• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Pian80

Link 83 skrev 2009-03-18 09:42:35 följande:

Undrar oxå om HLR kursen är full ? Vill oxå gå med sambon, skulle vara bra när man har en lite vilde som ska klättra överallt o dyka i golvet lite då o då.Nu har han ett blått öga o en svullen läpp, ramlade ner från en pall o slog ögat i tröskeln, o ramlade när han sprang o bet sig ordentligt i överläppen så blodet forsade.
    Oj då... Är inte så lätt att hålla koll på de där små alla gånger.
  • Nanoozi

Vi skulle oxå gärna gå ett anant datum om det går att ordna. Sambon fyller år den 3 maj. Blir det senare så kan det ju finnas risk att jag ligger på BB då. hmmm... Fast den risken är nog ganska liten...

Åhh visst är det härligt med sol. Slutar snart för idag och då blir det en långprommis med hunden Längtar!!!

• Cecilia1982

Hej hopp!

Nanna: Gud vad skönt med en promenad med hunden! Jag tog en stol och satte mig mitt på gräsmattan med en filt och en kopp kaffe, så fick vår vovve leka alldeles själv. Det är tråkigt för honom nu med en så tråkig mamma!

Lotta: Jag lider med dig och ditt huvud, jag vet ju hur besvärligt du har haft det. Jag hoppas att det blir bättre ju längre in i graviditeten du kommer, det blev det för min mamma, nånting med hormonerna tydligen.

Link83: Stackars de små liven, men man ska nog vara lite glad att man har ett aktivt barn, då kanske det inte blir så mycket tv tittande och spelande sen kan man hoppas!

• Sajsis

ANGÅENDE HLR

Hej tjejer.
    Lite mer info. De andra datumen jag föreslog bortfaller och endast 3 maj gäller, eftersom jag inte själv vill hålla i flera träffar. I skrivandets stund har 9 personer anmält sig, men en av dom tror jag blir en till. Så det är 2 platser kvar!! Många verkar intresserade av ett annat datum. Då skulle jag vilja lämna den planeringen till någon som själv tar på sig det och har en träff hos sig. Jag kan via mail eller telefon förmedla kontakten till min svägerska och ni kan hänvisa till mig.

Kram / Cajsa

• Link 83
    Pian80 skrev 2009-03-18 10:43:28 följande:
    Link 83 skrev 2009-03-18 09:42:35 följande:
    Oj då... Är inte så lätt att hålla koll på de där små alla gånger.
    Han är jätte duktig på att klättra, men ibland har han lite väl brottom :) Men dom är tåligare än man tror som tur är :D När han ramla från pallen stod jag precis bredvid, men hann inte få tag på honom när han ramla åt andra hållet, så kan det gå ibland
  • Link 83
    Cecilia1982 skrev 2009-03-18 12:49:08 följande:
    Link83: Stackars de små liven, men man ska nog vara lite glad att man har ett aktivt barn, då kanske det inte blir så mycket tv tittande och spelande sen kan man hoppas!
    Ibland önskar jag att han bara kunde sitta still, men han far omkring i full fart hela tiden. Men det är kul, förutom nu när jag har svårt att hänga med i svängarna :D
  • Link 83
    sockervit skrev 2009-03-18 10:26:55 följande:
    Link83: Hur känns det? Mår du? Det närmar sig ju....Vilket väder! Måste nog ut i solen på lunchen!
    Har ont neråt är svullen o har typ 100 sammandragningar om dagen, kan knappt gå emellan åt, annars är det toppen ;) Nä då det är ok inte så långt kvar nu som tur är,liten får gärna komma om 2veckor :) Men vi får väl se när liten har lust att titta ut.
  • angeni

Hej alla glada Eller jag hoppas någon är det iallafall.
    Jag har fått min dag förstörd iallafall.
    Vår uträkning, min arbetsgivare och min, gällande föräldrapenningen är felaktigt så efter jag pratat med försäkringskassan i telefonen så måste jag nu söka om allting från början Det känns ju inte så speciellt kul.
    Och ersättningen kommer att skilja på flera tusen i månaden. Får se hur det går med allt nu.

Bebis är beräknad till 29/4 har plockat ut semester till 2009-05-05. Så i maj kommer jag iallafall få semesterlön. Men jag hoppas de hinner fixa allting tills dess. Men nu ska jag ju först vänta på att få hem nya papper, sedan fylla i allt med arbetsgivaren igen och sedan vänta vänta vänta....

Men var till barnmorskan idag och allt var bra med bebis och hjärtljuden lät jättebra, det enda positiva med dagen
    Så jag kan nu inte riktigt njuta av mina semesterdagar som jag har plockat ut

Hoppas allt är bättre med er andra och att allt är klart med er föräldrapenning!

• lottak79

ÅÅhh jag är så grymt förbannad idag och har knappt kunnat sovit något. Jag fick avslag om min havandeskapspenning. Chockad att beslutet blev som det blev. Undrar hur fan dom på fk tänker. Blir så trött.

Mitt jobb innebär väldigt många tunga lyft, spring och en del stressiga dagar. Jag jobbar på systembolaget och lyfter ca 50 kartonger eller mer om dagen som ligger på 15 kg st. Har ju även fått problem med rygg och foglossning men fk tycker fortfarande att jag kan utföra mitt arbete. Att ens ha tanke på att jag ska bära en stor och tung kartong när man börjar få mage, det innebär felaktiga lyft för min rygg som jag redan har ont i !!! Som jag ska ett antal ggr per dag! Dom påstår att jag alltid kan be någon bära mina kartonger. Ska jag ha då en som är alltid fastkedjad hos mig då. Den personen skulle egentligen göra ett smidigare jobb utan mig vid sin sida.
    Och det är vissa timmar under dagen jag är på lagret själv och jobbar och andra i kassan. Då kommer arbetet stå still och jag gör ändå ingen nytta för jag tänker inte bära dessa j-vla kartongen om jag har ont i ryggen! JAG ÄR SÅ JÄDRANS FÖRBANNAD NU!!!

När jag satt med min chef och skrev detta, så påstod han att jag kunde ha 2 timmars lagerarbete och resten av dagen kassa i 6 timmar !! Man kan ju säga att män har ju ALDRIG varit gravida! Hur man ensk kan komma på något att säga så! Det är inte hälsosamt för någon kropp att sitta så länge i en kassa, och dessutom inte för en havande!

Jag ansökte om det här för att det ska vara en trygghet för mig om det blir värre så jag kan gå hem. Mår jag bra och kan utföra viss arbete så kommer jag naturligtvis jobba så länge jag kan. Men nu är den tryggheten borta. Mår jag inte bra så kommer jag alla fall bli sjukskriven. Det är ju inte meningen bara för att man är gravid. Det är ju därför man ska kunna få havandeskapspenning!

Förlåt att det blev långt....var tvungen att skriva av mig.

Ska gå ner och ta ett snack med chefen nu.

• lottak79

Ska även påpeka att jag har 2 arbetskollegor som gör exakt samma jobb som mig och har fått biviljat, varför ska min ansökan vara annorlunda?? Kan man ju fråga.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!