• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Nafrung

Jorå, mamma har fått komma hem igen nu, efter att ha legat inne ett par dagar för kontroll. Hon kände sig risig och hade en del domningar så de la in henne för observation, men det var tydligen int nåt fel såvitt de kunde se...

T ska förhoppningsvis börja på dagis i augusti.

• maja under eken

Hej Öz!! Grattis igen!!

Men att dom inte kunde lyssna på dig o ge dig medicin. Hoppas du snabbt blir frisk. Hur länge ska du äta medicin?

Gulle som ropade på mamma. Då känner man sig inte så stor på jorden. Så bra att hon kunde komma. Var hon o Grodmannen m inne på förlossningen?

E d en namnlös liten kille? Vad vägde han o hur lång var han? Vad säger storebror om sin lilla lillebror?

Kram!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Skönt m dagis t hösten, tror d kommer göra er alla gott. Även om jag e övertygad om att du e världens bästa mamma. Men man behöver ju alla lite ombyte.. Du hajar va jag menar va?

Skönt att mamma e hemma igen. Bra att dom e noga o tar in henne f observation.

• Essi73

Innan jag glömmer av det så vill jag bara kommentera det där med fingerfärg.. visst en hit och vi har numera en "stjärnhimmel" målad på kökstaket, made by Boll. Planeter och solsystem i grönt! (Gick till på så vis att färgen skvätte när han skvätte av färg från händerna. Hans matstol ser förresten också ut som ngt Dahli skulle ha kunnat åstadkomma. Fingerfärg av lätt att torka/tvätta av men INTE från ALLT).

Ööööz vad kul att höra av dig! Det lät som en händelsefull förlossning Hoppas hoppas att trots ett par missar från deras sida att du får mä bra nu, njuta och glida runt lite. Och NEJ NEJ NEJ det får inte bli livmod.inflammation igen!!

Just det, på tal om barnvakt igen; reagerade på det Naffe skriver och berättar om syskon som har fullt upp med sina liv. Jag kollade av med min syster om hon skulle kunna eller vilja följa med mig in till förlossningen om den skulle starta mitt i natten. Hon har praktik nu och "Vill inte missa någon dag" men annars kunde hon. Det stack till i hjärtat måste jag säga, det var liksom inte så att jag frågade om hon ville åka och handla utan mer om hon typ ville vara med mig när J inte kunde... Ja, vad säger man, La Familia??
    Så startar den så får jag nog köra en JJplanering, dvs. köra allt via Bluetooth på mobilen med J som är hemma med Boll till på morgonen 

• maja under eken

Vilket orginellt tak ni har då Essi!!

Riktigt trist m din syrra. Din familj överraskar väl dock föga efter alla deras konstiga prioriteringar..

Eller kan d kanske varit så att syrran blev lite chockad över frågan lr rädd för vad som kunde förväntas av henne o för vad hon skulle uppleva. En förlossning tilltalar ju inte alla..

TIPS ÖNSKAS!! Hur får man i barn Kåvepenin!?!?

äntligen mat här!!

• Minna72
    maja under eken skrev 2009-03-19 17:59:33 följande:
    Vilket orginellt tak ni har då Essi!!Riktigt trist m din syrra. Din familj överraskar väl dock föga efter alla deras konstiga prioriteringar..Eller kan d kanske varit så att syrran blev lite chockad över frågan lr rädd för vad som kunde förväntas av henne o för vad hon skulle uppleva. En förlossning tilltalar ju inte alla..TIPS ÖNSKAS!! Hur får man i barn Kåvepenin!?!?äntligen mat här!!
    Jag skulle råda dig att byta till Aminox (eller vad den nu heter, Pess vet). Vi hade ju ett smärre helvete när vi försökte ge Öki ngt liknande Kåvepenin och sen bytte vi till Aminox och efter att han försäkrat sig om att vi inte försökte lura i honom den äckliga varianten igen tyckte han det var så gott att han till sist sa "mera" varje gång. Den smakar hallon och vad jag vet har Pess Urgo fått den vid sina öroninflammationer.

Öz, grattis till lillpojken! Förstår att fl var jobbig, men NU är den ÖVER! Gläder mig också att amningen verkar funka. Hopaps du slipper livmoderinflammation.

Essi, ja det må jag säga att det var en lite konstig reaktion... Attans  säger jag att du inte kan få mer värme och omtanke från din egen familj! {#lang_emotions_yell}
    Aetti 26 mars 2007
  • Serendipity

maja: Vi bad att få Kåvepeninen i tablettform, sedan delade jag tabletterna i pyttebitar och lade dem en och en i t ex en sked fruktpuré eller en sked glass. Man måste dock vara snabb, för de börjar smälta rätt kvickt=smakar illa. Lägg dem helst i mat som barnet sväljer utan att tugga för tugga på tabletten= smakar illa!

• cirkel

Hej Öz! Kul att se dig! Attans läkare som inte lyssnar. Hoppas att du blir bra snabbt och att deppen är över (men det kanske är för mycket att hoppas på att den försvinner så snabbt? )
    Vad bra att din mamma kunde komma! KRAM på dig!

Naffe: KRAM till dig med! Måste vara urtufft att vara hemma heltid när man är gravid! Hoppas att din mamma snart är återställd. Synd att de inte hittade ngt lättfixat på henne så att hon kunde bli av med domningarna.

Jag har märkt de senaste dagarna att Emma är mycket lättare att handskas med utomhus på en lekplats än hemma, så framöver blir det MYCKET utomhusaktivitet! Jätteskönt att sitta på en bänk i solen när hon grejar med sanden.

Maja: Tack för tipset om jordgubbsmousse! Det låter smaskens! Vet inte vad jag ska ha ovanpå, har inte hunnit fundera på det... Det är jag som fyller år idag, (35)! En toppendag med sol och utetid. Fick bla 20 röda rosor av T.
    På lördag kommer hela familjen på middag.

• Pess

Hur får man i barn Kåvepenin!?!?äntligen mat här!!
    Kort svar: Det FÅR man inte Amimox is the shit vid sådana här lägen. Men man får helt enkelt vara lite bestämd om det vid läkarbesöken eftersom Kåvepenni är förstahandspreparatet som de "måste" skriva ut i första hand.
  • Pess

Hur får man i barn Kåvepenin!?!?äntligen mat här!!
    Kort svar: Det FÅR man inte Amimox is the shit vid sådana här lägen. Men man får helt enkelt vara lite bestämd om det vid läkarbesöken eftersom Kåvepenin är förstahandspreparatet som de "måste" skriva ut i första hand.
Svar på tråden Minnas XI