Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

M sover inte vettigt och har inte gjort det sen han fick så många öroninflammtioner när han var lite på ett år. Innan dess sov han hela nätter som en stock. Nu kan man ställa klockan efter hans vaknande. Vid två och vid fem oftast båda. Då försöker han snika sig i vår säng så man får stiga upp och brottas med en trotsig sur och trött fis. Han är ganska lätt att lägga så länge han får saga och ett litet glas vatten. Men i perioder måste han hitta på typ 100000 ursäkter för att inte somna men det funkar med läggning vid 8 är det tidigare funkar det inte, och senare blir för sent liksom.

• Garageänkan

MammaEmmaLina skrev 2009-02-23 12:54:23 följande:

Garage: Vi var med i Barnens Bokklubb förut och det var ju kul när det kom hem en ny bok i postlådan en gång i månaden, men så himla billigt tyckte jag inte det var och för det mesta glömde jag bort att avbeställa månadsboken om jag inte ville ha den, så jag valde att gå ur den klubben för ett tag sen. Visst hittade man ju förmånliga böcker också där, men jag vill gärna bläddra lite i böckerna innan jag köper.Nu lånar vi mycket från bibban istället.
    Okej, jag funderade lite så också. Vi har massor av böcker från Disneys bokklubb som fanns när jag var liten samt ungefär ett halvt bibliotek här hemma och hos farmor
    Gillar också att låna från bibblan när M älskar att läsa böcker. Det är väl det att man får en månadsbok jag inte gillar. Så det blir nog inget.
  • Garageänkan
    Svar på #262
    M sover ännu på dagen ungefär 45 minuter fast han är över två år. Om han missar vilan blir han helt galen om kvällen, övertrött och bråkar och är omöjlig att söva. Eller så däckar han vid sextiden och det är ju inte heller bra. Vissa barn behöver vilan om dagen för att sova gott om nätterna.
  • Garageänkan

Nu har jag lite dåligt samvete, har bokat tid för snipp-snipp på katten

• Garageänkan
    Svar på #268
    Jag hade en förra gången men en gång när T fick magsjuka så spydde han på den Usch. Gick ju inte att rädda. Jag köper nog en imorgon för det är alltid bra att ha hemma tycker jag. Saknar min jättemycket. Men tack ändå!
  • Garageänkan
    Svar på #278
    Var köper man vete? I lösvikt? Nån som känner en bonde?
  • Garageänkan

Är det någon annan här som ramlat pga foglossning. Alltså att benen ger vika för att det skär till i korsryggen och så drar benen liksom ihop sig ikramp? Hade så många ggr med M i magen men då var jag ju sjukskriven och typ sängliggandes. Verkar som om det är värre nu igen. Fick så helvetes ont idag efter akupunkturen så jag måste åka hem från jobbet och ikväll har jag inte kunnat ta många steg. Det låser sig eller så blir det helt slappt liksom.

• Garageänkan

Jag vill inte fortsätta på akupunkturen.

Förra grav ramlade jag i en trappa så jag skrubba upp båda knäna bara för att benet låste sig sådär. Det var som tur var en trestegstrappa så jag dog inte.

Vi bodde ju på stugan i eckerö då och när T var på jobb kunde jag inte komma ur sängen på hela dagen om jag inte rullade ner från sängen och hasade mig precis som du sa. Lätt när man har utedass typ 200 meter bort? Nepp.

Jag vill INTE bli sjukskriven men jag kan ju inte va hemma från jobbet varannan dag heller när det är såhär DAMNIT!

Vad händer egentligen om man ramlar ihop och faller på magen eller så?

• Garageänkan
    Svar på #300
    Dammsuga och städa, torka golv osv är ju hemskt. Det funkar inte alls det.
    Inte så kul när tanter som är äldre säger att på min tid hade man minsann ingen foglossning så jag vet inte vad du pratar om osv när man nästan kvider av smärta och försöker resa sig från bordet.
  • Garageänkan
    MammaEmmaLina skrev 2009-02-23 21:25:49 följande:
    Jag gick på akupunktur när jag väntade A och mej hjälpte det bra, de gånger nålarna gjorde ordentligt ont blev det bättre i ryggen efteråt. Efter tredje gången jag fick akupunktur var ryggen riktigt bra, men jag fick så häftiga verkar, så jag vågade inte fortsätta eftersom jag bara var i v.23, tyckte det var lite för tidigt att börja föda då.
    Jag får också sammandragningar av den känns det som iaf efter idag.
Svar på tråden Ålandstråd 8