• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • ELLEoClara

hejsan!
    Igår var vi på första träffen med föräldragruppen, mycket pinsam tystnad. Bm som höll i det var bra både på att förklara och att försöka dra igång oss i disskution. Det som var synd var att vi alla bodde långt i från varandra t.ex surahammar så det blir nog inga träffar i lekparken.
    Det andra jag tyckte var lite synd var att alla de andra skulle ha i juli (jag i maj) så det kändes som de hade mycket mera gemensamt medan vi var lite utanför. Fast det blir nog bra.

Ser fram mot vattengympan idag har kännt mig så tung och klumpig den här veckan ( var ska det här sluta ) men jag har inga höga förväntningar på passet bara vattnet jag vill åt.

Ha det bra alla!

• m o e

Om det blir problem att få alla att kunna gå HLR-kursen så kan jag tänka mig att ha en träffa hemma hos mig också, en heldag i så fall.

Sajsis: Du kan väl kolla med din svägerska vilka fler datum hon kan?

• Cecilia1982

Hej hej!

Sajsis: för oss funkar det med den 3:e också! Inboxar dig min mailadress!

Var på fl idag, alla prover såg bra ut så nu får jag återgå till vanliga bm igen. Skööönt!

TotteoElle: Ja, det är ingen höjdare när man inte känner för de personer som man går utbildningen med. Vi var 3 par som trivdes bra ihop!

Solen skiner och snön smälter! Jag älskar Sverige!!!

• m o e

Cecilia: Så skönt att dina värden var bra nu! Hoppas det får fortsätta så tills bebisen kommer.

• angeni

Hej alla!

Idag är första dagen på ledigheten och det känns så skönt!
    Har varit in till stan och köpt tyg så jag ska sy gardiner till ett av rummen. Samt att vi köpte täcke och madrasskydd till barnsängen.
    Nu väntar man bara på att få en bebis med.

Barnvagnen är kvar att betala men känns som att det inte är någon stress med att hämta den, med tanke på garantin.

Idag blev målaren klar med och jag känner mig så nöjd med tapetvalet! Blev jättebra. Nu ska det bara upp med soffan så vi äntligen kan koppla in tv:n. Har väl varit utan tv i snart en månad. Men inte har man lidit så mycket eftersom man jobbat men nu när man kommer gå hemma hela dagarna kan det vara skönt att kunna sätta sig ner i soffan och varva ner lite grann mellan allt annat som ska göras:D

• lottak79

Sockervit: Migräntabletterna hjälpte för stunden sen kom det tillbaka på kvällen så jag tog en till tablett så jag kunde få sova, men vaknade åter sen med huvudvärk. Har varit lite spänd i axlar och nacke som har gjort sitt det med....Så då vägrade jag ta en tablett till för jag vill ju inte droga bebben. Sen till slut så släppte det som tur var. Man blir lätt irreterad när man går runt med huvudvärk hela dagarna. Men måste erkänna att min migrän har faktiskt blivit bättre sen jag blev gravid. Har bara haft 2 anfall hittills...Peppa peppa ta i trä.

Cissi: Skönt att värderna såg bra ut och att du får gå till din vanliga barnmorska. Jag som trodde kanske att dom skulle diskutera att sätta igång dig. Jag är så grymt nyfiken på vem som bor där inne i magen {#lang_emotions_smile}

Sajsis: Angående HLR kursen så vill jag gå den, men vet inte när jag kan gå. Det verkar som den 3:e är redan full?? För det är väl 12 personer max. Annars får man sikta in sig på den 10:e.

• västerås bebis

Jag har skickat min mail till dig, Sajsis. Uppdaterar listan.

HLR
    Intresserade hittills:
    Nanoozi 2 personer
    DariaM 2 personer-osäkra
    Cecilia1982 2 personer
    Moe 2 personer
    Pian80 ??
    Västerås bebis 2 personer

• Link 83

Undrar oxå om HLR kursen är full ?
    Vill oxå gå med sambon, skulle vara bra när man har en lite vilde som ska klättra överallt o dyka i golvet lite då o då.
    Nu har han ett blått öga o en svullen läpp, ramlade ner från en pall o slog ögat i tröskeln, o ramlade när han sprang o bet sig ordentligt i överläppen så blodet forsade.

• sockervit

Hej hej!

Cecilia: Skönt att det ser bättre ut!

TOTTE oELLE: Tråkigt, men förhoppningsvis mjuknar det upp nästa gång... och ang lekparken så har du ju oss

Sajsis: Samma här, vi har t o m lokal om det skulle vara så att det är en lösning!

Angeni: Mysigt att få boa och fixa! Och soffa och tv...ja den lär nog behövas

Lotta: Usch då! Men skönt att det känns bättre nu . Jag har också migrän...och har också "bara" haft två anfall ännu. Hoppas vi slipper flera! Det är inte någe trevligt alls!

Link83: Hur känns det? Mår du? Det närmar sig ju....

Vilket väder! Måste nog ut i solen på lunchen!

• Pian80

Visst blir man glad så fort solen skiner??? Jag längtar till norrland bara . Är så mysigt med sol och snö. Tur att det inte är så många veckor kvar innan det är påsk och vi åker upp.

Jag glömde prata med sambon om HLR kursen den 3/5. Eventuellt är det en dålig dag för oss så den 10/5 är nog bättre om det blir en kurs då.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!