• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

Pess förresten, sorry att jag inte har svarat. Jag vet faktiskt inte hur det där hänger ihop!

• Mamsen68

Lägger in samma fråga här som i visp.
    Vad gör man åt barn som är pott, toa, kissa på golvet rädda???? han vill bara kissa i blöjan vägrar gå på pottan fast han är så kissnödig att han inte kan stå still men han håller sig, kissar inte på golvet heller står bara och sliter i snoppen stackarn.
    Tror han skulle klara av att kunna bli torr om han bara vågade gå på toa / potta

När tjejerna var små så var dom torra bägge två vid två år och älskade att sitta på pottan el toan.

Rossy: Björn har st 92 /98 nya kläder blir 98 han har dragit i väg massor måste kolla hans längd.

• Essi73

Mamsen OJ på den frågan går jag bet. Jag har faktiskt inte en aning. Jag TROR att jag hade försökt avleda Bolls uppmärksamhet på ngt vänster genom att kanske ha pottan framför hans favoprogram på tv:n, göra en grej av att spola ner kisset och bajskorvarna efteråt osv. Allt utan att lägga på prestation. Men det är vad jag TROR att jag skulle göra.

• Rossy

Om Joffe skaffar en Elon också så behövs ju det fjärde Olen-barnet också . Kul att ni hade Tim i åtanke också.
    Ingen som råkar ha ett bra pojknamn på lager till vår lillebror?? Här är helt tomt på förslag.

Ett litet förtydligande. Tim är inte 98 cm lång. Han är någonstans mellan 90-92 cm och kan såklart ha 92-storlekarna fortfarande, men från och med nu när jag handlar nya kläder så blir det 98. Det jag blev så paff över var att den storleken liksom är för "riktiga" barn och inte bebisar, om ni förstår vad jag menar .

Öz, heja heja! Häftigt med klägg och värkar. Snart så är h*n här. Ni har inte kollat könet innan, va?

Pess, jag har heller ingen aning om det räknas som "fusk" att vabba utan att anmäla till fk. Men om jag fick anta något, så tror jag att ingen egentligen bryr sig så länge som du faktiskt var hemma med sjukt barn. Den enda som förlorar på det är ju du som inte får några pengar. Att fk och eller arbetet slipper betala för din vab-dag borde dom ju bara vara glada för. Men jag har funderat över samma sak. Ska höra med min arbetsgivare imorgon och se vad hon säger om saken.

Apropå dagiskompisar så fortsätter Tim och hans polare Vilmer att digga varandra. Härom dagen när jag lämnade Tim stod Vilmer och applåderade av glädje när han såg oss. Så himla sött! Och så det värmer ett mammahjärta att se hur glada dom är i varandra.

• Rossy

mamsen, Tim vägrar också pottan och kräver blöja för kissa och bajsa i. Så potträning är inget som funkat speciellt bra hos oss. Jag väntar också in sommaren och hoppas på att naken utomhus kommer att bidra till att han går på pottan/toan.

• Essi73

Rossy ! Hade gärna stannat och kacklat men illamåendet kom som på beställning nu. Beger mig i säng och låtsas att J är du och kacklar där. Allt för att se hans min om inte annat.
    !

• Pess

Hej igen, L har faktiskt oxå 92 i storlek. Fast har inte börjat köpa 96 ännu. Det dröjer nog ett litet tag till.

Rossy, fråga gärna...Jag syftar dock mest på vanlig fp och inte vab. Om man gör som jag menar så får man ju kakan och äter upp den....Alltså, man är ledig, men sparar på dagarna....(fast man får ju inga pengar)

Vi var på samtal på dagis idag. L sköter sig perfekt och har en oxå en bästis. Emma

Mamsen, jag tror jag hörde Louise Hallin säga en gång att man ska ignorera blöjproblemet. Dvs att inte göra så stor sak av det. Rätt som det är så kommer det. Och han har ju ändå kommit långt som KAN hålla sig.

• Rossy
    Essi73 skrev 2009-03-10 21:44:07 följande:
    Rossy ! Hade gärna stannat och kacklat men illamåendet kom som på beställning nu. Beger mig i säng och låtsas att J är du och kacklar där. Allt för att se hans min om inte annat. !
    Och jag som är ensam med ett barn som sover. P är på konferensmiddag ikväll och jag har tid att kackla här. Nåväl, jag får väl kackla själv om ingen annan hänger på här .
    Sov gott, Essi och hälsa J!

Förresten Minna, om jag bara hade haft tid och ro att slå mig ner framför Top Model så hade jag också suttit där slaviskt . Jag tycker preciiis som du men kan heller inte låta bli att titta om jag hamnar framför det. På senare tid tycker jag dessutom Tyra blivit mer elak mot tjejerna än hon varit i tidigare säsonger. Något som också bidrar till att man egentligen borde bojkotta programmet...ändå gör man det inte. Jag skäms jag också .
  • Rossy

Pess, jag kan kolla din variant av föräldralediga dagar med min chef också. Om hon nu kan svara.....

Svar på tråden Minnas XI