• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

Glimt: Vad spännande med en flytt! Vart ska ni flytta?

Aktalia: Skönt att det går åt rätt håll för er! Hoppas att du snart är frisk nog att få vara hos Erik hela tiden! Kram

Förlossningsplan ska jag också skriva en. Mest för min egen skull tror jag, som mental förberedelse. Den blir kort och i punktform. Tror faktiskt inte att de som jobbar på förlossningen hinner eller kan läsa långa brev (om det är inte är något alldeles särskilt man måstee skriva, men då har man det ju oftast inskrivet i journalen redan).

Jag har fler och tätare sammandragningar nu och jag vet inte alls hur det blir att jobba i tre veckor till. Men det får lösa sig. Sista veckan blir ju mest till att förbereda överlämning och ställa iordning allt, så egentligen är det bara två veckor kvar med riktigt jobb. Det känns lite pirrigt. Igår fick jag en sån där tanke i huvudet som jag inte kunde släppa. "Tänk om vattnet går nu!" Det kanske är dags att lägga in numret till förlossningen i mobilen...

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • lottak79

Aktalia: Skönt att det har gått bra och hoppas snart du får vara nära Erik och mysa!!

Glimt: Vad kul med nytt boende!

Moe: Hoppas att du orkar dom sista veckorna. Det är ju snart dags för er. Det är nog klokt gjort att lägga in nr i mobilen nu. Man vet ju aldrig när det händer. Sköt om dig.

Själv har jag fått hem papper om förlossningsplan, men vet egentligen inte vad jag ska skriva egentligen. Är verkligen vilsen. Men jag antar att jag vill ha en sån naturlig förlossning som möjligt. Min enda oro är epadral bedövningen. Tycker det är lite läskigt att dom ska in med en tjock nål imellan kotorna på en. Ihhh {#lang_emotions_yell}
    Så det kanske jag endast behöver skriva då {#lang_emotions_smile}

Idag har jag knappt kännt av den lille idag, börjar bli orolig {#lang_emotions_frown}, har försökt putta lite på magen, ingen reaktion. Druckit iskallt vatten, händer inget då heller. Finns det något annat man kan göra....Usch...blir så orolig.

• angeni

10 dagar kvar idag och inga känningar alls.. Nu börjar det bli riktigt segt att bara gå och vänta.

Lottak79: Hoppas den lilla vill ge sig till känna snart, så du slipper vara orolig.

Vår bebis har bestämt sig för att boxas mot bäckenbenet känns det som, väldigt obehagligt. Samt att man känner mycket rörelser neråt. Hoppas att det är tecken på att den äntligen har bestämt sig för att börja leta sig neråt och fixera sig.

Ska ringa till barnmorskan och boka tid på måndag för nytt besök. Tiden går neråt men det händer ingenting just nu.

Hoppas alla haft en trevlig helg!

• lottak79

Nu har jag äntligen fått känna av ett riktigt hårt träningspass av lillen efter den har tagit en lång lång sovmorgon. Det känns underbart skönt!! {#lang_emotions_laughing}

Angeni: Vilket tråkigt bemötande du fick av läkaren. Vissa ska verkligen inte jobba inom vården!! Hoppas det går bättre på måndag.

Ha en fortsatt trevlig söndag {#lang_emotions_smile}

• Pian80

Ronzki
    Fika i hamnen låter som en riktigt bra ide!
    Jag jobbar till 1/6, sen har jag semester. Ska bli riktigt skönt! Fast jag lär väl klättra på väggarna efter några dagar .

Aktalia
    Skönt att höra att det går framåt! Typiskt men förkylningen, hoppas den gått över nu.

angeni
    Fy vilken jobbig läkare! Förstår att du är frustrerad.

Kramar till alla här inne! Hoppas ni haft en riktigt bra helg. Jag skulle gått på vattenjympa idag men försov mig... Hm. Så kan det gå.

• Ronzki

lottak79: var inte orolig för edan, det känns inte när du får den, du blir bedövad först och har förmodligen så ont någonannanstans så du märker det inte. Sen när den väl värkar är det uuuuuuuunderbart, mmmm härligt!!

pian80: Jag kommer också klättra på väggarna så då är vi 2

• angeni

Pian80: Börjat klättra på väggarna har jag redan gjort, det är så segt att gå hemma hela dagarna. Då magen är för stor och man har så ont så orkar man inte jobba som vanligt i trädgården heller, vilket är tråkigt.

Men nu hoppas jag verkligen inte att jag kommer gå över tiden.

Ha det bra alla andra gravida

• NorthernStar

hej, alla.!
    Jag är hemma och försöker hitta på saker att göra.. Jag har börjat ha ritkigt ont nu i kroppen.
    Vi tror att jag reagerar mot någon typ av pollen just nu, mina ögon och näsan rinner som *atan. och det gör ont att titta. Jag ska på apoteket idag och köpa antihistaminögondroppar. Bara för att testa om det hjälper hoppas det.! Jag får kanske ringa läkaren på vårdcentralen.

• Nanoozi

Hej brudar!

Vet precis vad ni menar. Det är sååå tråkigt att gå hemma och vänta. Tiden har nog aldrig gått saktare :( HAde varit annat om man hade orkat göra något fysiskt. Då hade man vårstädat, grävt trädgården och planterat lite blommor. Nu orkar man knappt vika kläder och laga mat utan att få en massa sammandragningar :(

• lottak79

Hej tjejer

Här är en till som går hemma och bara har långtråkigt. Visserligen orkar jag lite, går till gymet ibland, men orkar bara gå på bandet och träna lite armar. Men sen är man helt slut. Sen somnar man lagom på soffan mitt på dagen. Det är nog snart dags att börja handla säng och skötbord medans man orkar något. Känner lite stress inför det.
    Varje gång jag ska upp på toa så klickar det till i slutet av ryggen och höften. Inte så jätte skönt. Stel som en pinne! HAHAHA

Idag blir vår första möte med föräldrargruppen. Ska bli kul och spännande!

Ha dé så gott alla tjockisar {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!