• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72
    maja under eken skrev 2009-03-04 13:30:09 följande:
    förresten, har ju inte hunnit läsa o leta: Varför Grattis t Knase??
    Hon och mannen har fått godkänt vad gäller att inleda adoptionsprocessen.

Trist med fsk-fröken som slutar. Det var ju samma sak här i höstas, att favoriten var tvungen att sluta när tanten (ja för hon är verkligen Tant) han vikarierade kom tillbaka. Men det fina i kråksången är att gruppen sedan ökade såpass i storlek att de kunde återanställa honom. Så jag tror säkert att det kan lösa sig för Viran också, kanske kommer det en NY favvofröken som är ÄNNU bättre!

Labi - kul att se dig! Och vad härligt det låter med er nya lägenhet. Två (!) små trädgårdar.

Essi, hade FK-tanten ingen HUMOR???

Nu har jag pratat med Ökis läkare och nu får vi byta till en annan sorts medicin. Tyvärr betyder det penicillin 2 ggr/dag i 7 dagar (istf 1 gång i tre dagar). Det som känns bra är att vi skall komma till henne igen om det inte vänt till på fredag. Det kostar skjortan (vi går privat för att det skall gå snabbare/smidigare) men som väl är får vi då nytta av vår (också tokdyra) barnförsäkring...

Meleah, hoppas också att du får det stöd du behöver!
    Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Å va roligt för Knase!! Hoppades att d var d saken gällde. Va glad jag blir!

Men Öki e sjuk! Vad äter han penicillin mot? Har som sagt inte möjlighet o läsa så noga..

O du har säkert rätt om fröken. Jag hoppas iaf innerligt d!

kram vännen!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72
    maja under eken skrev 2009-03-04 13:58:27 följande:
    Å va roligt för Knase!! Hoppades att d var d saken gällde. Va glad jag blir! Men Öki e sjuk! Vad äter han penicillin mot? Har som sagt inte möjlighet o läsa så noga..O du har säkert rätt om fröken. Jag hoppas iaf innerligt d!kram vännen!
    Lunginflammation.
    Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Och just ja Labi, såg att Adan också haft lunginflammation. Tog det lång tid innan antibiotikan hjälpte och han blev frisk? Det som är lite ovanligt (?) i det här fallet är att Ökis feber aldrig varit över 38 grader. han ligger alltså inte däckad (även om det helt klart märks att han är sjuk).

Aetti 26 mars 2007
  • förväntan

Hello!!

Vad mkt jag vill kommentera... se om jag kommer ihåg allt.

Meleah, fy så jobbigt med kass läkare och dåligt ul. Hoppas du hänger i och inte känner att allt går imot dig. Tror inte heller att du borde ha några problem att få ett planerat snitt efter vad ni gick igenom sist.

Labi, vad kul att se dig och uppdatering från er. Härligt med större lägenhet.

Maja hua för massa illamående. Är det ihållande hela tiden eller kommer och går??

JJ, hur har det gått idag?? Vd jobbigt med nattskräck.

Joffe, fin viktuppgång på E. Också härligt kort på L´s tänder .

Kram till alla sjuka barn krya på er.

Har har m fick magsjuka inatt och kräkts, i vår nya säng. Vi hann sova en natt som stockar och igår spydde M ner hela nya madrassen och täcket . Tur att man har lite humor och kan se det komiska i det hela att aldrig få ha en fräsh säng... . Han har inte kräkts idag, men rejällt trött, så jag VABbar idag. Nu sover han så sött.

• maja under eken

Men lille Öki då! Stackarn!! Att så små kan få lunginflammation, fy va jobbigt!

Kul m kräksjuka i nya sängen.. Fick ni bort d någorlunda lr stinker d apa?
    Jag mår illa till o från. Så fort jag äter blir jag mätt o mår illa. D kommer o går hela dagarna, morgonillamående - släng dig i väggen - VA E D!? frukt går hur bra som helst, all frukt. Så jag funderar på o göda denna unge på enbart frukt. Kanske kommer d ut en kiwi, en sharonfrukt, en banan. mest troligt - en stor vattenmelon....

Kiwi skulle dock klia rätt skönt, jag har svamp! Jävla envis sådan verkar d som. Ne usch, sorry äckliga humorn..

kram!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

Rond 3   Jag har nog fått vad jag klarar av Härligt med nya lyan, där kommer Adan trivas

JJ, det kan stämma rätt bra att Leon´s "problem" började vid den tiden då svinkoppor & uvi härjade som värst. Natten till i dag var jätte-jobbig han skrek från och till i 2 tim, somnar till och vaknar gallskrikande och okontaktbar. Usch! Hoppas din natt var bättre när du är ensam

Maja vad sorgligt med Anna Det är så typiskt, hoppas en minst lika bra får jobbet!
    Skit också med illamåendet, anar dina arb-kamrater något tro?

Öki Essi  Melvin  Alla sjuka! Ja hit med våren!! Något positivt i alla fall så verkar fallen av RS mindre i år (sa bvctanten), är lite orolig att Eddie ska få något sånt när det blir dax för Leon att skolas in.
    Vi har också en ny madrass sedan 1 vecka tillbaka så jag hoppas att vi ej får någon magsjuka på ett tag så vi kan sova i en fräsch säng som tur är så verkar vårt madrasskydd bra och suger upp 99% innan det går igenom.

Här händer för övrigt inte så mkt, jag har bakat bröd för första gången i mitt liv och det blev bra som tur va, annars hade det trol blivit första och sista.
    På fredag ska vi tillbaka till östra och göra om hörselprovet, hoppas det funkar så vi slipper fler turer.
    På månd börjar sambon jobba igen och det är lite blandade känslor, vill komma in i våra nya rutiner så fort som möjligt samtidigt som det är skönt att ha en extra hand här hemma.

Svar på tråden Minnas XI