Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

På tal om gratis blöjor: 12-22 kg finns att hämta här

• Garageänkan

Nilam 84 skrev 2009-05-06 21:57:04 följande:

Tack tack. Äh, ja vill gärna ha d nu, så d e överstökat sen orkar ja int baka så får gästerna nöja sig med hederliga köpta kakor Tror de har förståelse för d (hoppas ja iaf)
    Jag hade just också kalas för alla förväntansfulla folk men jag kunde knappt stå på benen så jag köpte maries tårta och kakor på sparis... Det fick duga tycker jag... Ingen klaga iaf
  • Garageänkan
    isee skrev 2009-05-08 13:33:45 följande:
    Tjoho. Måste fråga.... När ni varit på tillväxt UL och fått en beräknad vikt runt BF, har den stämt? (ifall barnet kommit runt det datumet)
    Nej det skiljde två kilo typ. Han skulle vara LITEN under eller ca 3 kg och var typ 4 kg när han kom bf+9 så det var inte så kul när man förväntade sig en liten.
  • Garageänkan

Jag tyckte att många sa tex på Ul och så att när man är liten så får ma inte en stor bebis osv och att min bebis sku va liten osv osv. Det var ju en tant som var från finland som var sommarvik och undrade hur man kunde uppskatta M att vara ca 3 kg när han var närmare 4 kg. Hon fick typ panik och ille sätta igång mig så fort som möjligt pga storleken.

• Garageänkan
    Pillan2012 skrev 2009-05-08 20:27:12 följande:
    Gokväll! Har en fråga. Vi bor i ett stort gammalt hus och har samlat på oss ALLT genom åren. Nu rensas det, och rejält! Det är mattor, kläder för vuxna i mängder (hela o rena), böcker, sängkläder i bra skick (singel-saker från mitt yngre liv ) och annat pryl. Finns det NÅNTING man kan göra med detta så att nån annan kan få nytta av det? Vad gör t ex Emmaus, kan man föra sånt dit eller tar de inte emot? Finns det nån sorts hjälpsändningar man kan föra det till? Nån som vet?
    Emmaus tar om det är helt och rent.
  • Garageänkan

Idag har jag och M haft "fest"... Ätit pizza på terassen och druckit saft. Sen var vi till BP och köpte en glass och nu ska vi kolla på disney och äta "pokkorn"

Firar morsdag idag istället för imorgon ska vi ha en massa möten osv hos oss. Så det blir nog inte så mycet speciellt då men struntsamma vilken dag man har fest

• Garageänkan

Vi funderar på att låna ut M på en liten tur till skansen, det räcker nog

• Garageänkan

Har nån ätit pizza på Niska? Jag käkade deras pizza idag den som har pinjenötter, ruccola, getost osv det var gott fast jag tog utan parmaskinka eftersom jag int äter djur.

• Garageänkan

Jag äter ju inte döda djur så jag blev lite besviken på niskas meny det finns ju bara fem eller sex pizzor men de tog ju bort parmaskinkan på den ena så det var ju bra och gott.

Lillam tog en med skinka och champinjoner

Annars är Ålands bästa pizzor på Hotell Elvira i eckerö.
    Iaf för nåt år sen MUMS MUMS
    De har också färska ingredienser och annorlunda fyllningar, jag är så trött på adlon, fantasia och deras 80tals pizzor...

• Garageänkan

Ni som har syskon, jag har en Brio sulky som har suflett osv för två barn. Den har int liggläge men sånt lutningsläge om nån är i behov. Kommer inte att ha nytta av den eftersom M knappt åker vagn om ett år när bebiskorven kan sitta i den.

• Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-05-11 14:34:42 följande:
    hmm kanske vill byta med en emmaljunga scooter syskon
    Hur ser den ut?

Min är retro. Typ.
  • Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-05-11 18:57:01 följande:
    hmm har nog en bild i mitt galleri.
    ska kolla in den. Har ingen bild just nu men kanske på min flickr sida tror jag. Om du har kvar adressen
  • Garageänkan

Nu har jag fått svar jag hade typ 7000 borrelia "poäng" och måste på dropp alla dagar i veckan nu i tre veckor....

• Garageänkan

Jag är såklart glad att få medicin nu men jag hade ju kanske tänkt åka till sverige innan bebisen kommer men ni vet jag inte... Det är ju nästan BF när jag är klar så då vet jag inte hur mycket ork jag har för nån sverigeresa...

Svar på tråden Ålandstråd 8