• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80
    Emilia82 skrev 2009-02-27 21:56:06 följande:
    verkar komma från amsterdam,vet ej om det är samma varje kväll,och står ej vart det ska landa men snacka om att man kan ha koll på allt:)
    här hör vi flyg också var o varannan kväll. Är säkert samma, sku ja tro.
  • Garageänkan

Foxx skrev 2009-02-28 11:48:03 följande:

Svar på #457Jo, jag tror nog hela familjen sitter och väntar på att vi ska kläcka ur oss ungar iofs :P L hade ju önskat sig en lillebror till julklapp också, men det tyckte visst P inte alls att var en lika bra idé :P Han är så söt den där ungen.
    Jag väntar OCKSÅ på att ni skall styra upp något barn faktiskt
    Ingen panik alltså men. Men!

Bibblis har ju pratat om att han vill ha barn så LÄNGE så jag håller tummarna för er! Fast jag skall ge ett tips, ha hus och sånt klart först. Det blir jåååååbigt att ha bibblare bygg på ett bygge hela tiden om man är gravid och inte kan hjälpa till med något själv pga stor buk osv. Skitbra plats ni hittat förresten nära till barnvakt sen
  • Garageänkan

Nu måste jag bara koka mig en kopp espressochoko. Det är så gott och onyttigt Fluffig är man ju ändå på kroppen så

LillM och vi har varit och kollat på ett husbygge i Lemland nära trolls residence. Jag vill också ha ett NYTT hus men jag vill INTE bygga, T VILL bygga han har fan nåt fel i skallen

Det verkar vara sååååå mycket att tänka på och jag får panik redan över hur ett badrum ska vara. Tror inte jag skulle kunna bestämma mig alls vad jag skulle ha för kök osv osv i mitt hus. Tur att man kan köpa färdiga för såna som mej

• Garageänkan

Jag fastnade just i sonens säng. Kom inte upp för mitt högerben låste sig och gjorde så ont att jag måste rulla ner på golvet och hasa mig till dörren så T kunde höra mig och komma och lyfta upp mig. Undrar hur mycket mer jag skall orka med detta fanskap!? Önskar man kunde få njuta sista halvan när första halvan bara var spyende och ryggont men denna foglossning blir bara värre och värre. Skulle vilja bedöva bort mitt ben känns det som just nu.

• Jessys

Garageänkan skrev 2009-02-28 20:09:02 följande:

Jag fastnade just i sonens säng. Kom inte upp för mitt högerben låste sig och gjorde så ont att jag måste rulla ner på golvet och hasa mig till dörren så T kunde höra mig och komma och lyfta upp mig. Undrar hur mycket mer jag skall orka med detta fanskap!? Önskar man kunde få njuta sista halvan när första halvan bara var spyende och ryggont men denna foglossning blir bara värre och värre. Skulle vilja bedöva bort mitt ben känns det som just nu.
    Men jisses!! det låter ju helt sjukt att du ska måsta ha det sådär Finns det verkligen inget man kan göra för att hjälpa dig?! Funkar aku ngt?
  • Garageänkan
    Svar på #465
    Nej det funkar inte alls, jag får sd efteråt så jag vill inte fortsätta. Jag har ju varit fem ggr nu och ingen lindring. Det är ju olika som sticker alla ggr och de sticker ju inte på samma ställen exakt så jag undrar lite hur bra det är egentligen....? Menar alltså att man borde kanske pricka helt rätt för att det ska ha nån hjälp. Det måste ju finnas lika många foglossningsbesvär som det finns folk som har det. Jag har inte ens fått träffa nån sjukgymnast som kunde kolla upp vilka röreslser som är värst och hurdant bälte jag ska ha för att det skall lindra just MINA besvär. Antingen är folk på sjukvården på Åland dåligt pålästa eller så för det finns massor av info på nätet och om man har så här illa så MÅSTE man träffa en personlig sjukgymnmast som ger egna övningar och provar ut ett bälte samt ger dierktiv vilken akupunktur man ska få. Funkar ju inte att lalla runt hos en massa olika och få samma Övningspapper hemskickat varje gång man klagar. Och tips om bälte som man haft sen vecka 8 typ...
  • Jessys

Garageänkan skrev 2009-02-28 20:17:56 följande:

Svar på #465Nej det funkar inte alls, jag får sd efteråt så jag vill inte fortsätta. Jag har ju varit fem ggr nu och ingen lindring. Det är ju olika som sticker alla ggr och de sticker ju inte på samma ställen exakt så jag undrar lite hur bra det är egentligen....? Menar alltså att man borde kanske pricka helt rätt för att det ska ha nån hjälp. Det måste ju finnas lika många foglossningsbesvär som det finns folk som har det. Jag har inte ens fått träffa nån sjukgymnast som kunde kolla upp vilka röreslser som är värst och hurdant bälte jag ska ha för att det skall lindra just MINA besvär. Antingen är folk på sjukvården på Åland dåligt pålästa eller så för det finns massor av info på nätet och om man har så här illa så MÅSTE man träffa en personlig sjukgymnmast som ger egna övningar och provar ut ett bälte samt ger dierktiv vilken akupunktur man ska få. Funkar ju inte att lalla runt hos en massa olika och få samma Övningspapper hemskickat varje gång man klagar. Och tips om bälte som man haft sen vecka 8 typ...
    jag fick komma till en fysioterapeut när ja vänta V, hon visa mig olika övningar, hur man skulle stå, ligga, sitta gå osv, visa hur bältet skulle använda, provade ut ett för just de de området ja hade problem med osv.

Påtal om bälte skulle det vart tillbakalämnat förra fredan.. oooops!
  • Garageänkan
    Svar på #467
    Jag vill också få personlig hjälp. Annars vet jag inte vad jag gör... Hur fick du det? Fick du det via din BM eller?
  • Garageänkan
    Svar på #467
    Jag vill också få personlig hjälp. Annars vet jag inte vad jag gör... Hur fick du det? Fick du det via din BM eller?
  • Nilam 84
    Garageänkan skrev 2009-02-28 20:17:56 följande:
    Svar på #465Nej det funkar inte alls, jag får sd efteråt så jag vill inte fortsätta. Jag har ju varit fem ggr nu och ingen lindring. Det är ju olika som sticker alla ggr och de sticker ju inte på samma ställen exakt så jag undrar lite hur bra det är egentligen....? Menar alltså att man borde kanske pricka helt rätt för att det ska ha nån hjälp. Det måste ju finnas lika många foglossningsbesvär som det finns folk som har det. Jag har inte ens fått träffa nån sjukgymnast som kunde kolla upp vilka röreslser som är värst och hurdant bälte jag ska ha för att det skall lindra just MINA besvär. Antingen är folk på sjukvården på Åland dåligt pålästa eller så för det finns massor av info på nätet och om man har så här illa så MÅSTE man träffa en personlig sjukgymnmast som ger egna övningar och provar ut ett bälte samt ger dierktiv vilken akupunktur man ska få. Funkar ju inte att lalla runt hos en massa olika och få samma Övningspapper hemskickat varje gång man klagar. Och tips om bälte som man haft sen vecka 8 typ...
    Ja hade ju samma problem (låter lika iaf) och jag har ett eget bälte, eller egentligen e d mammas men... ska se ifall ja hittar d så sku du kunna låna det, kan ju va värt å testa iaf!
Svar på tråden Ålandstråd 8