smile} Då kanske det snart är dags!! Hoppas hoppas på {#lang_emotions_baby} vill komma nu!

Ja vilket underbart väder det har varit. Blev perfekt för min sambos 30 års dag igår. Vi firade honom visserligen i lördags med nära och kära och sen skulle jag skjutsa hem ett par till hallsta på natten där efter festen. Och lyckades låsa ute min sambo utan nycklar och telefon {#lang_emotions_innocent}. Var ju inte direkt meningen. Han fick vänta 30 min, men för han kändes det som en evighet...Sen tänkte jag skulle bjuda han på frukost på sängen åt han, men det blev resorb och 2 huvudvärkstabletter {#lang_emotions_laughing}. Sen firade vi mer på eftermiddagen med tårta och vänner och sen en långpromenad i det fina vädret och avslutade med pizza på kvällen. Så det har varit en jätte bra helg.

Förutom att jag har haft skallebank nu 4:e dagen i rad. Mindre kul. Så jag bad hanen åka till apoteket och hämta ut min migränmedicin. Känner att den kommer krypande. Alvedon eller panodil biter verkligen inte på mig nu.....urk, man blir så trött. Tur att det finns migrän medicin som man får ta när man är gravid, annars vette tusan hur man ska orka. Så idag blir det mestadels vila till huvudvärken släpper.

Ha dé gott

• Sajsis

Ok tjejer. Här kommer mer info om HLR!!!

Det finns två kursalternativ:
    1: en kväll/halvdag på ca 4 timmar med kurs i HLR och "sätta i halsen". Den kostar 400 kr per person. Om man kommer som par får andra partern halva priset. Alltså 600 kr för två personer!
    2: två halvdagar/kvällar alternativt en heldag med HLR, "sätta i halsen" samt vad man gör i andra situationer så som brännskador, stick/bett, förgiftning, blödning, sår osv. Om man tar hela paketet kostar det 500 per person och 250 för medföljande partner. Dvs 750 för två personer.

Jag har tänkt att ha en träff hemma hos mig. Det finns 10 platser eftersom man kan vara max 12 per grupp. Jag har olika dagar som alternativ och kan tänka mig antingen hela stora paketet eller bara HLR. Det avgör intresset hos er.

Datumen jag bokat in är: Tisdagen den 14 april, halvdagskurs på kvällen från ca 17 - 17.30. Och/eller torsdagen den 16 april samma tid. Eller söndagen den 3 maj, antingen heldag eller halvdag beroende på intresse.

Eftersom fler är intresserade vore det bra om någon mer kan tänka sig att ha hemma hos sig. Värdinnan får kursen gratis och partnern betalar halva priset!'

Om ni har frågor så maila mig här på Föräldraliv. Medella intresset så får jag försöka pussla ihop det!!

Kram till er alla och magarna!
    /Cajsa

• Sajsis

Jo förresten. Det kommer vara en artikel i Västeråsaren (troligtvis i april) om denna kursen. Ni kan ju hålla utkik om ni vill =)

• Pian80
    Sajsis skrev 2009-03-16 09:00:02 följande:
    Ok tjejer. Här kommer mer info om HLR!!!
    Det finns två kursalternativ: 1: en kväll/halvdag på ca 4 timmar med kurs i HLR och "sätta i halsen". Den kostar 400 kr per person. Om man kommer som par får andra partern halva priset. Alltså 600 kr för två personer!2: två halvdagar/kvällar alternativt en heldag med HLR, "sätta i halsen" samt vad man gör i andra situationer så som brännskador, stick/bett, förgiftning, blödning, sår osv. Om man tar hela paketet kostar det 500 per person och 250 för medföljande partner. Dvs 750 för två personer.Jag har tänkt att ha en träff hemma hos mig. Det finns 10 platser eftersom man kan vara max 12 per grupp. Jag har olika dagar som alternativ och kan tänka mig antingen hela stora paketet eller bara HLR. Det avgör intresset hos er. Datumen jag bokat in är: Tisdagen den 14 april, halvdagskurs på kvällen från ca 17 - 17.30. Och/eller torsdagen den 16 april samma tid. Eller söndagen den 3 maj, antingen heldag eller halvdag beroende på intresse.Eftersom fler är intresserade vore det bra om någon mer kan tänka sig att ha hemma hos sig. Värdinnan får kursen gratis och partnern betalar halva priset!'Om ni har frågor så maila mig här på Föräldraliv. Medella intresset så får jag försöka pussla ihop det!!Kram till er alla och magarna!/Cajsa
    Vi kan vara hemma hos oss om det behövs mer än ett kurstillfälle.

Ska prata med sambon, men för min del så känns stora kursen intressant!
  • m o e

Vi vill gå kursen, helst det "stora" alternativet så man får lära mer om vardagsfarorna, det är ju trots allt det man oftast drabbas av. Vi kan säkert vara hemma hos oss också om det behövs.

• västerås bebis

Halloj,

Jag tycker det stora alternativet låter mest intressant. Är ju alltid bra att lära sig om flera olika skador som kan drabba sin lilla bebis!

• Sajsis

Om det stora alternativet är intressant för några så är mitt förslag att vi tar en heldag söndagen den 3:e maj hemma hos mig. Jag bjuder på lätt lunch på eftermiddagen. Man skulle kunna köra från ca 11.00 och frammåt. Om det är svårt att få till kan vi dela upp det på de två vardagkvällarna jag föreslagit, men personligen tycker jag det känns bra med en hel söndag.
    Vad sägs?
    Det finns 10 lediga platser på träffen hos mig!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!