Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Idag blir det middag på Dinos tror jag. Gobben är bakis från igår och M hoppar på hans mage. Jag orkar inte laga mat så M ville till Dinos och äta. Det är hans favoritställe.

• Garageänkan

Tror inte jag tänker amma denhär gången. Vill inte få komplikationer i axlarna som förra gången Försökte ju förra gången men det slutade i ett helvete.

• Garageänkan

Kaxelina skrev 2009-02-22 17:52:20 följande:

Nä man skall inte amma om man upplevde sin förra eller förrförr gång. Då spänner man sig mera och då går det inte alls bra.
    Jag får ju inte jobba med armarna uppåt, får inte bära ryggsäckar eller axelväskor osv. Mina axlar är överrörliga och så har jag böjda nyckelbensspetsar som kommer att opereras nångång i livet. Förhoppningsvis. Men då är det skena 3 månader minst på varje axel och det är ju inget man gör med småbarn hemma...
  • Garageänkan

Kaxelina skrev 2009-02-22 18:09:23 följande:

Nä det låter ju inget vidare. Bättre att både du och bebis mår bra än att amma.
    Ja det blir lite knspigt när man har som jag har. Nå ja försökte ju förra gången så. Ingen kan klaga
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-22 21:03:40 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-22 18:16:05 följande:
    Man e inte sämre för att man inte / aldrig ammar. Punkt.
    Försök få vissa som jobbar på BB och halva Fl att förstå det bara
  • Garageänkan

Jag vet ju hur det ligger till, men jag fick tom en massa förslag om att jag skulle knyta in M i en sjal och ha honom fast i bröstet osv bara för att han skulle amma! Helt wierd.
    Stackars M som fått bli matad av både pappa samt farmor/farfar/mormor/morfar som fick avlasta mig i etapper den som kunde

Nu kommer ju guben att va hemma mera så det kommer att gå bättre nu när han får pappaledigt men jag kan säga att detta är den enda orsaken till varför jag bara velat ha ett barn men nu är det ju ingen återvändo direkt, får klara detta på bästa sätt Kommer nog att gå bra, jag klarade det ju förra gången också nätt och jämt

• Garageänkan

Måste nog ta upp detta på nästa MVC besök, om det skall göras på nåt annat sätt med mina armar.
    Är ju förberedd nu men om min bebis är en skirkbebis som behövs bäras så är det kört direkt...

Jag höll ju på att tappa M i en stentrappa när han var liten osv.
    Togs inte riktigt på allvar tills jag fick träffa en läkare som INTE jobba på akuten som kom på vad jag hade för fel. Tror att mitt fall skulle behövats tas upp hos den man överklagar felaktig behandling hos sjukhuset men det orkar man inte med när man är nybliven mamma som lider av konstant smärta och inte har sovit på tre veckor eller så...

Men kanske borde få det till pappers nu tills nästa gång så det finns ifall jag ringer akuten alla nätter igen för att jag tror att mina armar ska lossna eller så...

• Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-22 21:30:06 följande:

Garage: D finns piller att få för mjölken, att den inte ska komma eller så.
    jag vet men det hjälper inte mina armar det
  • Garageänkan

Hej, jag skickades hem idag jag. Kan knappt gå på mitt högra ben. Inget verkar hjälpa mot denna foglossning, kanske man sku ta fram motorsågen? Tror ni det funkar ??

Nu ska jag bädda åt mig på soffan och ha benen uppåt. Borde skicka guben och köpa en vetekudde, du sa väl att det hjälpte Jillsan? Bälte, aku, osv funkar tydligen inte alls åtminstone inte om jag måste göra något annat än ligga stilla. Prövade dammsuga lite i söndags och nu e jag såhär trasig. Men jag vet att jag inte "får" städa men vad gör man när dammråttorna är så stora att man inte ser skillnad på katten och dem (ok, nu överdrev jag lite)

Vi ska flytta rum åt M han ska få det lilla rummet nu så kommer hans stora rum bli hobby/gäst rum. M har inte så stort behov av att ha ett stort rum direkt. Han är ju bara där när han sover typ

• Garageänkan

Är det någon här som beställt från barnens boklubb? Fick hen nån reklam i brevlådan idag (eller nåt, ha inte hämtat posten på nån dag)

Svar på tråden Ålandstråd 8