• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

LindaMa skrev 2009-02-19 21:23:04 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-19 20:28:02 följande:
    Tänkte sätta igång och svara men nu är det en liten som inte är riktigt nöjd så jag gör det i morrn i stället!
    Det är lugnt är glad med de svar jag fått hittills vi får ju nästan samma åldersskillnad också.
  • Emilia82

Garage: vi har aldrig 'knuffat undan' de andra barnen/syskonen. alla får va med lixom....sen har vi lite 'egen-mamma-pappa-tid' med var och en ibland.. att ett par kan åka och bada utan de andra,eller till sverige osv...och när T föddes tex så fick J lite presenter för att hon blivit storasyster (likdant när C föddes osv)

• Emilia82

nej nu sova,i säng före 23 är det möjligt??? men måste ifall flickorna får för sej att gnälla inatt

• Trollvinter

Jag kan svara lite som jag tror att d kanske eventuellt maybe kommer att bli...

1. Hur gammal var stora när lilla kom?

Med denna farten kommer han va 3 år o en månad ungefär.

2. Blev det någon svartsjuka?

Jag tror d eftersom han e så "gammal" o van att va Prinsen nr 1. Men jag vet inte... Mamma säger att så länge tvåan e mätt o bytt o varm så e den nöjd i ett hörn medan jag o E leker på bilmattan o med briotåget osv så länge den e nyföding utan andra behov än mat o skita.

3. Hur funkade rutinerna sen, bebisen har ju knappast samma rutiner som stora barnet?

E lite rädd för dom där rutinerna... Men E e bra på att vänta lite, och man kan rucka litegrann på hans rutiner utan att d blir nån tjall.

4. Har era barn fått vara med och sköta bebisen och hjälpa till om det funkat bra mellan dem?

Han kommer att få hjälpa till så mkt han vill o kan.

5. När har stora börjat gå på dagis/park (om den börjat gå igen) alltså hur många v var ni hemma allesammans?

E kommer att fortsätta gå på dagis ett par timmar om dagen med en ledig dag i veckan (vårt dagis har halvtid 9-14/5 dagar/v. Tror samma som Emilia att d bara gör gott.

6. Hur har ni gjort med syskonvagn om det är ganska tätt mellan barnen?

Vi har köpt en beggad vagn för under en hundring. Skulle inte köpt om jag inte hittat en bra till ett bra pris. E gillar ännu att åka lite vagn trots att han inte sover på dagarna men d kan va skönt att smidigt förflytta sig med båda fastspända. Var tveksam till ståbräda då vi bor ute på landet.

• Emilia82

Troll: jag tror som mamma din det är nu när C är ett som hon ska röja med oss/storasyster osv när hon va liten plutt titta hon ju bara på,om hon fick mat och ren blöja ibland

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-02-19 20:07:23 följande:
    Jag e lite avundsjuk på Jessys, nu sitter jag här o känner mig som en albinoval. En spolformad vit mask.
    Jag med och jag är inte ens gravid
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-19 21:30:14 följande:

Va tycker ni om namnet Greta? Jag tycker d e lite tufft.
    Jag gillar gamla namn

Jag är också lite rädd för svartsjuka... M är ju första barnbarnet för alla osv... Har blivit lillprins-ögonstenen så länge så. Får se till att allesammans fortfarande har M som nr 1 tills bebiskorven är så stor att den är medveten
Svar på tråden Ålandstråd 8