• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

Nu har jag också varit hos bm. Fick träffa en student idag + min vanliga bm. Allt var bra även idag, men nu får jag gå på tätare kontroller (ca var 10:e dag) för att mäta magen och för att det är en ivf-graviditet. Jag trodde inte att det skiljde något mellan ivf och en vanlig graviditet, men min bm menar att det kan göra det. Och jag säger inte nej till några extra kontroller av magen heller.

Det har verkligen hänt grejer i min mage de senaste dagarna. Lillebror hade ju stora gympingpasset för ett par dagar sen och vände sig på rätt håll. Och idag hos bm var han minsann fixerad också! Duktig kille! Här går det undan när han väl bestämt sig.
    Magen var 31 cm och följer fortfarande min kurva.

Jag köpte en påse hallonbladste idag faktiskt. Dock sätter det inte igång någon förlossning, utan det utsöndrar oxytocin som hjälper livmodern att dra ihop sig. Det kan ge en snabbare och lättare förlossning, om livmodern är i gott skick. Dessutom har livmodern lättare att dra ihop sig efter förlossningen och det sägs att man kan blöda mindre om man har druckit hallonbladste. Man ska helst börja med en kopp om dagen i någon vecka, för att sedan succesivt öka på till tre koppar om dagen. Det ska dra länge (ca 5-10 min) och helst drickas mellan måltiderna. Se till att det är riktigt hallonbladste ni dricker och inte hallonte (som bara är syntetisk hallonsmak), för det ger ingen effekt. Jag köpte en påse (ser ut som gräs typ...) på hälsokostbutiken i Gallerian. Kostade 37 kr för 100 g. Här kan den som är nyfiken läsa mer: http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168

• emeli89

Tack lottak79 :) hur kom det sig att du flyttade till västerås då?

Mitt sexliv fungerar fortfarande hyfsat bra, man får ha lite fantasi så löser det sig. Många kuddar behövs det för att det ska bli bekvämt och när man väl fixat det så går det kanon :) Har mkt större sexlust nu än tidigare i graviditeten.

Va på förlossnings info igår i Västerås, nån mer som har vart på det? Trodde man skulle få gå runt och kika inne på förlossningen, men det fick man inte, så jag vart ganska besviken. Men så är det.
    Längtar så himla mkt tills det är dax, är så trött på att va gravid nu. Vill bara ha ut min plutt! :)

• m o e

När ni ändå pratar sexliv så måste jag nog erkänna att vårt fortfarande är helt ok. MEN man är ju inte så smidig längre, så jätteroligt och spontant blir det ju inte, haha! Förra graviditeten däremot så blev det inte mycket med den saken, så jag är glad att det är skillnad den här gången. Men jag antar att det beror mycket på om man har ont och så.

• CiaÅ

Hej allihopa!

Här verkar det vara trevligt och jag vill gärna vara med!
    Är ny här & kallas för Cia, väntar mitt andra barn den 31/7 enl UL.
    Men troligast är att lillen kommer lite tidigare då jag hade havandeskapsförgiftning med mitt första barn + att det nu är ny pappa. (konstigt det där).
    Undrar om det är någon som är över 35? Känner mig gammal *skrattar* även om åldern mest är en siffra så...

• lottak79

Emelie89: Jag flyttade till västerås där jag då träffade min kille från västerås, som är nu mitt ex. Och sen för att jag har jobbet här och så. Trivs jätte bra här. I sala har jag min familj kvar.

Välkommen CiaA!! Själv fyller jag 30 i juli. Men ålder har nog ingen betydelse här i alla fall {#lang_emotions_smile}.

• LsH

Hej, va skoj med ett forum där alla ska få bäbis nästan samtidigt! Själv har jag bf 25 april, inte länge kvar nu, börjar bli lite tugnt, fogarna ömmar...men ska inte klaga..har nog haft en oförskämt bra graviditet. Annars, jag å sambon tog vårt pick å pack å flyttade ner från Luleå hit till Västerås för lite drygt ett år sedan. Trivs jättebra, men alla kompisar med barn bor kvar uppe i norr, här nere är de flesta singlar...så de skulle va skoj å träffa några andra här nere som är i samma situation.

/Linda

• DariaM

Välkommen alla nya...kul att ni hittade hit!

angeni: Det var ett högt blodtryck....ta det lungt och vila mycket. Jag håller med dig...jag kommer inte sakna magen (flodko) men sparkarna kommer både jag och alex att sakna.

Nanoozi: Jag brukar vara ganska vidskeplig men om jag skulle vara det nu så är vår bebis tvåkönad. =)
    Enligt hjärtljud =flicka, ring över magen = pojke, dröm = pojke, magform=blandning (tvåkönad), kinesiskt könsbestämande trams= pojke, "namn ihopsättning" = flicka o.s.v. =)

Jaha tjejer vad sägs om en fika eller en glass i solen snart igen då? Nån som har ett förslag om när eller vart?.

• angeni

DariaM - Vila gör jag, känns inte som man gör något annat så blir ganska fort uttråkad.

Vi är ju väldigt nyfikna på könet på bebisen, blir ju ultraljud imorgon. Tror ni det finns någon möjlighet att kunna få reda på könet? Eller är det tvärstopp i västerås?

• Ronzki

Nanoozi: Skönt att det inte var några problem!

• Nanoozi

Nee inte direkt. Men jag har haft jätte mkt sammandragningar och en hel del värkar idag, samtidigt som det gör jätte ont i ljumskarna och ryggen. Pallar knappt av att stå eller gå Hoppas bebben kommer om en vecka!!! Blää orkar inte längre.... Sorry att jag är lite gnällig! Behöver bara avreagera mig lite...

Längtar så sjukt mycket efter bebisen (BF 15/5)
Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!