• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Emilia82

som sagt det finns de som gillar hunar och de som gillar katter,och de som gillar någe annat djur eller inget men jag hatar hundbajs,när man är på besök till vänner/släkt med hundar kliver man ju typ alltid i det eller så kan man ej ha tex picknick för det kan finnas bajs i gräset...usch. men för det kan jag tycka det finns fina/söta/vackra hundar,men jag vill ej ha någon

• Me81

emilia:vi hade ngn hemmabyggd när ja hade kaniner som liten..men svårt o förklara..

• Trollvinter

Jag gillar hundar (dom jag känner), skulle gärna ha en pudel, men just nu e jag för lat för att ha en hund, vill gärna ha ork och tid att aktivera o stimulera den då, känns som jag har tillräckligt just nu.
    Dessutom är jag kanske lite för pedant för en hårande hund...
    När vi tar huslån och köper hus/bygger hus ska jag köpa mig en raskatt (sphynx). Känner på mig att d blir svårt att flytta med vår katt då vi kommer att bygga så pass nära här o på andra sidan vägen...
    Måste nog ha en katt i mitt hem. Har alltid haft.

• Me81

ja gillar hundarna ja känner..tex syrrans familj har en hund..men vill inte ha en egen..har ej tillräckligt med tid för den o då skulle d bli hunden som får lida bara..

• MammaEmmaLina

Man ska ju absolut inte skaffa hund om man inte är säker på att man verkligen vill ha en, men jag är glad att jag har dem fast det är en del pyssel med dem. De är ju mera som familjemedlemmar än vad katten vår är. Katten släpper man ut så sköter hon sej själv och äter och kelar när det passar henne och så. Hundarna har ju rutiner precis som barnen och äter på fasta tider och man vet ju var de gör sina bestyr och kan plocka upp efter dem om de gör sitt på opassliga ställen. Så får man ju själv daglig motion också

• äva

Garageänkan skrev 2009-02-19 19:18:51 följande:

äva skrev 2009-02-19 17:11:49 följande:
    Grattis Äva till mormorskapet Och grattis Jessys till grabben Jag var också helt ensam första dygnet det var skönt... Sen rasade det in folk
    Tack. Jessys är ju född 20 mars o då var full rulle där, när sonen föddes var vi 5 som fick barn på samma dag. Dom hade lite stressigt den dan vill jag lova (men inte pga mej, jag uppehöll dom bara 20 min ), han är född 20.8
    Dotra far hem i kväll, hon längtade hem till sina 2 andra killar
  • äva

Trollvinter skrev 2009-02-20 12:39:13 följande:

Jag gillar hundar (dom jag känner), skulle gärna ha en pudel, men just nu e jag för lat för att ha en hund, vill gärna ha ork och tid att aktivera o stimulera den då, känns som jag har tillräckligt just nu. Dessutom är jag kanske lite för pedant för en hårande hund... När vi tar huslån och köper hus/bygger hus ska jag köpa mig en raskatt (sphynx). Känner på mig att d blir svårt att flytta med vår katt då vi kommer att bygga så pass nära här o på andra sidan vägen... Måste nog ha en katt i mitt hem. Har alltid haft.
    Om du inte gillar hundhår så är faktiskt pudel perfekt, den lossnar hår bara när man borstar o trimmar den.
  • beavies

Garageänkan skrev 2009-02-19 20:28:02 följande:

Alla ni som har fler barn än 1: Orkar nån svara lite på några frågor?
    1. Hur gammal var stora när lilla kom?
    Tjejen var ca 6,5år

2. Blev det någon svartsjuka?
    Hon var nog stolt att ha blivit stora syster, men lite svartsjuk var hon nog. Hon var ju så pass gammal o van att få all uppmärksamhet... så hon tyckte nog att lillebror tog för mycket tid... tycker hon än

3. Hur funkade rutinerna sen, bebisen har ju knappast samma rutiner som stora barnet?
    Inga problem pga stor ålders skillnad

4. Har era barn fått vara med och sköta bebisen och hjälpa till om det funkat bra mellan dem?
    Hon har fått vara med när hon har velat. Var först när han blev lite större som hon tyckte om att hjälpa han

5. När har stora börjat gå på dagis/park (om den börjat gå igen) alltså hur många v var ni hemma allesammans?
    Hon gick halvtid på dagis, men fick vara hemma om hon ville. Började skolan på hösten.
  • Garageänkan

Idag var jag och kollade på Junior-Jessy Han var söt som en sockerbit

• Trollvinter

äva skrev 2009-02-20 14:17:37 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-20 12:39:13 följande:
    Om du inte gillar hundhår så är faktiskt pudel perfekt, den lossnar hår bara när man borstar o trimmar den.
    Min faster har en pudel som heter Felicia o e så sejtans söt o som du sa, dom fäller inga hår, me like! Lagom storlek (hon är en dvärjpudel) och lagom glad o krävande.

Men som sagt, inte nu. Har redan fllt upp. Sen när barnen e gamla o jag ha vunnit på lotto o inga behöver jobba mer. DÅ!
Svar på tråden Ålandstråd 8