• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72
    cirkel skrev 2009-03-08 12:45:43 följande:
    NÄE! Nu ser jag på aftonbladets omrästning att Snälla, snälla är favorit i finalen?! Hjälp!
    Som sagt, min M skakade på huvudet igår kväll och skrattade åt oss tokiga svenskar...

*nybakad sockerkaka bjudes på*
    Aetti 26 mars 2007
  • Pess
    Minna72 skrev 2009-03-08 14:27:41 följande:
    Som sagt, min M skakade på huvudet igår kväll och skrattade åt oss tokiga svenskar... *nybakad sockerkaka bjudes på*
    Ska han säga, finnarna som skickade Lordi

(fast å andra sidan gick de ju å vann Obegripligt )
  • Joffe
    Svar på #204

Hej på er

Sitter egentligen och spanar på efterrätts idéer till Leons 2 års-kalas men kikar in hit en liiiten sväng

Nej ingen melodifestival för vår det satt mest och zappade

Maja, vilken härlig upplevelse för din far Nästan så jag längtar till jag blir farmor

Minna, ett stort tack för omtanke, ska absolut ha dig i åtanke om det nu skulle visa sig vara ett större problem än hörselgångarna, mig egna brors hörsel är också till hälften nedsatt och han har tinnitus så man vet hur jobbigt det kan vara att vara hörselskadad.

Vad jobbigt att Sofia redan blivit förkyld men i dessa tider och dessutom med ett annat förskolebarn hemma så är det svårt att undvika.

Jag funderar på att ge Eddie den där sprutan som några av er gav era barn, vågar knappt skriva det för jag har inte en aning om hur det stavas (pne...kok...något)     Känns som att risken för att Eddie åker på både det ena och det andra när väl Leon  börjas förskolan igen så kanske det är en bra idé att ge honom den. Åsikter?

Sitter M och skakar på huvudet åt svenska bidrag 

Mot recept.... Tips mottages tacksamt.

• Minna72
    Pess skrev 2009-03-08 16:05:26 följande:
    Ska han säga, finnarna som skickade Lordi (fast å andra sidan gick de ju å vann Obegripligt )
    Ja de gick ju iallafall å vann! Jag har liiiiite svårt att se hur Europa skulle rösta fram ngn som gnäller fram snälla snälla snälla snälla rösta på mej...

(Fast under har ju inträffat förr! )
    Aetti 26 mars 2007
  • Joffe
    Minna72 skrev 2009-03-08 18:38:37 följande:
    Ja de gick ju iallafall å vann! Jag har liiiiite svårt att se hur Europa skulle rösta fram ngn som gnäller fram snälla snälla snälla snälla rösta på mej...(Fast under har ju inträffat förr! )
    Läste att Ugglas skrivit låten ihop med sin man... Sitter och funderar på hur deras resonemang lät ....
  • Minna72
    Joffe skrev 2009-03-08 18:41:27 följande:
    Läste att Ugglas skrivit låten ihop med sin man... Sitter och funderar på hur deras resonemang lät ....

Ang sprutan har jag inget bra svar, men magkänslan säger: varför inte?
    Aetti 26 mars 2007
  • ProPPens

kapar lite...

Joffe För oss kändes det självklart ge den (Prevenar heter den förresten). Dels eftersom den faktiskt kommer ingå i det allmänna vaccinations programmet sen som sagt bättre safe than sorry. Min syster har även valt vaccinera sin 2,5 åring, men det beslutet togs då svågerns arbetskamrat förlorade sin ena tvilling (3år) dog. Förloppet var vääldigt snabbt så inget kunde göras... Nu ska man ju inte måla f.n på väggen men ändå.

Maja Kan ju inte annat än le åt din far!!! Vilken upplevelse han fått!!! Det är kärlek i dess rätta form!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
Svar på tråden Minnas XI