• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • cirkel

Ja, här filmas det sämre och sämre också... MEn hyfsat bra ändå!
    Nu får jag gå till lilla skrik-Sofia... Hon uppskattar tydligen inte pappas sällskap längre.

• Essi73
    cirkel skrev 2009-03-05 20:44:47 följande:
    Bra va?! Hoppas att du får sova ordentligt för en gångs skull. Tar du ngt mot dina sd? Hjälper bricanyl mot sd?
    *Asg* ja jag fick bricanyl för sd:na men jag har faktiskt låtit bli dem. Biverkningarna: Hög puls, hjärtklappaning. Inte ett så gott underlag för en natts god sömn. Inför nätterna brukar jag grunda med Alvedon. Som idag inte har hjälpt ett smack så imorn packar jag BB-väskan just in case.

Sömnen har jag vant mig vid och jag får ju ta igen sömn på dagarna så jag är inte lika frustrerad över den bristen, nu är jag mest frustrerad över all smärta.
  • FISK78

Essi: Din stackare, usch och fy - nu får det vara nog... till dig. Okokta hotdogs, hmmm

Cirkel: Tack för att du frågar Jorå, det gick bra på BVC. Olivia växer bra och är nu STOR, 4230 g och 54 cm lång 10 veckor idag Jag har fått numret till en i Stockholm som ger akupunktur till bebisar. Så det är bara att boka tid! Jag har kört Sempers magdroppar sedan lillan var 2v och inget mer. Så idag köpte jag Minifom och ska prova det i 2-3 dagar, sen köra mjölkfritt i en vecka. Blir det ingen skillnad så ringer jag pronto!

Hur går det själv med lilla tösen?

Minna: Lunginflammation, stackars lilla Öki. Krya på sig bums!

Sen var det MASSOR med mera men jag är så förvirrad...

• förväntan

Här har dagen gått i friskhetesn tecken, M har börjat att äta igen och inget mer kräk och bajs . Jag och C mår också bra, så vi har nog klarat oss. Fattar nästan inte att det kan vara sant för det kändes nästan som jag käkade kräks ett tag ....

Essi, fy för bihålleinf. Hoppas verkligen att du får effekt pront!!! Vad fint att Boll målade om taket hemma. Skicka hit honom, vi behöver lite målarhjälp.

Fisk, nej vad jobbigt med kolik, men skönt att höra att du har en plan för den närmsta tiden. Då har man iallafall något att hänga upp hoppet på. Hoppas att miniform ger effekt.

Cirkel hrärligt med en träff för att få barnen att leka av sig och att hinna dricka lite kaffe.

Joffe, vad fina killarna var i tidningen

Hur har ni gjort med vagnar?? Har ni bestämt er för syskonvagn eller hur gör ni?? Vet vad Essi gör, men ni andra

• maja under eken

God morgon!

Essi, jag har missat att du var så sjuk! Trodde du fick kramar för dina evinnerliga sd. {#lang_emotions_embarassed} Sorry att jag inte gett all support o skickat massa avsvällande o smärtlindrande  tankar! Bihålsinflammation kan ju göra nåt så galet ont!! Min kompis hade asont i ögonen tom, kunde inte ens ha sina kontaktlinser.

måste visst fika här nu...

ses..

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

Godmorgon alla! Här verkar det äntligen ha vänt! Imorse var Ökis panna helt sval för första gången sedan i onsdags för en vecka sedan och han är heltklart piggare. Tack för alla omtankar!  

Hoppas bihålor och annat också mår bättre idag. Jag känner enormt för Fisk också som jag tycekr verkligen redan har fått sin beskärda del av sjukdomar och annat och som nu dessutom får kämpa mot kolik...  Jag kan inte föreställa mig hur det kan vara att ha en bebis som skriker konstant i många timmar. Kram!

Vi har varit med om ett par gulliga språksaker här på morgonkvisten. Imorse tittade Öki och jag på ett barnprogram med en bäver som samlade på en massa kvistar. Så sa Öki flera ggr till mig: ake ... ake ... ake ... ake. Jag förstod inte vad han sa och han var uppenbarligen frustrerad för att jag inte förstod och så sa han istället "ämta" (=hämta). Då förstod jag att han sagt "hakee" (=hämta på finska), dvs att bävern hämtade kvistar. Sedan visste jag inte att Ökikunde "räkna". M var med Öki till skåpet där vi har xylitolpastiller som smakar hallon (här i Finland får alla barn det efter de har ätit). Jag ropade till M att han kan ge Öki två stycken. Då kontrar Öki med "kolme" (= tre på finska)...

Skönt att höra att lille M mår bättre idag! Och nu blir man ju nyfiken, Joffes två små i lokalblaskan, finns de på nätet också månntro?

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken
    God morgon Minna!! Va härligt o höra att vinden har vänt! Klart grabben ska ha kolme pastiller när han äntligen börjar bli frisk! Tycker d var riktig humor o kontra m en mer än va mamma sa. Snart har han lärt sig o dra t m Viisi lr Koosii osv.. (lägger t lite i:n o o:n i säkerhetsskull.. Man vill ju inte snåla..)

Fikat smakade bra, jag köpte f andra dan en nygjord fralla m skinka o grönt på kondiset här nere. O sen drickyoghurt på Pressbyrån, mums!

Tycker oxå att Fisk fått mer än nog av jobbighet! Dags f vinden o vända där oxå - NU! Jag läser just nu Annika Lantz bok: 9½ månad. Tror du skulle finna en del stöd i den Fisk, skönt o läsa om nån i samma sits. Hon skriver om sin tid som nybliven tvåbarnsmor, där nykomlingen har Kolik, som jag senare tror visar sig vara Reflux(??) O tar fram humorn i d hela, vilket nog kan vara skönt ibland. Få skratta lite åt eländet, när tröttheten bankar en i huvudet o man tror att måttet e rågat.

Måste jobba...
  • Nafrung

Å Essi, skit med bihåleinflammation. Suck och stön för sjukdomar. Och givetvis för Ökis lunginflammation och andra krämpor på tråden.

Och extra mycket suck ockås för Fisks Olivias kolik. HOPPAS minifomen hjälper för er!

Här är det luuuuugnt, och ganska tråkigt. T kräver MYCKET aktivering och jag är tröööött. Men vi ska väl gå ut en stund i gråvädret. Jag vill ha sol och vacker vår och sen vill jag ha lite energi. No more grav-koma!!

Vad duktig Öki är att prata förresten. T säger typ fortfarande bara giiiiiiis. (Gris) Och gooooo (ko) Ja, och så lite annat också förstås. Men han förstår precis vad vi säger så jag tror ju inte det är nåt fel.

Nu ska jag packa in Giiiisen i vagnen och ta en tur! på er. Trist med vihps-trådens  död förresten, hoppas på en återuppståndelse.

• maja under eken

Vilket hopp du gav mig nu Naffe!!! TACK! När våren kommer m sol o lite mer ljus o värme så kommer energin komma tbax!! Gud så UNDERBART o vad jag längtar nu!

Jag går omkring i nån sorts koma nu o e bara trött o frusen konstant, hela tiden o jämt o ständigt!

Ha d så skönt ute på er promenad! Hälsa Giiisen

Svar på tråden Minnas XI