• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • NorthernStar

Vi har också gjort allt i ordning och packat väskorna. Jag är väldigt trött nu, vill mest sova hela tiden.. hmm. Fler som är det? man ska ju vara utvilad inför förlossningen.

• pigge80

Vad avis jag är på er som snart ska ha. Mina sammandragningar och mina hormoner tar snart kål på mig.
    Idag hade jag kunnat åkt till månen el nåt, kan ha och göra med att Alexandra är dunder förkyld.
    Kände bara för att gnälla av mig lite.

• Ronzki
    Pian80 skrev 2009-04-17 14:14:37 följande:
    Ska bli häftigt att se om det blir samma sort då . För jag ahr för mig att du inte mår likadant nu som förra gången? Jag har inte heller nåt emot en date. Fika är ju mitt mellannamn .
    Ja, min BM var också lite förvånad över att det var precis lika som förra graviditeten. Jätte spännande att se.

Så himla mysigt nu för en fika ute och hamnen är ju underbart i detta väder.
    Hur länge ska du jobba?
  • angeni

Igår var vi in på undersökning.

Hjärtljuden pendlade mellan 140-160 och var uppe över 170 3 ggr medans de hade sådan remsa på.

De hittade inget fel vilket känns helt underbart.

Däremot läkaren som vi fick träffa var inte alls nå trevlig. Han förstod inte alls våran oro över att magen växt så mycket. Han ville skicka hem oss utan att ta ett ultraljud. Så vi tiggde till oss ett.

Han sa typ: Jag ska börja med att mäta huvudet. Sedan sa han ingenting mer förrän allt var slut att ja ni har ingen jättebebis och ingen liten bebis, väger ca 3700.

Han var så nonchalant så jag vågade inte ens fråga om könet eftersom han inte ens berättade vad han mätte för nått för att få fram vikten.
    Samt min sambo hade problem med njurarna när han föddes så vi skulle egentligen fråga om allt såg bra ut där.
    Jag vågade inte ens säga något, var så besviken på att inte ens fått förklarat vad han mätte. Visst hade jag kunna fråga men jag var inställd på att han skulle berätta för oss eftersom att han började med att säga det.
    Aja det är forhoppningsvis inte lång tid kvar tills vi får vår bebis nu.

Hoppas allt är bra med er andra

• Cecilia1982

Angeni: Vad tråkigt med en så nonchalant läkare! Uscha, man vill ju bli av med sin oro!!

Nanna: Jag skrev också en förlossningsplan, det känns bra att ha en, men jag tror att det inteblev många önskemål som jag ville ha lika när det väl satte igång!

Har alla som ska gå på hlr kursen fått inbjudningen?
    Vad trevligt och läroroikt det ska bli!

• Link 83

Nanna & Cissi: Jag hade också en förlossningsplan, den följdes till till punkt o pricka :) Jag tror att det beror myckte på vad man har för bm Men jag tror att det är viktigt att man har en o att man kan ha en dialog med bm vad som står i den, om det finns tid till det så klart

• Aktalia

Hej på er alla tjockmagar!

Känns lite absurt att läsa om era graviditetesproblem.. Funderar ju på hur jag egentligen skulle ha mått vid den här tiden...

Här i Stockholm går allting bra. På måndag ska vi bli flyttade till Västerås. Ska bli skönt att få komma hem och fixa allt som måste vara klart tills Erik får komma hem. Dock är det lite smolk i bägaren eftersom jag blivit förkyld och därmed inte får vara nere på avdelningen hos honom. Istället får jag sitta i min ensamhet på rummet och pumpa ut mjölk medan sambon är där nere och myser och sondmatar honom.

Förlossningsplanen hann jag ju aldrig med... Men jag kunde känna fullständig trygghet med den bm jag hade ändå. Hon coathade mig jättebra och jag kände mig aldrig överkörd på något sätt. Hoppas ni får känna likadant.

När jag var på ultraljudet i v 32 så frågade vi om vi fick veta könet och det var inga problem alls.

Angeni: Det tar så mycket energi när man har en massa frågor men inte vågar ställa dem. Massor av oro i onödan som gnager. Såna otrevliga personer borde inte jobba inom vården.

• Glimt

Aktalia -

Ååååh, vad skönt att allt har gått bra!! Jag har varit så orolig för er, du kan aldrig ana! Jätte-mega-enormt glad och lättad känner jag mig nu. :) Jag, T & hunden är nyss hemkomna efter en promenad i solgasset (!!!) nere i våra blivande vackra kvarter. Vi flyttar dit om 2 veckor och längtar verkligen nu. Vilken sommar vi kommer få, kära blivande granne! :):) STORA kramar från oss och hoppas din förkylning släpper snart så att du får gosa med din prins!!

• NorthernStar

vad säger ni tjejer om att ha en träff och ta med respektive ?. Jag lämnar inte huset länge nu utan min sambo..

• Ronzki

Aktalia: Vad härligt att höra att ni har det bra!!!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!