Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Ja nu har jag fått denna länk. Tack.

• Garageänkan

äva skrev 2009-02-19 17:11:49 följande:

Emilia82 skrev 2009-02-19 15:08:49 följande:
    Jo men de va jag som tyckte att de sku va lite slött, e lite mer social jag
    Grattis Äva till mormorskapet Och grattis Jessys till grabben

Jag var också helt ensam första dygnet det var skönt... Sen rasade det in folk
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-19 20:07:23 följande:

Jag e lite avundsjuk på Jessys, nu sitter jag här o känner mig som en albinoval. En spolformad vit mask.
    Jag också men jag har ju lååångt kvar
  • Garageänkan

Alla ni som har fler barn än 1:
    Orkar nån svara lite på några frågor?

1. Hur gammal var stora när lilla kom?
    2. Blev det någon svartsjuka?
    3. Hur funkade rutinerna sen, bebisen har ju knappast samma rutiner som stora barnet?
    4. Har era barn fått vara med och sköta bebisen och hjälpa till om det funkat bra mellan dem?
    5. När har stora börjat gå på dagis/park (om den börjat gå igen) alltså hur många v var ni hemma allesammans?
    6. Hur har ni gjort med syskonvagn om det är ganska tätt mellan barnen?

• Garageänkan
    Svar på #94
    Tack för svaren. Nu kommer ju M att vara precis 3 år så det kanske blir lite mer svartsjuka... Han är iaf helt på det klara att han ska hjälpa till och mata och så. Och att han ska hjälpa till med blöjor och att bebisen ska få sova me oss för att den skriker om natten
  • Garageänkan

LuMa skrev 2009-02-19 20:40:25 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-19 20:34:48 följande:
    Naaw! Sötis! Ja, treåringar kan ju *host* vara rätt roliga ändå så risken finns ju att det kan bli lite knarr..
    Jag hoppas att han har sitt nu och blir snäll sen han är helt omöjlig nu så...

Ibland undrar jag var dom får allt ifrån förresten: En kväll låg han och funderade i sin säng och så frågade han vad bebisen heter. Då svarade jag att det vet vi inte. Då frågade han igen: Men mamma vad heter den? Ingen vet sa jag det får vi se när den kommer fram ur magen. -Jaaaa! utbrast han. Då kan jag ju fråga den va den heter

Och så frågade han när den kommer. Då sa jag att bebisen kommer på sommaren, mamma far in till sjukhuset så doktorn får se att allt är Ok. Då undrade M om bebisen är sjuk när den ska ha doktor. Nej sa jag bebisen är nog inte sjuk doktorn ska titta så att det går bra för mamma och bebisen. Aha sa M. Så doktorn ska laga när det blir hål i mammas mage och i rumpan?

(han har ju NÄSTAN rätt ju )
  • Garageänkan

LindaMa skrev 2009-02-19 21:23:04 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-19 20:28:02 följande:
    Tänkte sätta igång och svara men nu är det en liten som inte är riktigt nöjd så jag gör det i morrn i stället!
    Det är lugnt är glad med de svar jag fått hittills vi får ju nästan samma åldersskillnad också.
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-19 21:30:14 följande:

Va tycker ni om namnet Greta? Jag tycker d e lite tufft.
    Jag gillar gamla namn

Jag är också lite rädd för svartsjuka... M är ju första barnbarnet för alla osv... Har blivit lillprins-ögonstenen så länge så. Får se till att allesammans fortfarande har M som nr 1 tills bebiskorven är så stor att den är medveten
  • Garageänkan

Emilia82 skrev 2009-02-19 21:34:43 följande:

Troll: tror stjärnis fråga om greta,men jag sa man kan ej heta greta om man kommer från geta
    Nä inte Greta från Geta
  • Garageänkan

Oj, vad kul! Dia psalma lyssnade jag på massor i högstadiet. De ska spela på Dinos 21 Mars. Måste jag gå på känner jag, blir lite nostalgisk osv...

Svar på tråden Ålandstråd 8