• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • förväntan

Just när man trodde att kräket hade slutat kom det en stor kaskad, så nu är både jag och M sanerad igen. Han hade druckit blåbär och ätit en smörgås vid 12-tiden så färgen var iallafall fin .

Joffe vad har du för madrass skydd?? Ville köpt ett sådan också, emn vill ju inte ha plastad frotte.

Seren, kan inte du länka till din magsjukesida igen . Kort minne.

• förväntan

Maja du är rolig . Jag drömde för många år sedan att jag födde barn och det var en vitlök, jättesöt sådan .

• Essi73

Maja nej vad tråkigt med Virans favofröken! Det skär i hjärtat på en när man föreställer sig deras saknad, så vi får hoppas på en jätte jätte smidig övergång! Bolls favofröken är lite skum tycker jag, liksom svår att greppa men så länge hon är HANS favofröken så får jag svälja mina tyckanden.

Minna nej *s* tanten hade lite svårt att se det komiska igår.. förstår inte, det VAR ju komiskt!! Åh men vad bra att Öki fick en annan pc, super. Sen kan jag lite granna tycka att det systemet ni har där, söka privatläkare via försäkringen är super. Ibland blir jag lite skraj av vården vi har här, som när Pess t.ex. fick vänta evigheter nere i Skåne.

Förväntan vaddå är ni kräksjuka igen?? Nej nej nej nej. Åååh hoppas att det går över fort den här gången. Jag säger det igen; hate winter.

Joffe oh du skall köra solo snart.. alltså på sätt och vis är det skönt att inte vara först ut för då hinner jag få mig en uppfattning om hur ni bollar dagarna. Har ni fått svar på Leon urinprover? Eller är jag HELT ute och snurrar och saken är redan klar?? Och b.a.k.a.t.  b.r.ö.d.?? IMPONERAD!!

Här skriver jag lite på pin kiv, J har vant Boll vid att det hoppas så fort Boll antyder "hoppa". Grabben MÅSTE lära sig att vänta lite. Igår köpte jag förresten "Dora" -dvd åt honom, weeei vilken succé!

• ProPPens
    maja under eken skrev 2009-03-04 15:06:30 följande:
    vet nån om d finns nån ny tråd t vihps?
    Nej, de få som var kvar har inte startat någon ny tråd. Tråkigt men inte oväntat... Dom kände sig nog ganska ensamna. Tror endel har kontakt via fb istället?! En era har gått i graven helt enkelt!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Minna72

Morrn! Här är det fortsatt visset. Öki är kanske en millimeter bättre idag efter pc-bytet (som gick lite bättre (smaken var bättre) men som fortfarande är en kamp att ge och nu dessutom skall ges 2 ggr per dag i en vecka) men nu är både M och jag också förkylda... Å andra sidan skall man sätta in allt i ett perspektiv; mötte just en kollega som har en 16 månaders som under vintern nu haft både öroninflammation, lunginflammation och diarréer... Så jag försöker glömma det här nu och blicka framåt och länta till våren istället! {#lang_emotions_flower}

Kram på er alla och hoppas att lille M inte spytt något mera. Nu skall jag springa iväg på ett möte.

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Tack för svar Proppen, men tusan vad ledsamt att d fanns folk kvar när d var dags f tråden att gå i graven. D e många år sen jag o Herus startade tråden som sen slogs ihop m Kerpets tråd. Lilja, Caribe, Sommarsessan, Maskros o co önskar jag verkligen allt gott!!!

Mina kollegor o chefer vet om läget o varför jag spyr. Skulle inte funka annars, man ser ju ut som ett lik m jämna mellanrum.

Anna var på dagis när vi lämnade Viran, men jag orkade inte prata om d. Hade ingen lust o böla före jobbet idag igen. Får se om hon e där vid hämtning.

Kram, måste jobba

Elvira - Livets Solstråle!
  • ProPPens

Maja Ja, det är ju ett tag sedan! har faktiskt kvar första HK-tråden i mina favoriter!!!! Lite nostalgi! Inte alls kul att det slutade med några kvar, men håller mina tummar dom följer oss snart!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • maja under eken

Missade Minnas inlägg imorse, såg d nu - så skumt! Bra att detta PC:t var lite godare men trist att d blir en kamp. Har ni testat d oslagbara - GODIS som belöning? Då svalde Viran Mollipecten m glädje... Bilar o Kinapuffar som belöning...

Stackars er som e förkylda nu oxå, d behövdes ju verkligen inte! Hur mår M nu annars?

Ja, första HK-tråden! Så hoppfull o peppande i överkant jag var då! Nu fick jag ju rätt för d mesta... D handlar inte om OM utan NÄR.... hua va tjatig o predikande man kunde låta..

Många av dom som e kvar kommer lyckas! Jag e så övertygad!

Kram

• maja under eken

Önskar er en trevlig kväll tjejer! Imorgon är det fredag!! Underbart! Vi ska passa på o beta av lite vänner vi inte träffat på länge, d e trevligt! Vad ska ni andra göra? Händer d nåt kul? Ska ni äta nåt gott man kanske kan bli sugen på...? As if.... Kram på er!!

Svar på tråden Minnas XI