• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Özlem

Rossy:Jo bf är i 2 e april men de sätter igång mig typ nu på lörd v37+0 pga foglossning,förra hemska grav, min pappa,depp

vad trevligt att ni hade de bra.

• Rossy

Och så läser jag att alla barn såklart inte är friska. Stackars lilla Sofia som blivit snuvig.
    Och Eddie som har problem med hörselgångarna. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Tim testar oss också mellan varven. Han gör precis tvärtom mot det vi säger med en lurifaxig blick. Operation barnuppfostran har verkligen börjat nu! Och jisses vad arg och sur han kan bli när han inte får som han vill.
    Å andra sidan är han oerhört charmig när han bara är glad och busar som han gör ganska ofta nu för tiden.

Nattskräck har vi också stött på. Inte varje kväll/natt, men det händer då och då. Det var "bra" att läsa om att det är fler än vi med sådant barn.

• Rossy

Och så läser jag att alla barn såklart inte är friska. Stackars lilla Sofia som blivit snuvig.
    Och Eddie som har problem med hörselgångarna. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Tim testar oss också mellan varven. Han gör precis tvärtom mot det vi säger med en lurifaxig blick. Operation barnuppfostran har verkligen börjat nu! Och jisses vad arg och sur han kan bli när han inte får som han vill.
    Å andra sidan är han oerhört charmig när han bara är glad och busar som han gör ganska ofta nu för tiden.

Nattskräck har vi också stött på. Inte varje kväll/natt, men det händer då och då. Det var "bra" att läsa om att det är fler än vi med sådant barn.

• Rossy
    Svar på #220
    Tyvärr inte så mycket bad som vi önskat. Vågorna var för stora och det var strömt. Tim fick plaska lite med oss som krampaktigt höll fast honom. Poolbad blev det istället.

Usch, för hosta och snuva hos en sådan liten flicka . Hoppas hon blir frisk snabbt.

Öz, hoppas verkligen att du kommer igång självmant då. Inte roligt för dig nu. Hur går det med din pappa? Han hade ju att välja mellan två mindre roliga ting.
  • cirkel

Öz: Oj, vad spännande! Hoppas att det går smidigt med igångsättningen! Och säg åt BM att lyssna på dig om du ber dem sänka droppet. Jag fick verkligen vädja för att de skulle göra det... Jag flämtade "sänk" i varje andetag tills hon gjorde det. Jag hade ingen riktig paus mellan värkarna då, men hon verkade inte tro mig.

Vad är det med din pappa? *glömsk*
    Hur mår du nu med deppen? Hur känns det inför igångsättningen?
    Många frågor, svara på dem du vill.

Rossy: Ja, det är allt tur för barnen att de är charmiga och glada också, annars hade det varit svårt!

Emma fick förresten världens bula i pannan idag när vi hade dragkamp om liggdelen till vagnen. Det känns hemskt! Jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt slog hon pannan i en dörrkarm.

• Özlem

Pappa ska få ev en hjärtpump eftersom de inte kan göra ngt mer åt hans sjuka hjärta.Hans lungor e skadad av rökning me.
    just nu e det bra med deppen.Förutom att jag kanske inte har världens känslor för barnet i magen.
    Det ska bli skönt att få ut ungen även om förlossningen e tortyr.Jag har jämt ont.
    Förhoppnings vis slipper jag den jäkla droppen men annars så tar jag till knark tidigt

stackars emma med bula

Minna:Krya på dig öki.

• Rossy

Cirkel, trist med bulan. Men det är nog lika bra att vi vänjer oss vid bulor och blessyrer , jag tror att det kommer bli mycket av en varan framöver. Även om det gör ont i en själv när dom slår sig.

Öz, skönt att deppen är bättre. Känslorna för barnet i magen kommer när barnet är här. Nu har du för mycket att tänka på för att behöva känna efter att du älskar bebben.
    Jag har inte heller överdrivet mycket känslor för bebisen i magen. Det beror inte på att jag är deppad utan helt enkelt att jag har annat att göra och tänka på. Heltid och mycket att göra på jobbet, Tim som tar och kräver tid och annat som gör att dagarna bara rusar på. Det var på semestern som jag faktiskt insåg att jag ÄR gravid. Stackars lillebror, han är bortglömd redan nu . Men jag har lovat honom att han och jag ska ha riktig kvalitetstid när han är här och jag är mammaledig med bara han .

• Joffe

Hej alla!

Tack SS, kul att se dig.

Välkomna hem Fam Rossy, trist att badvädret inte var riktigt 100, tur att det fanns pool.
    Jag köper också 98 till Leon eller 98-104, han är ju ganska lång. (92cm, 14,2 kg)

Cirkel, L slår sig dagarna i enda och huvudet tar nog mest stryk och skulle han ha ett smeknamn så skulle "bulan" passa bra
    Jag får ångest över att jag ryter åt honom titt som tätt, ni vet det där problemet med att totalt ignorera vad man säger gör mig ibland galen.

Rosy, lillebror kommer själv att se till att få din uppmärksamhet när han kommer ut (Eddie var föresten en liten Tim ett tag sen hette han Noel en stund)

Snart kommer en god vän hit, hon ska begrava sin far (min fd chef) i morgon, han dog hastigt i hjärnblödning 2 dgr efter Eddie föddes, blev bara 64 år gammal
    Sen blir det bvc.

• Minna72

Usch så trist Joffe, med pappan/chefen som dog så plötsligt. Öz, kram till dig också med pappa som inte är kry. Kram till dig själv också!

Joffe, Leon och Noel - det hade ju varit ascoolt! Men isåfall bara måste ni också skaffa en Elon.

Hej Rossy och SS!!!! Kul att se er här igen!! Men storlek 98??? Timpalainen och Öki hade ju i stort sett samma bf, men där tar nog likheterna slut... Öki är i samma storleksklass som Cirkels Emma: Storlek 80-86 sitter som smäck och vårjackan i strlk 92 går ner till knäna. Hos doktorn i förra veckan vägde han 11,3 kg - äntligen spräckte han 11-kilosgränsen!

Tack för alla hälsningar till sjuklingen Öki. Han är helt klart på benen igen (de två senaste dagarna har han varit mycket piggare än oss föräldrar) och idag vaknade jag av en solig Öki som tittade mig solstrålande rakt i ansiktet och sa "gomorro!". Han var också glad att för första ggn på 2 veckor få åka till dagis där han skulle "meka Venny" (leka med Venny). Själv var jag lite väck när vi kom till dagis för M och jag hade hunnit köra tillbaka nästan ända hem tills jag insåg att jag satt med Ökis väska med hans dagiskläder och gosedjur i knät... Det blev bara till att vända bilen och köra tillbaka...

Aetti 26 mars 2007
  • Joffe

Ja usch och fy att sånt hemskt ska behöva hända

Klart att vi hade varit tvugna att skaffa en Elon men då troligen i form av en katt
    Vi var väldigt inne på Noel men helt plötsligt så ploppade det ut små Noel:ar överallt så vi tänkte om
    Hade passat bra med Noel eftersom allt under grav-förlossningen har varit helt bakvänd mot vad det var med Leon

Vad kul för Öki
    Låter som du fått en släng av min amningshjärna (Denna gång är det dock inte så illa som då jag ammade L)

Svar på tråden Minnas XI