• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Ronzki

Hej på er!

I söndags natt fick jag en hemsk värk i magen, hade ingen aning om vad det kunde handla om. Vaknade kl 23 av olidlig värk och det höll i sig, att dte inte var sammandragningar förstod jag men undrade samtidigt om det var något farlig för bebis. Vid 4 tiden gav jag upp och vi åkte in till förlossningen (är i v.30). Blev undersökt och de hittade inget fel på mig annat än att jag hade mycket vita i urinet. fick insprutat bedövningssalva i blåsan, skönt var det då magsmärtorna försvann. fick veta att jag troligen hade urinvärksinfektion. Försår inte hur det kunde göra såååå ont?? smärtorna kom tillbaka efter någon timme och jag fick bedövningsspruta och efter någon timme fick jag ännu starkare spruta. (stackars bebis) Fick göra ett till UL och allt såg bra ut med bebis, fick även veta att vi väntade en liten kille - mysigt!

Idag har jag kommit hem och smärtorna är som bortblåsta, vilar mig idag med typ 100 missade samtal på mobilen....

Hoppas ni mår bra!

• m o e

Ronzki: Så jobbigt att få så ont! Hoppas att det snart går över.

Alla vattengympare: Vi ses snart!

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • lottak79

Ronzki: Stackare med en sån smärta. Har du fått någon antibiotika mot uvi? Och Grattis till lillkillen som ni väntar!! {#lang_emotions_smile}

Angeni: Vad kul med husvisning. Har ni bestämt er för att bygga nytt? Alltid roligt med ett hus och egen trädgård man går gå och pyssla lite.

Igår var det första gången på föräldrargruppen som en barnmorskestuderande hade. Tyckte hon var jätte bra och hon kör lite profylax övningar med oss. Hon mena att det är väldigt viktigt för vår förlossning som vi väntar. 5 ggr kommer vi köra det. Tycker jag det var kanon bra idé faktiskt. Och så fick man träffa 6 andra magar. Mkt trevligt. Det visade sig bara att det är jag som lider av foglossning och dom andra undrade var det var. Tur har dom säger jag bara.

Jennka79: Japp det är jag det {#lang_emotions_laughing}. Och då är det du från konsum {#lang_emotions_smile}. Hoppas du har det bra.

• angeni

Ronzki: aldrig kul med smärta. Hoppas det blir bättre för dig Grattis till pojken i magen

Lotta: Vi funderar men det är nog lite för dyrt för vår budget. Men vi har redan villa idag, dock alldeles för liten och väldigt felplacerad då folk kör som galningar utanför oss. Så hoppas hitta något i nått mer barnvänligt område.

• Ronzki

Tack för alla omtankar. Jag mår redan mycket bättre.

Jag kände verkligen på mig att det var en kille, två busungar kommer jag ha!

• Sajsis

Hej tjejer.

Inatt och idag har jag gjort "studiebesök" på förlossningen. Igår kl 22.30 började jag få regelbundna sammansragningar. När de pågått i ca 3 timmar med 2-3 minuters mellanrum ringde jag förlossningen. Dom bad mig komma in för koll. Sen blev det mötningar, UL, koll av livmodertappen och koll om jag öppnat mig. Tack och lov var jag inte öppen, men de regelbundna sammandragningarna fortsatta lika tätt till ca 9 imorse. Då blev jag flyttad till BB och låg på vak till kl 17.00 Jag har fortfarande sammandragningar, men har fått åka hem. Fick kortisonspruta för att påskynda barnets lungutveckling, OM en förlossning är på gång. Nu ska jag vila och hoppas de ger med sig. Men helt lugn är jag inte. Dessutom trött efter ytterst korta stunder sömn på ett dygn. Men det är väl bra träning för framtiden =)
    Det som känns bra är att bebisen verkar må alldeles utmärkt med bra puls och den sparka mycket. Tack och lov!! Nog för att jag längtar, men inte ännu!!!

Så där har ni mitt läge. Imorgon blir det vila med ledighet från jobbet.

Ha det gott!

• Nanoozi
    Ronzki: Va tråkigt att du också har fått UVI. Jag har också UVI som inte ger med sig. Jag är nu inne på min andra kur.

I samband med att BM ringde och bekräftade att jag har fortfarande UVI så passade jag på att fråga om det finns någon risk att jag kan ha GBS (Grupp-B Streptocker) eftersom att jag har så ofta UVI. Då sa hon att det är det jag har...som jag redan borde veta det. Hade det inte varit för att jag råkade läsa om det på nätet så hade jag inte vetat om det och aldrig fattat fråga något sånt. Hur fan kan de bara nonchalera en sån grej. Visserligen är det vara 1 % risk att barnet dör av det efter förlossningen men tänk om jsut JAG är den procentare som råkar ut för det. Det är aldrig någon som har informerat mig om att det finns ens något som heter GBS och att jag kan ha det eller har det med tanke på att jag har gjort 3 odlingar av urinet hittills. Någon borde ha ju misstänkt något. Nää det får jag lista ut själva och fråga. Ska det verkligen vara så???

Känner mig sååå besviken och så jävla förbannad. Läste mer om det på forumet och på andra sidor. Det är tydligen väldigt vanligt att man ignorerar det i Sverige. Andra länder, som USA och Frankrike tar det mer seriöst på GBS. Man skulle undvika många Missfall och plötsliga spädbarnsdöd om man skulle ta det mer seriöst.
  • Nanoozi

Vi verkar vara rätt många här på forumet som har problem med våra graviditeter, UVI, sammandragningar, värkar m.m Shit alltså det är verkligen ingen dans på rosor. JAg gråter nästan varje kväll när jag har så ont i ljumskarna, ryggen och nedre regionen av magen. Det är tur att det ger något positivt i slutändan. Annars skulle man nog inte klara det.
    Och tur att vi har varandra som stöttar varandra i denna jobbiga men samtidigt underbara tid.

• DariaM

Jag är en "kaffetant" och fikar gärna. Vad sägs om nu på söndag eller nästa söndag?

m o e: Jag köpte en trikåsjal på tradera av en kvinna i gbg som syr dem själv. Har som plan att köpa en vävd långsjal senare om jag trivs med sjal överhuvudtaget.

Nanoozi: Låter helt idiotiskt att de ej sagt något så jag förstår att du är arg. Jag har aldrig hört talas om GBS. Ska läsa på lite om det jag oxå. Gråta varje kväll....känner igen mig. Vissa kvällar har hag så ont i fogarna att jag inte vet hur jag ska ligga, sitta eller stå. Jag känner mig som en gammal tant när jag ska resa mig då jag måste ta tag i nått för stöd. =)
    Men som sagt...det kommer ju något gott ur det här. =)

• lottak79

Hejsan tjejer

Nanoozi: Ja det är många som har problem med sina graviditeter men hoppas vi slipper det onda snart. Jag är oxå en som har UVI ofta och har ett medfött fel sen jag var liten och har alltid åkt på UVI så fort det har varit kallt ute och si och så. Min barnmorska informerade mig om GBS när jag tog upp mina problem med UVI. Men nu när jag har blivit gravid så har mina prover alltid varit mkt bättre än innan graviditeten. Konstigt det där. Det är detsamma med min migrän. Har bara haft 3 anfall hittills och innan kunde jag ha haft säkert många fler. Så lite posititvt för det med sig för mig.

Sajsis: Stackare som har såna sammandragningar. Skönt att dom gav dig den där kortisonsprutan ifall den hade tänkt att komma ut tidigare än väntat. Men hoppas naturligtvis att bebben vill stanna lite längre i magen. Skönt ändå att veta att bebisen mår bra. Vila mkt nu och va rädd om dig!

Själv har jag sån fruktansvärt ont i ryggen om natten och kan inte sova, det är framförallt i svank och höft. Har alltid panodil bredvid som jag kan ta så man kan somna om. Så där har jag mitt största problem. Hoppas veckorna går snabbt!

Till helgen har sambon och jag bestämt att vi ska åka till stockholm en sväng och bo på hotell och gå på bio och bara rå om varandra innan bäbisen kommer. För sen har man kanske inte tid till det på ett tag. Ska bli mysigt. Men han är lite hemlighetsfull om det. Gillar överraskningar men är extrem nyfiken av mig så det är alltid svårt att överraska mig...*fniss* Hur som helst blir jag glad ändå för miljöombyte vad det än blir.

Hadé gott

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!