• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Pess

Måste fråga er en sak. Om man anmält att man vill vara ledig en dag med fp hos sin arbetsgivare (och naturligtvis oxå ÄR ledig denna dag). Vad händer om man sedan inte tar ut fp-pengar för denna dag? Hänger ni med? Har man "lurat" sin arbetsgivare då eller? Eller får de aldrig reda på det?

Antar att sgi:n ev. kan påverkas, men bortsett från den? Någon som vet?

• Minna72
    Joffe skrev 2009-03-10 12:51:12 följande:
    Hade passat bra med Noel eftersom allt under grav-förlossningen har varit helt bakvänd mot vad det var med Leon

Känner du förresten redan av om deras personligheter är olika?

Pess, jag har inte en susning!

Här kommer vi till avdelningen avslöja-saker-som-är-lite-skämmiga: Jag är helt fast i Top Model... Trots att jag avskyr hela idén med att trycka ner tjejer med dåligt självförtroende och säga åt dem att de inte får ha egna åsikter för det är andra som skall bestämma över dem och deras fel, styrkor och brister, så sitter jag som fastnaglad. Jag är helt fascinerad över hur någon som kan se helt alldaglig ut kan omvandlas till nåt otorligt snyggt på bild! slut-på-avdelningen-avslöja-saker-som-är-lite-skämmiga {#lang_emotions_embarassed}
    Aetti 26 mars 2007
  • Essi73
    Minna72 skrev 2009-03-10 15:03:15 följande:
    Känner du förresten redan av om deras personligheter är olika? Pess, jag har inte en susning!Här kommer vi till avdelningen avslöja-saker-som-är-lite-skämmiga: Jag är helt fast i Top Model... Trots att jag avskyr hela idén med att trycka ner tjejer med dåligt självförtroende och säga åt dem att de inte får ha egna åsikter för det är andra som skall bestämma över dem och deras fel, styrkor och brister, så sitter jag som fastnaglad. Jag är helt fascinerad över hur någon som kan se helt alldaglig ut kan omvandlas till nåt otorligt snyggt på bild! slut-på-avdelningen-avslöja-saker-som-är-lite-skäm miga
    och jag har på min önskelista att hitta en frisör som finner den ultimata frisyren för mig, precis som i serien!
  • Minna72
    Essi73 skrev 2009-03-10 15:08:12 följande:
    och jag har på min önskelista att hitta en frisör som finner den ultimata frisyren för mig, precis som i serien!
    Jag anade väl att du om någon skulle känna igen dig i mig! Länge leve VBÅ etc!
    Aetti 26 mars 2007
  • Özlem

hej hopp

Jag har varit hos bm idag.Jag har öppnat mig 2-3cm
    Hon hinnsvepte mig igen så nu sitter jag här med menssmärtor + klägg.

• Essi73
    Minna72 skrev 2009-03-10 15:12:40 följande:
    Jag anade väl att du om någon skulle känna igen dig i mig! Länge leve VBÅ etc!

Jag saknar fortfarande Montell på morgnarna, han kanske hinner komma tbx lagom till i höst {#lang_emotions_dreamer}

Joffe nej jag vidhåller att Eddie är Eddie. Coolare namn går ju inte att hitta, och det säger jag utan att ens ha träffat Eddie att han ÄR en Eddie!

Öz, megaspännande!! Alltså kommer du att sitta och klocka värkar snart? Oooh vad jag också hade velat få en svepning!

• Joffe
    Pess skrev 2009-03-10 13:38:04 följande:
    Måste fråga er en sak. Om man anmält att man vill vara ledig en dag med fp hos sin arbetsgivare (och naturligtvis oxå ÄR ledig denna dag). Vad händer om man sedan inte tar ut fp-pengar för denna dag? Hänger ni med? Har man "lurat" sin arbetsgivare då eller? Eller får de aldrig reda på det? Antar att sgi:n ev. kan påverkas, men bortsett från den? Någon som vet?
    Sorry, jag vet inte heller men det enda sättet för din arbetsgivare att få reda på detta är om de ringer till FK och det verkar långsökt.

Skillnaden mellan Eddie & Leon är stor, det är verkligen helt 2 olika personligheter och det märks trots Eddies ringa ålder
    Leon var lite lugnare och ville helst ligga och titta i babysittern eller på filten, Eddie är lite mer ömhetssökande och otålig men sen är han en rödtott också

Nu är ju namnet Eddie egentligen solklart men vi har fått lite kommentarer men vad gör det

Jag vil också ha en ny frilla, skulle ju gå till frissan innan E kom ut men det hann jag ju ej då det strulade med sjukdomar och dagistider.

Vad härligt Öz, låter ju som att utgångläget knappast kan bli bättre, menssmärtor & klägg, det är grejer det!

I dag har vi alla 3 varit på BVC och det gick bra, Leon lekte och vi andra mätte & vägde, 5065 gr, vilken knubbis detta blir Han har veck på armarna och det hade inte spinkisen Leon {#lang_emotions_heart}.

I morgon ska vi till ett par kamrater och fira en 2 åring, kan vara kul för L att träffa någon jämnårig.
  • cirkel

Öz: Toppenbra! Då går det säkert finfint med igångsättningen! På mig hände det inget första dagen, fast jag fick värkar, men nästa morgon var jag ändå 3 cm öppen och 4 timmar senare var hon ute!

Ja, jag skulle också vilja att ngn hittade den ultimata frisyren åt mig. Jag är fortfarande vilsen och sörjer mina lockar som jag hade innan jag blev gravid... Imorgon ska jag iaf till frissan, längtar supermycket efter att bli av med massor av hår!

Pess: Jag har heller ingen aning om hur det funkar... Berätta när du får reda på svaret!

Mina: Underbart att Öki mår så mycket bättre!

JOffe: Precis! Jag har också jättedåligt samvete när jag har rutit åt Emma. Och det är ignorerandet som gör en tokig.

Hittills tycker jag att Emma och Sofia är rätt lika i sättet, efter vad jag kommer ihåg... Hoppas bara att Sofia blir bättre på att somna än vad Emma har varit/är.

• Essi73

Joffe jag fick det inte sagt sist men vad tragiskt med din chefs bortgång. Herregud det går inte att föreställa sig och det är jätte svårt att förstå. Så sorgligt för hans närmaste!

5065, det är R.E.S.P.E.C.T. Påminner om Boll, det är först nu när vi tittar på bilderna från då som vi ser vilken rejäl knubbis han var. Guuuu' så gooo!! Jag älskade de där vecken, jag älskar veck och jag saknar dem nu när han drar iväg på längden!

Vilket påminner mig om Rossys fråga ang storlekar. Nej Boll är kvar på 86or men börjar smått växa ur dem, 92 får bli nästa inköp. Timpalainen har ju alltid varit lång (hans föräldrar är ju inte direkt korta bejb) så att han drar mer än 92 förvånar mig inte!

Minna förresten, Öki skall ju meka Venny, här har Boll sin tjejpolare "Ninnea" (Linnea dagiskompisen). De är som ler och långhalm, hon var här i lördags och herregud vad de röjde runt! Vi föräldrar kunde lugnt sitta och fika, de roade sig kungligt. När de hade åkt hem tittade sig Boll omkring dock och frågade så där hjärtskärande "Ninnea?!"...

Svar på tråden Minnas XI