• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

God morgon!

Va roligt o få besök av lite vuxna Joffe. Kollade ni Melodifestivalen? Rätt låtar vidare?

Så trånga gångar behöver inte innebära nedsatt hörsel iaf, d e ju skönt! Du får hålla fokus på hur himla bra d e att dom kollar upp så himla noga. För OM han har avvikelser i hörseln så gör d tydligen milsvid skillnad m insatser i så tidig ålder mot större barn.

Ja, visst e d helt knäppt att pappan ska åka hem. Han har ju oxå fått barn, en ny liten varelse som behöver honom oxå. Fast Skalman tyckte d var rätt skönt o åka hem o rensa huvudet lite, så d e väl både plus o minus. Han fick åka rätt tidigt, kl 18 (hon e född 12,19) för annars hade han varit alldeles f trött f o köra bil. Hur bra bilförare e en nybliven pappa..?

Tack Seren för info. Jag har läst både på 1177 o Growingpeople, men ingen info om d smittar innan blåsorna brister. Men d står ju i infon du klippte in att d går ganska snabbt så nu börjar jag bli tveksam t om d e Svinkoppor. D e lite rödare runt om idag, men inte större blåsor, o inga som brustit än.

Igår var jag vaken större delen av kvällen, såg faktiskt hela Melodifestivalen o sen halva inspelade Beck-filmen... D tar sig...

Vad har alla för sig idag? Usch, vi måste hitta på nåt utomhus lr nåt. Kanske åka t shoppingcenter, där kan hon väl inte smitta nåt? Jag får lappsjuka!

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

Ojdå med svinkoppor! Hoppas att det ändå inte är det, nu när de inte verkar se ut så som de "borde". 

Jag la mig ganska tidigt igår och hann bara se att af Ugglas vann första duellen och då gick jag och drog täcket över mig... Jag respekterar att många tycker det är en bra låt (även här i tråden kanske) men den är rätt konstig. M skrattade högt när han hörde den.

Joffe, jag känner till en del om det här med hörsel etc iom jobbet och personliga erfarenheter så om du vill inboxa om nåt kan du göra det.

Pess, hoppas också att poiltiker och andra vaknar till liv! Kan ni inte starta nån slags protestlista man kan skriva på?

Annars är vi här inne i fas två, dvs Öki är helt frisk och pigg och charmig och sa t.o.m. "meela" när han fått sin dagliga dos hallonpenicillin idag, medan jag och fr.a. M är helt däckade. Blir nog hemma från jobbet ett par dagar. Gulliga farmor och farmor kommer snart o hämtar Öki så att han får vara ute och leka lite (han har inte varit utomhus på en vecka) och M och jag kan hämta andan.

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Men Minna! E ni så risiga!! Stackars er!! Får ni va hemma fr jobbet båda två några dar? Trist men lite mysigt ändå.. Öki på dagis o rå om varann.

Så underbart m Farmor o Farfar som rycker in. Snacka om att dom e ovärderliga!

Morfar hämtade Viran fr dagis i fredags efter mellis. O sen var hon hos dom t vi kom fr jobb o efter att vi lämnat in datorn f reparation.  Igår ringde han på fm o var helt salig: Jag mår så bra, jag e tokförälskad i en liten tjej... O så pratade han om hur go o glad hon var när han kom o hämtade henne o hur hon otåligt stod o väntade på att dom skulle gå t bilen. O sen hur hon var gladaste ungen i universum när dom kom hem t mormor o hon fick springa på en nyvävd matta som Mormor brett ut på golvet. Hon hade sprungit fram o tbax i nån timme... Sen när vi kommit o vi ätit kvällsmat så köpte Morfar glass av glassbilen. O den minen o LYCKAN när hon fick ta emot påsen m GLASS. Fan att vi inte fick d på film! Hennes ögon höll på o hoppa ut o hon bara skrek GLASS. Sen stod hon o steppade jämnfota av iver... Ja, detta babblade Morfar om o var upp över öronen nykär (igen) i sitt barnbarn...

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

Vilken underbar berättelse Maja! Och att morfar får uppleva det så intensivt. Jag minns på gamla HK-tiden hur gärna du ville ge din pappa ett barnbarn... Och nu har han det och dessutom ett till på G!

Aetti 26 mars 2007
  • Pess

Måste passa på att tacka er som varit inne och puffat eller skrivit någon rad i min tråd. Vill ju såklart att den ska vara aktuell så länge som möjligt, men måste ju samtidigt hålla mig lite "proffsig" Har även tagit bort mitt foto och det lilla som fanns på min sida tills vidare.

Låter underbart Maja

• cirkel

Seren: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m42103907.html

Joffe: Vad jobbigt med screeningen. Hoppas att det bara beror på trånga hörselgångar.

Maja: Gulligt!

Pess: vad trist att de vill lägga ner ngt som fungerar så bra! Hoppas att det kommer en bra lösning så att ni får vara kvar som ni är.

"Snälla, snälla"-låten var inte direkt min favorit heller. Hon är lite knepig tycker jag. BEckers låt är bra, men lite väl lik Waiting for a star to fall.

Sofia har blivit förkyld. Hon är tät i näsan, mest på natten och så har hon lite hosta. Hon får saltvatten i näsan. Hade tänkt ge henne näsdroppar, men såg att de var från 7 månader. Finns det näsdroppar för mindre barn?

• cirkel

NÄE! Nu ser jag på aftonbladets omrästning att Snälla, snälla är favorit i finalen?! Hjälp!

• cirkel

Tack Seren! Du är ju som en uppslagsbok ju!

Svar på tråden Minnas XI