• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

Kul med fler nya!

Cia: Skriv gärna in dig på bf-listan. Den senaste ligger en sida bakåt tror jag. Kopiera den, klistra in i ett nytt inlägg och lägg till dig själv. Jag är inte över 35, men fyller 31 i år.

angeni: Det beror nog lite på vem som gör UL-et. I Västerås har de som policy att inte berätta könet på rutin-UL, men om man gör UL senare kan man få veta. Men det beror nog som sagt på vem som gör det. Fråga i alla fall!

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • NorthernStar
    angeni skrev 2009-04-16 19:13:50 följande:
    DariaM - Vila gör jag, känns inte som man gör något annat så blir ganska fort uttråkad. Vi är ju väldigt nyfikna på könet på bebisen, blir ju ultraljud imorgon. Tror ni det finns någon möjlighet att kunna få reda på könet? Eller är det tvärstopp i västerås?
    Jag är också less på att vila nu. Jag skulle gärna träffas i statsparken eller liknande.

De har som policy att inte berätta könet. men vi såg det på en dvd som vi köpte från ultraljudsbarnmorskorna i Stockholm(i samband med KUB-test). När jag redan visste har jag fått det bekräftat flera gånger av olika personer. De frågar om man vet.. annars säger dom nog inte. (Kanske lite omständigt svar, hoppas du förstår)
  • NorthernStar

Jag börjar ha en hel del värk i kroppen nu kring höft, mage, rygg. Det kanske är dax snart. Vi hoppas på det.!

• NorthernStar

Cia: Jag är 27 snart 28 år. det är vårt första barn BF 25/4. Vi har bott i västerås i 6 månader nu. jag kommer från Umeå och känner inte heller så väldihgt många här i stan ännu. Varifrån kommer du?

Jag har dock träffat många av tjejerna här i tråden på vattengympa.

• Pian80
    NorthernStar skrev 2009-04-17 13:49:52 följande:
    Jag börjar ha en hel del värk i kroppen nu kring höft, mage, rygg. Det kanske är dax snart. Vi hoppas på det.!
    Det kan vara så! Vi pratade om det igår på jobbet och det var många som sa att de känt sig trötta i ryggen dagen innan det satte igång.
  • Ronzki

Jag har en typisk killmage, har exakt samma mått som i förra graviditeten i samma veckor. Läskigt! Undra om det är en kille till? Det sägs ju att magformen inte är vetenskapligt bevisad

Jag träffas också gärna!

• Pian80
    Ronzki skrev 2009-04-17 14:11:10 följande:
    Jag har en typisk killmage, har exakt samma mått som i förra graviditeten i samma veckor. Läskigt! Undra om det är en kille till? Det sägs ju att magformen inte är vetenskapligt bevisad Jag träffas också gärna!
    Ska bli häftigt att se om det blir samma sort då . För jag ahr för mig att du inte mår likadant nu som förra gången?

Jag har inte heller nåt emot en date. Fika är ju mitt mellannamn .
  • Nanoozi

NorthernStar: JAg har också känt likadant som dig. Igår kväll och natt fick jag ordentliga förvärkar och sammandragningar ett par gånger som höll i länge. Trodde nästan att det va dax för det gjorde sååå j*la ont. Det värkte från korsryggen ner till svanskotan och vidare till ljumskarna samt molnande värk i magen. Sen gick det över och idag har jag inget mer än ont i ljumskarna och trött i ryggen.

Börjar bli nojig att något är på G redan. Imorgon går jag över till v 37...så det e ju inte riktigt dags ännu.
    Väntar på svar från BM om min urinprov...jag tror att det kan va UVI som spökar ännu. Lite rädd för att jag kan ha fått B-streptokocker eller gått och burit på det utan att veta om det.
    Varför jag misstänker det är för att jag har i så många år haft problem med vita blodkroppar vid varje gynundersökning och alltid får en UVI-kur ifall att... även om jag inte har haft några symptom av UVI varje gång.

• Nanoozi

Idag har jag varit duktig och skrivit mitt förlossningsplan Känns som en lättnad. Nu är jag redo för pyrets ankomst...

Annars så är alla nya bebiskläder tvättade, vaggan bäddad och BB-väskan delvis packat och allt nödvändigt köpt

Laddar med energi och äter mer än jag orkar...haha Man vet ju aldrig när pyret kommer ut. Har en känsla att h*n kommer ut tidigare än beräknat. En känsla jag har...

• NorthernStar

Nanoozi: Jag har inte haft några riktiga värkar än, men hoppas på att de ska börja snart. Jag är 38+5 nu, så han kan bestämma sig när som helst..

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!