• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Pian80

Vill bara skicka en STOR kram till alla här inne! Ni kan komma hem till mig så tar jag hand om er allihopa .

Ronzki
    Skönt att du mår bättre. Hoppas hoppas att du har ro att ta det lite lugnt. Och GRATTIS till en till liten kille .

Sajsis
    Det låter inte kul alls med så täta sammandragningar. Hoppas de gett med sig och att bebis i alla fall stannar en månad till. Kram

Nanoozi
    *tårkar tårarna* Önskar att jag hade något klokt att säga. Vi finns här.

DariaM
    Fika nu på söndag kan funka för mig. Nästa vecka är det väl HLR-kursen som många här ska gå på?

lottak
    Mysigt med en helg i Stockholm . Det är som sagt nu man ska passa på att njuta av varandra. Fast jag måste erkänna att vi är lite dåliga på det, är ju så mycket med huset som ska bli "klart" till bebis kommer.

• m o e

Sajsis: M berättade om vad som hade hänt igår när jag kom hem och jag blev jätteorolig. Men så skönt att det lugnat sig så ni fått komma hem igen! Hoppas verkligen att det var något spratt av kroppen bara så att bebisen stannar inne några veckor till! Även om vi alla längtar jättemycket så är det faktiskt det bästa. Orkar du fortfarande ha HLR-kursen hemma hos dig? Äsch, det kanske du inte vet nu. Men säg till om vi kan hjälpa till på något sätt.

Nanoozi: Ja, du vet vad jag tycker. Att man inte testar alla gravida för GBS i Sverige är helt sjukt... Ta hand om dig och stå på dig inför förlossningen. Det är faktiskt nära nu.

lotta: Vad spännande med en sån helg! Hoppas ni får jättemysigt!

DariaM: Vi har också massor kvar att göra hemma i huset innan bebisen kommer. I helgen ska vi nog plocka fram spjälisen i alla fall och se om den får plats (!) i vårt sovrum, hehe. Vårt allrum är i det närmaste färdigt nu och i helgen ska jag måla skötbord och plocka fram bebiskläderna och tvätta. Sen kanske vi är lite mer förberedda i alla fall.

• Aktalia

Hej på er allihopa!

När jag läser om era graviditetsproblem så är jag ju lite glad att jag slapp dem så här på slutet ändå. Jag hade tillräckligt ont och besvärligt de sista veckorna innan han kom ut och skulle inte vilja ha det i dubbel dos som ni verkar ha.

Nu är vi på avdelning 69 i Västerås. Har ett eget rum med övervakning och just nu kämpar vi med maten. Vi gör tappra försök att amma men det går sisådär. Han får väl i sig ett par ml men sen somnar han. Snart har jag svart bälte i pumpning eftersom vi får sondmata resten.

Jag har tackat nej till HLR-kursen om det är 2 andra som vill gå istället för mig och sambon. Det känns för tätt inpå med allt kaos och vi behöver nog landa innan vi kan ta in mer sådana kunskaper.

• sockervit

Hej!

Oj här inne händer det grejer...

Ronzki: Grattis till en liten pojke i magen! Hoppas du kan vila och ta det lugnt, trots alla mobilsamtal, och att du mår bättre nu!

Aktalia: Skönt att höra att ni fått komma hit till stan och att allt evrkar gå åt rätt håll! Det var skönt och höra! Tänkt på er!

Jeka78: Ja, då e det samma Katta o Fredrik som fått bebis, världen(=västerås) är liten

Lotta: Hoppas det gick bra med migrän medicinen?! Det enda jag vet om det hela är att jag inte får äta min vanliga medicin utan helt förlita mig till panodil/alvedon .
    Mysigt med romantisk helg!

Nanna: Men åhhh, grrr Jag har aldrig hört talas om det heller . Usch hoppas du mår bättre nu?

M o e: Kul att ni börjar komma i ordning och att du fått piffa! Spännande att börja boa snart...

Sajsis: Men usch då! Nu håller vi tummarna att det bara blir bättre o bättre så bebis stannar i magen ett tag till!

Ja, det är inte lätt det här med att vara gravid! Själv önskar jag att jag kunde backa tiden lite, hur ska jag hinna med allt innan BF? Känns som veckorna gått väldigt fort nu på sistone... Så jag lider mest av stress just nu... Hur ska man hinna med allt jobb/åtaganden, renovering, "boa in sig" och allt myspys med gubben innan man blir tre?! Det är min svårknäckta nöt just nu...
    Sedan var vi på första träffen av profylaxkursen i måndags. Jättebra! Allt det hon sa tål att upprepas massor av gånger. Västeråsbebis, då träffades vi alltså...

Pian80, DariaM och ALLA ni andra: Jag är också på för fika!

Nehe, nu fortsätter mitt stressiga liv... men ikväll är det mest bara kul grejer på schemat -tjejfika!

• sockervit

Glömde.. gravidgröt i huvudet!

Angeni, nu är det NÄRA! Vad spännande!

Cissi, kul att du tittar in!

Lina, hur går allt för dig?

• m o e

Lite äckelvarning är på sin plats först...

Nu är jag alldeles villrådig. Sedan igår morse har min mage varit helt ur lag. Jag har en bra mage annars, men igår hade jag diarre hela dagen. Ungefär en timme efter frukost, lunch och middag. Och idag, samma visa. Det känns som att jag inte får behålla något och jag är helt slut! Jag orkar verkligen ingenting. Jag har inte ätit något annorlunda, ingen annan i familjen mår så här och jag vet varken ut eller in. Det enda jag vet är att jag hade något liknande dagarna innan förlossningen satte igång med Albin. En del får visst diarre för att kroppen ska tömma sig naturligt inför förlossningen. Men det går inte! Jag kan inte föda barn nu!! Bara v 34+5 ju! Jag känner mig inte så himla orolig för att få ett litet barn (även om jag inte vill det egentligen) för jag vet ju hur det är sedan förra gången, men jag har liksom inte tid nu. Jag är inte redo, varken mentalt eller här hemma. Värst är faktiskt den matthet man känner när man inte får behålla maten.

Är det maginfluensa borde man må ännu mer risigt eller så borde i alla fall någon runt mig bli smittad?? *funderar* M sa åt mig att stanna hemma från jobbet imorgon, så vi får se. Som det är nu orkar jag ju ändå inte vara där. Eller jo, jag orkar sitta och slöa och surfa typ...

Usch, jag känner mig riktigt kymig och lite nere nu faktiskt.

• sockervit

Oj m o e! Vet inte vad för råd jag skall ge dig! Hoppas det inte är lillebror som vill ut, men det var tyvärr min första tanke.

Nu kom jag på, ät 10 vitpepparkorn , 3 gr om dagen, och se om det ger med sig, det är ju ett knep mot magsjuka.

Hoppas du piggar på dig! tänker på dig!

• DariaM

moe: jag håller med M...stanna hemma i morgon och vila. Hoppas du blir bättre och att ingen lillebror vill komma ut ännu.

Aktalia: skönt att höra at ni är i v-ås...det betyder ju att det är på rätt väg.

Fika på söndag!? Ska vi säga vid 12 tiden eller ska vi träffas senare? Vad sägs om chicco?

Fikalista:
    DariaM
    Pian80
    Sockervit

• Nanoozi

Moe: Hoppas bebben vill stanna inne ett tag till och gotta sig. Vi får nog ta lunchen en annan dag. Jag märkte igår att all typ av "motion" är helt omöjligt för mig just nu. Så himla ont i ljumskarna och i ryggen. Om jag blir tvungen att gå utanför tomtensgränser så blir det med kryckor samt att mina sammandragningar sätter igång när jag står upp eller går Jag tror att bebben är på G snart.

• Nanoozi

DariaM: Jag måste dessvärre hoppa över fikat. Kanske ligger på BB då

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!