• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Rossy

Dubbelinlägg IGEN! Sorry, ska sluta dubbelklicka när jag skickar.

Essi, kanske du ska göra som J säger och packa den där väskan. Så mycket värkar och sd verkar precis som om du kommer föda närsomhelst .

• maja under eken

Tack Rossy, vad gullig du e. Blev riktigt glad nu. Du har rätt, nånstans ordnar sig alltid allting!

Ja, d e den förbannade lågkonjunkturen som drabbat Skalman företag. Tillsammans m lite taskigt skötande fr ledningens sida. Han hade nytt jobberbjudande f ett knappt år sen men kände att han skulle ge sitt företag en chans till, trots att han var så trött på hur d sköttes... Känns väl inte som om han gjorde rätt val där..

Elvira har varit helt sänkt idag. Fram till cirka fyra-fem då hon snodde mitt päron. Men hon kunde inte bita själv.. Jag fick bita loss en bit lite halvt o sen tog hon tuggan.. Vilka idéer!

Vid 19 sa hon. Ia sova. Mamma ta av töjan, sova sängen. Hej då Natt Pappa!! Fem minuter efter jag lagt henne sov hon.

Vad roligt att Tim redan hittar på hyss!!! Jag skulle oxå skrattat, o bli lite stolt. Vilket påhitt o vilka framfötter, charmigt charmigt!!!

På tal om dagis så har Elvira kommit i "min-stadiet" o d e väl lite tidigt f en unge på 1 år o 9 mån. Men i lördags sa hon vid ett tillfälle "Jag..." O jag blev så paff så jag minns inte va d var mer. Inte kan hon bölrja m "Jag" redan!?!?

Kram så länge

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Eländes elände! Hoppas, hoppas att Skalman hittar ett nytt och kanske tom bättre jobb innan augusti! Och lilla Viran som är så sjuk... Hon får krya på sig!

JJ: Härligt att allt är så mycket bättre nu och att du har kontroll!
    Jag har också tagit mig ut ur nymammaskalet och träffat folk (hemma hos oss) 2 dagar i rad. Och nästa måndag är det också inbokat.

Emma sov en hel natt igen, hurra! Men vaknar kl 6.05, piiip!
    Igår sov Sofia knapp ngt sammanhängande alls på dagen, men det har hon tagit igen med råge idag. Hon har i stort sett bara varit vaken nu på kvällen... Men nu ligger hon i sin säng.

Imorgon måste jag shoppa tröjor till Emma, hon börjar växa ur 80 nu.

Någon som vet hur Lindex överdragsbyxor är i storlekarna?
    Tänkte köpa ett par. Kan man köpa 86 eller kommer hon att drunkna i dem? (Hon är smal, skulle tippa på max 10,5 kg och ca 83 cm. )

• cirkel

Oj, vad Viran pratar långa haranger!
    Min har E också börjat med och hon bubblar på för fullt. Jag har hon inte sagt, men hur ska hon eg lära sig det när man säger "mamma kommer, mamma ska äta" och aldrig säger jag själv. När brukar de lära sig det?

Igår fick vi roliga paket på posten, varav ett innehöll 6 djurpussel med 2 bitar i varje pussel. Perfekt för Emma! Knopp-pusslen är ingen utmaning alls för henne längre. Dessvärre blir det ännu mer grejer som hon kan vispa ner på golvet och vägra plocka upp... Får plocka undan lite av de andra sakerna nu.

• maja under eken

Lindex tycker jag e rätt precisa i sin strl, kanske lite korta ben kan jag tycka. Jag köper minst 92 nu äv om hon e 86 lång. Tänk på att hon ska kunna röra sig ledigt o sitta i sandlåda utan att d stramar. O så ska hon få plats m kläder under oxå.

"Jag" kommer väl i samband m treårskrisen. När dom e igenom den o har "slitit sig loss" fr mamma o blivit en egen individ. Då lämnar dom sitt eget namn o säger ist "Jag".

Om jag inte minns fel... Fick MVG på kursen men d var väl typ -95........

• Serendipity

"Jag" lär de sig efter en tid på dagis tycker jag... Det är mycket "jag" och "min" och "mitt" där {#lang_emotions_undecided} Teodor är mycket "Jag"-ig. Men så fyller han ju snart 3.

• Joffe

Hej

Grattis Öz

Vad roliga de är våra barn, hittar på hyss och bubblar på

Maja, usch för detta med jobbet, det känns som att var o varannan är varslad eller arbetslös, hoppas på den snabb lösning för Skalman och att krisen släpper.
    En krya på sig kram till Viran också såklart.

Leon har också feber, tror det beror på att en ny tand är på g, han har såå ont i sin mun och han dregglar som en tok.
    I morgon är det dessutom dax för röntgen kl 7,30, det blir en tidig morgon då vi måste åka hemifrån minst 1h innan.

Cirkel, tror att du kan ta 86 till Emma, det brukar vara ganska bra med resår och har du "tur" så kan hon ha dom en bra bit in i höst
    Jag ska också köpa ett par men frågan är bara när man ska ge sig ut, det är ett litet projekt att handla med en snart 2 årig kille med myror i brallan och en liten bebis med tålamod 0
    Eddie sover för det mesta och vaknar han hungrig så gapar han tills tutten langas ut

Ang min & jag så har Leon inte sagt det ännu men vi var hemma hos en kamrat till honom som precis fyllt 2 och L fick inte låna en grej.

I dag har vi i alla fall varit ute ett tag, tog med fikakorg ut och en kamrat stannade till på en kopp, fantastiskt väder!!

• Joffe

Här kommer föresten kortet som vi hade i tidningen

DSC02062.JPG

• maja under eken

Hej!

En bra nyhet i Maja-familjen iaf! Kanonresultat på KUB! Minns inte exakta siffran men den var mindre än 1/8000......

H*n var inte riktigt samarbetsvillig så d tog tid o hon gav upp innan hon fick en riktigt bra bild. Men vi har några lite sämre o en rolig där h*n svankar nåt grymt! Mammas o pappas svank o putrumpa redan nu... Stackars!!!

Så fint kort Joffe!! Stolt bror!

Kram alla

Svar på tråden Minnas XI