• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • sockervit

Hej tjejer!

Tittar in en snabbis och meddelaratt jag inte kommer på fikat idag. Känner att jag bara vill vara hemma i lugn o ro...

Hoppas ni får det trevligt!

Tjingeling!

• Pian80

Hej! Kollar in av samma anledning som sockervit. Jag var på stan igår och mina fötter vill inte riktigt samarbeta med mig idag. Gör så oooont . SÅ jag måste hoppa fikat tyvärr. Hoppas ni får riktigt trevligt! Kram

• Pian80

TOTTEoELLE
    Skönt att höra att allt är ok med dig. Du får tala om om det kan och ska göras ett vändningsförsök eller inte. Envis liten tjej du har i magen .

sajsis
    Skönt att höra att sammandragningarna avtagit. Forsätt ta det lugnt bara.

• pigge80

DariaM jag antar att det blir fika en annan dag för det verkar bara vara du och jag.
    Synd hade sett fram emot å rymma hemmet för en stund

• DariaM

oj vad tur att jag tittade in innan jag gick....synd att det inte blir nått. Nån annan dag då.

• pigge80

DariaM synd att du såg mitt inlägg. Åkte ner ifall du inte hade datorn på. Jag kan nästan när som helst, jobbar min sista vecka nästa vecka.

• DariaM

pigge80: ja det va synd. =) För mig är det likadant....jag har inte jobbat sen 1 februari.

• Aktalia

Igår fick vi åka hem några timmar på permission. Så himla skönt! Blev verkligen motiverad att försöka ta oss härifrån så fort som möjligt, men jag tror att maten måste funka först och det går väl sisådär med det. Han orkar ammas ett litet tag och suger väldigt bra, men sen blir han trött och somnar halvvägs i målet och resten får sondmatas.
    Men vi kommer åka hem på en permission till idag. Sambon är just nu iväg och köper dubbelsäng på Ikea med hjälp av en kompis. Framåt eftermiddagen kommer mina föräldrar upp med min bil fullpackad med grejer så som skötbord, spjälsäng, symaskin och annat bra som vi inte hann skaffa innan. Det ska bli så skönt att få ställa i ordning allting, det har kliat i fingrarna i flera veckor nu ju...!

• m o e

Aktalia: Härligt att det går framåt, även om det känns segt nu. Snart, snart är ni hemma på heltid och kan få börja bli den familj ni är. Förstår att det kliar i fingrarna nu, att ni vill sätta igång med alla små bebisfixerier hemma.

Själv kommer jag ju vara sjukskriven tom onsdag åtminstone, sen får vi se beroende på vad UL-et visar. Jag hoppas att bebisen inte har slutat växa helt ännu utan att han har hunnit lägga på sig några gram till. Jag försöker ta det lugnt, men det är svårt när det finns så mycket att göra här hemma. Vi är långt ifrån klara med allt. Jag har inte ens börjat tvätta bebiskläderna ännu... Men jag försöker verkligen ta det lugnt. Är ju ordinerad vila, vila, vila. Bm sa att det bästa för mig är att ligga så mycket som möjligt, det främjar cirkulationen och kan göra att bebisen växer lite bättre. Men hur lätt är det att ligga hela dagarna när man i övrigt mår ganska bra?

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • lottak79

Aktalia: Skönt att ni får vara hemma i eran hemma miljö lite. Hoppas ni snart får vara där på heltid!

Moe: Förstår din frustation att bara ligga och vila och det bara kliar i fingrarna. Men man får lungt göra som barnmorskan säger. Hoppas Ul:et ser bättre ut och att den lille killen har lagt på sig lite mera!  När skulle du på Ultraljud?

Själv har vi haft det toppen i stockholm. Perfekt väder och skönt att komma iväg och byta miljö bara. Men var så otroligt varmt på hotellrummet så man sov ju dock inte så jätte bra och drömde verkligen en JÄTTE MARDRÖM!!!

Min dröm var att jag fick en Jätte klot kille med ett fullvuxen karlhuvud med världens skäggstubb och hur mkt NÄSHÅR som bara stack ut ur näsan!!! Ja ni läser rätt. Helst sjukt! Och dessutom vägde  närmare 5 kilo !! BLÄÄÄ!!! Och så säger mina närmaste vänner att han är söt!!! Vad fan säger jag! Jo att det är världens fulaste bäbis!!! Fy sjutton vad jag mådde dåligt. Måste ha varit värmen på rummet som gjorde jag drömde så illa! Visst kan man ha livliga drömmar, men så där illa??? Jag var extremt lättad när jag vaknade i alla fall!

Är det någon annan som har haft livliga drömmar?? *ASG*

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!