• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • lottak79

Moe: Usch det låter inget vidare. Se till att vara hemma nu och vila. Får du inte i dig någon näring så är du inte allert på jobbet heller. Var rädd om dig!

Aktalia: Skönt att ni har fått kommit till västerås nu. Hoppas att ni snart får boa in er hemma med lill Erik.

Sockervit: Jag hörde om min migrän medicin, och den fick jag naturligtvis inte heller ta utan kollade upp någon annan som jag har tagit förut. Imigran är ok säger dom. Min barnmorska kollade upp med en av deras läkare. Så det finns medicin om man lider mkt av det.

Jag känner lite stress jag med. Inte kanske att jag kommer att hinna men och veta vad man ska köpa i första hand och allt är bara som en dimma i huvudet. Vad är liksom viktigast och vad ska börja med att köpa. Blir mkt på en gång. Är rädd att jag har köpt för lite kläder eller något annat. Det går fort nu! Men imorn blir det en sväng till ikea för att inhandla lite lakan och madrass och säng tror jag. Vagnen kommer om 2 veckor. En början i alla fall.

Nanoozi: Dina sammandragningar låter inge vidare. Kanske det är bäbisen som vill komma och hälsa på nu. Vila vila vila, är det enda jag kan säga fast det är svårt. Sköt om dig!

Nu blir det natti natti

• pigge80

Jag hänger gärna på och fikar. Det är skönt att få rymma hemmet ett tag

• Aktalia

Moe: Aj aj, låter som någon kan ha bråttom ut... En timme innan mitt vatten gick så var jag på toa och tömde tarmen vilket jag just då tyckte var jättekonstigt. Efteråt så förstod jag ju varför. Hoppas verkligen att han stannar kvar ett tag till!

• DariaM

Fikalista: (Söndag kl 12? på chicco?)
    DariaM
    Pian80
    Sockervit
    pigge80

• Pian80

sockervit
    I know the feeling... Fast det som stressar mig mest är nog just den biten att allt borde vara så mysigt nu eftersom det är "sista" gången man bara är två i sitt förhållande. Jobbet har jag mer eller mindre lagt ner redan (men berätta inte det för min chef... ).

m o e
    Hoppas att du stannar hemma och vilar idag.

Nanoozi
    Hoppas hoppas att du ligger på BB på söndag . Det låter verkligen inte roligt med alla dina sammandragningar.

lottak
    Ja det där med kläder till bebis känns lite svårt, det håller jag med om. Men har man köpt för lite så finns ju affärerna kvar när man kommer hem från BB. Orkar man inte själv så får man skicka sambo, mamma eller kompis.

DariaM
    Kl 12 på Chicco blir jättebra.

• m o e

Jodå, jag är hemma idag. Hann inte mer än upp och klä mig innan det var dags för första toabesöket idag. Tjohoo, not! Jag gör allt rätt, äter blåbärsoppa och vitt bröd, men inget hjälper. Vad less man blir.

Imorgon bitti har jag tid hos bm och är det inte slut på det här då så ska jag naturligtvis ta upp det med henne. En magsjuka kan väl inte hålla på hur länge som helst? De brukar ju vara över på 1-2 dagar. Nä, det här känns som något annat.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Pian80

m o e skrev 2009-04-23 09:17:52 följande:

Jodå, jag är hemma idag. Hann inte mer än upp och klä mig innan det var dags för första toabesöket idag. Tjohoo, not! Jag gör allt rätt, äter blåbärsoppa och vitt bröd, men inget hjälper. Vad less man blir.Imorgon bitti har jag tid hos bm och är det inte slut på det här då så ska jag naturligtvis ta upp det med henne. En magsjuka kan väl inte hålla på hur länge som helst? De brukar ju vara över på 1-2 dagar. Nä, det här känns som något annat.
    Usch, din stackare. Jag vet inte om det är till någon hjälp men hag har haft lite varierande kvalitet på min mage också. Vissa dagar får man ta i som bara den och andra dagar ja... Men diarre ska man ju inte ha bara så där. Läge att testa Imoduim Plus eller vad det nu heter, under förutsättning att man får ta det som gravid förstås.
  • pigge80

Va hos Bm i morse allt var bra . Magen växer som den ska än så länge och det hoppas vi den fortsätter ända till slutet. Vill inte ha någon dramatik denhär förlossningen!!

DariaM: är du nattuggla? el är det nån som håller dig vaken. Chicco blir bra

moe: hoppas att lillebror stannar kvar ett tag. Sköt om er.

• angeni

Moe - hoppas det blir bättre för dig snart

Nu är det bara 6 dagar kvar och vaknade inatt av världens smärta i magen. Blev lite orolig men bebis sparkade på som vanligt. Så jag somnade om när smärtan gått över. Blev inget mer efter det tråkigt nog.

Nu hoppas jag bara att det ska hända något under dagen.
    Dock verkar det som att jag håller på att bli förkyld, har ont i huvudet hela tiden och halsont. Bara hoppas på att det är inbillning

Fika får nog stå över denna gången tråkigt nog

• Link 83

sockervit: Hej Här är det bara bra, njuter av att ha 2 underbara pojkar som är så snälla (tänk att man fick 2 så underbara barn, vad har jag gjort för att förtjäna det )
    Dagarna är fullspäckade med leka o ammning, självklart en hel del blöjbyten, tur att Ryan går på toa
    Skönt att värmen är tillbaka så man kan vara ute o leka, Ryan tycker att det är jätte kul med sandlåda o gunga
    Nu vill min stora pojke att jag ska komma ut o sätta mig i solen med honom, medans små pojkarna sover i vagnen
    Kram på er o era magar

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!