• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e
    Pian80 skrev 2009-04-23 09:22:51 följande:
    Usch, din stackare. Jag vet inte om det är till någon hjälp men hag har haft lite varierande kvalitet på min mage också. Vissa dagar får man ta i som bara den och andra dagar ja... Men diarre ska man ju inte ha bara så där. Läge att testa Imoduim Plus eller vad det nu heter, under förutsättning att man får ta det som gravid förstås.
    Immodium fick man visst inte ta när man är gravid. Maken jobbar ju på sjukhuset och gick till apoteket åt mig. Men han köpte något annat som eventuellt kunde hjälpa. Däremot tyckte kvinnan på apoteket att jag nog skulle kontakta läkare om det inte gav sig. Så jag testar det där han köpte ikväll, annars får jag ta upp det imorn hos bm.
  • DariaM

Idag var jag med om något så roligt. Jag var på stan i flera timmar (dum och envis som jag är så tyckte jag att jag kan springa i massa affärer och prova kläder samt bära alla påsar). På väg hem (med ont i fötterna, fogarna och ryggen) så kom jag på att jag var tvungen att handla lite på konsum (inte alls några tunga grejer...bara frukt, mjölk, fil, juice och ost...blir inte ALLS tungt efter ett tag + alla klädpåsar). Vaggandes på väg hem (sakta gick det) stannade en för mig okänd kvinna till och frågade om jag ville ha bärhjälp. =) AAAA....så himla rart av henne men så otroligt sjukt roligt (som tur är kan jag fortfarande se det roliga i "höggravid situationer").

pigge80: Ja jag är en nattuggla men igår hade jag varit på realesefest på Pluto så det blev lite senare än vanligt. =) Fick jag lida för idag....jätte trött och sov oförskämt länge.

angeni: jag förstår att du skippar fika denna gång. =) Kan ju hoppas att du ligger på BB då.

Nanoozi: både du och Angeni kanske är på förlossningen på söndag då =).

Moe: Bra att du var hemma och vilade. Du kanske ska ta det lite lungt i helgen oxå =).

• angeni

DariaM: vi kan ju hoppas på det iallafall. Men det verkar ju inte så för mig iallafall. Men hoppas kan man göra iallafall

vilken gullig tant du träffade på! Här glor alla som idioter, man kan tro att de aldrig har sett en gravid kvinna förut. man känner sig nästan som en utomjording tråkigt nog.

• NorthernStar

hej, igår var jag hos BM, jag ligger enligt kurvan på alla SF mått. Jag mår ganska bra och ar inte haft särskilt ont. Jag tycker det händer för lite.. BF på lördag. Jag vill bara att det skall sättas igång nu. Men dom säger ju att man inte skall försöka påskynda det själv utan låta naturen ha sin gång.

Lycka till Angeni och Nanoonzi! (vi kanske ses på BB i helgen.! )

• angeni

Northen Star: Vi kan väl hoppas på det iallafall för nu är det riktigt segt att bara gå hemma och vänta. Men inga värkar i sikte här inte

• m o e

Min kropp verkar inte vara gjord för att förvara små bebisar i. Eller åtminstone inte hela vägen fram. Jag har ju inte direkt trott att jag väntar på en jättebebis, men nu får han väl ta och skärpa sig där inne.

Hade bm-besök tidigt imorse och vi pratade om min mage. Bm höll med om att jobbet och stressen över att jag inte hunnit med boandet och förberedelserna hemma påverat mig. Sedan igår lunch mår magen bra igen, så fort jag la jobbet åt sidan och bara fokuserade på mig och magen. Alla värden var toppen, men så var det det där med tillväxten... SF-måttet var nu mindre än förra veckan, hur hon än mätte! Även om magen kanske sjunkit lite under senaste veckan så borde ju kurvan ha varit minst densamma som förra mätningen. Redan när hon kände hur Lillebror låg så sa hon att det inte är någon stor bebis. Så nu blir det nytt tillväxt-UL. Jag sitter och väntar på att SMVC ska öppna så jag kan ringa och boka tid.

Hon rekommenderade mig att åtminstone vara sjukskriven tills jag varit på UL. Vila, vila och vila är det som gäller. Möjligen tvätta små bebiskläder, tyckte hon var ok.

Vecka 35+1:
    Hb: 129 (jisses lika högt som vid inskrivningen!)
    Blodsocker: 4,9
    Bltr: 130/70
    Fosterläge: Huvud/Fix
    Fosterljud: 146
    SF-mått: 30 (kurvan ser ledsen ut...)

Jag är inte så orolig av mig, men jag kan ändå inte låta bli att fundera över vad som gör att mina bebisar slutar växa i slutet. Bebisen buffar ju där inne, så jag vet att han är ok. Men riktigt bra känns det ju inte.

• Pian80

m o e
    Skönt att höra att magen är bättre. Stress påverkar ju så mcyket... Hoppas du kan ta det lugnare och fokusera på det du VILL. Hm... Ja undrar varför bebis inte växer enligt kurvan. Önskar jag hade ett bra svar .

DariaM
    Det var väldigt snällt av henne att hjälpa dig . Det är lätt att glömma att man inte orkar lika mycket som förut.

Någon som hört något från TOTTEoELLE? Funderar hur det är med henne.

• Pian80

Och Sajsis, hoppas hon inte varit tvungen att åka in igen.

• ELLEoClara

Hej på er! Har varit utan dator hela veckan så nu har jag fått läsa igen lite, händer ju massor här.
    Jag har inte behövt åka in något mer men jag har ganska mycket sammandragningar/ förvärkar, försöker ta det lugnt men det är SÅ långtråkigt.
    Idag passade jag på att shoppa lite då vi ändå skulle ner till BM men när man äntligen gör nått så orkar man ju inte, ballong fötter!

Lilla envisa tjejen ligger fortfarande i säte så på måndag ska vi till spec. MVC och göra UL ser det bra ut ( tillräkligt med vatten + inte för stor bebis mm.) får vi göra ett vändnings försök på förlossningen samma dag. Hoppas de kan vända henne rätt annars blir det planerat snitt och det vill jag helst inte!!!

Ha en bra helg

• Sajsis

Hej på er.

Har fullt upp, även om jag försöker ta det jätte lugnt...hmmm....svårt det där. Jag mår bra och sammandragningarna har avtagit. Har varit ledig hela veckan och försökt ta det lugnt.  Tack snälla ni som tänkt på mig!

MOE: Tänker på er. Skönt att magen är bättre. Tråkigt att bebben inte växer som den ska, men det är nog ingen fara!!

Lycka till ni som börjar närma er förlossning!!

Ha en underbar helg allihop. Vilket fantastiskt vårväder vi har! Njut så länge det varar. Det ska jag med en liten tripp till sthlm imorgon och en mycket god vän.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!