• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Joffe
    maja under eken skrev 2009-03-05 16:20:21 följande:
    Önskar er en trevlig kväll tjejer! Imorgon är det fredag!! Underbart! Vi ska passa på o beta av lite vänner vi inte träffat på länge, d e trevligt! Vad ska ni andra göra? Händer d nåt kul? Ska ni äta nåt gott man kanske kan bli sugen på...? As if.... Kram på er!!
    Låter trevligt! Jag hoppas det händer något kul här också, börjar bli lite lappsjuk.
    Har knappt vågat träffa någon pga alla sjukdomar.
    Hmmm, vi käkade fiskbullar förut....... Kocken Mat-Joffe.

Minna, du ska se att i morgon är Öki ytterligare ett snäpp piggare!

Essi, ska rapportera om våra dagar, tänkte tex inhandla lite "skyddsutrustning" så att vi kan ägna oss åt lite vattenfärg och kanske lera, måste ju vara lite kreativ när han inte är på förskolan
    ang urinprovet så var det sista bra men vi har ej hört något om njurblodprovet ännu, den 19 mars är det dax för röntgen av njurar & urinvägar.

Förväntan, det är inget sånt tätt madrasskydd, det är ganska tunt och tunt vadderat, är nästan helt 100 på att det är från ikea.

Jag kom på den brilljanta idén förut att vi skulle till lek & buslandet men vill som sagt HELST inte utsätta lilleman för baciller men det löste sig sambons bror åkte med som sällskap så vi blev hemma.
    Hoppas L tycker att det är kul, de kommer nog hem snart .

Essi, hoppa nu rå !!
  • Essi73

Joffe Hoppar jag nu så går jag bokstavligen sönder, men J han hoppar istället han även om han ger _sken_ av att inte göra det!
    Vattenfärg har vi, strålande idé men plasta för jösse namn in så mkt ni bara kan, Boll målade om vårt vita kökstak. Tapetrullar rekommenderas att målas på. Lera köpte vi med, så där va var Bolls betyg, jag och J hade desto roligare *s* 19 mars säger du, gott jag väntar med er!

Minna idag igen - pussa Öki massor från oss, han måste krya på sig snart. Lilleman, farao för lungiflammation

Maja jag har pippi på okokta hot-dogs, inget gourmet men gott som få Annars hemmagjord pizza har blivit lite av standard här hemma.

I övrigt har jag ganska grav bihåleinflammation konstaterade läkaren för en stund sen, fick tid på jourmottagningen. Har nu alltså fått pc (jag med), avsvällande tanbletter och nässpray med kortison i. Det här är bland det värsta jag har varit med om, har aldrig haft bih.infl. innan.

• cirkel

Men, usch! grav bihåleinflammation?! Hoppas att pc gör susen snabbt! Var de avsvällande rinexin eller rinomar? Jag har haft dem och den ena av dem blir jag otroligt trött av, vill bara somna. Tror det var rinomar. Vore ju bra för dig om du tar den på kvällen! Mamma säger att rinexin får henne att klättra på väggarna, så den har motsatt effekt.

Maja: vad roligt att träffa kompisar! Det har vi tyvärr inte heller gjort på länge.

Förväntan: Hoppas att M mår bättre nu och att övriga familjen har klarat sig.

Jag och Emma (och Sofia, men hon sov HELA tiden) hälsade på hos en dagiskompis. Det var lyckat! Får bli mer att träffa Emmas kompisar framöver. Tyvärr börjar den mamman jobba i april...

• cirkel

Fisk: Hur gick det hos BVC? Blir det ngn akupunktur för Olivia? Fy 17, kan inte föreställa mig hur jobbigt, slitsamt och hjärtskärande det måste vara att ha ett kolikbarn... KRAM!

• Essi73

Cirkel vad roligt med besök hos dagiskompisar! Vi skall göra det samma i helgen, lilltjejen som är betuttad i Boll skall vi leka med eftersom mamman också är ensam i helgenn (J jobbar här). Skall bli jätte roligt!
    Jopp det är rinexin jag har fått och tja, är den uppiggande så fine eftersom jag har haft dötrasiga nätter de senaste och J kommer att jobba framöver. *S* så jag får alltså lite rus då?!

• Essi73

Cirkel förresten, hur länge tar det, hur många dgr tar det innan tabletterna börjar hjälpa?

• cirkel

Essi: Synd att du inte fick rinomar då, så kanske du hade fått sova bra på nätterna.
    Kul att ni får leka i helgen! Känner att det måste bli mer sånt, för det är så himla trist att bara vara hemma och E behöver så väl att leka.

Usch vad dåliga vi är på att ta kort på Sofia... MEn Emma gick det nog inte en dag första tiden utan att det blev några kort, men vi har flera kortfira dagar redan... Får försöka skärpa oss så att Sofia också får många kort att titta på när hon blir äldre.

• cirkel

Rinexin hjälper med en gång. Det känns helt underbart när man plötsligt kan andas helt obehindrat.

• cirkel

Bra va?!
    Hoppas att du får sova ordentligt för en gångs skull. Tar du ngt mot dina sd? Hjälper bricanyl mot sd?

• Essi73

Åååh måtte det gå ett par timmar till då så att jag kan ta nästa Rinexin för det här är dödens {#lang_emotions_yell}
    På tal om att ta kort så har vi nog inte knäppt så många bilder på Boll som jag hade trott att vi skulle, däremot har vi varit hyskeligt dåliga på att filma honom och DET tycker jag är skandal.

Svar på tråden Minnas XI