• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • MammaEmmaLina

Smilla: Jaha, det är väl deras sätt att inte ta emot barn som har förälder som är hemma med småsyskon kanske? Nu när lagen har ändrats så måste de ju ta emot alla, men många vill väl ha halvtidsplats om man som förälder ändå är hemma med småsyskon? Inte vet jag, men det var min spontana tanke. Synd för de som arbetar/studerar och skulle klara sej med halvtidsplats! Kanske det är samma på Sviby också då.

• snöfall

någon som vet om det ska eldas nå majbrasor på norra åland idag? vilken tid o var isf?

• Jillsan80
    snöfall skrev 2009-04-30 10:24:09 följande:
    någon som vet om det ska eldas nå majbrasor på norra åland idag? vilken tid o var isf?
    i bertby och solbacka här i Saltvik iaf. Tror d va kl 19, men är inte säker.
  • Emilia82

Stjärnstig: www.tidningen.aland.net/article.con&iPage=7
    vi kan åka till solbacka? men klockan 18 redan,men vi får väl äta snabbt:)

va ska alla göra ikväll då?och va gör ni nu=)?

Corinne sover och Tuwa är på dagis,jag ska äta sen fortsätta undanplockandet,hur kan det bli så mycket kläder och leksaker överallt:D

• MammaEmmaLina

Jag sitter och bokför inte så kul, men det måste göras ibland. Ska strax åka iväg och handla lite och sen hämta flickorna från dagis så T hinner vila en liten stund om hon ska orka komma med till brasan i byn ikväll. Tjejerna var och simmade med pappsen igår kväll så de kom i säng först vid 21, vilket innebar att T steg upp redan halv 7 imorse. Själv skulle man ju vilja sova längre på morgonen om man är uppe längre på kvällen, men inte min T, hon vaknar ännu tidigare och blir efter med sömnen ännu mer

• Emilia82

emmalina: det där känner jag igen,oftas vaknar de tidigare om de somnat senare tex 22! ujuj... här somna ju flickorna också senare igår:S men hoppas de är pigga och orkar ikväll ändå lite!

• Jillsan80

Här är hela familjen utom maken sjuka, eller förkylda. Jag o Benjamin är väl värst medans Felix o Bianca "bara" är snoriga. Benji o pappa är till doktorn nu så väntar på att dom ska komma hem och Felix vilar faktiskt Eftersom nätterna blir ganska lidande då vi har ett gäng snorisar här så blir d att vila på dagen. Så nu är d lugnt o skönt här.

Ikväll blir vi bara hemma, tror inte vi far till ngn brasa, var ifjol till Solbacka men tror inte att ngn av oss orkar med det. Ska dock laga lite finare middag med förrätt o efterrätt och grillat så vi får en liten myspyskväll hela familjen.

• Me81
    MammaEmmaLina skrev 2009-04-30 09:01:28 följande:
    Smilla: Jaha, det är väl deras sätt att inte ta emot barn som har förälder som är hemma med småsyskon kanske? Nu när lagen har ändrats så måste de ju ta emot alla, men många vill väl ha halvtidsplats om man som förälder ändå är hemma med småsyskon? Inte vet jag, men det var min spontana tanke. Synd för de som arbetar/studerar och skulle klara sej med halvtidsplats! Kanske det är samma på Sviby också då.
    d kan ju va en förklaring till varför vi inte fått ngn dagisplats ännu då..vi sökte enbart halvtid eftersom jag har skiftesjobb o vi tror att vi ska klara oss med halvtid..men vi va en av de 6 som fortfarande inte fått plats förstod ja..*morr*
  • Me81

Ida jobbar maken sista dagen på bra länge..han ska va hemma i sommar m Bella o börjar jobba först i septenber..
    Känns konstigt men samtidigt skönt att börja jobba..lite lättare när hon e hemma m pappa än att hon skulle börja på dagis/dagmamma tror ja..men i höst e d ju dags för det också..
    Ikväll ska ja jobba så ingen brasa el ngt för mig blir d..vad pappa o B gör e upp till dem..
    Imorrn ska ja också jobba..gubben fyller år imorrn men vi firar på lördag istället

Svar på tråden Ålandstråd 8