• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Kun

Ett stort grattis till Öz med familj!{#lang_emotions_flower}

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Essi73

Morrn Fisk ! *S* här är det.. värkigt just nu faktiskt men jag gör mig fooortfarande inga illusioner. Det mest roliga är J, han sitter som på nålar och sa just med VÄLDIGT nervös stämma "Vi kanske skall packa den där väskan nu??"
    Åh vad bra, akupunktur imorn, jag håller tummarna för att Olivia blir hjälpt lika snabbt som Pialainens pojke! Jag vet att skrik är tortyr sen kolikskrik i så många timmar.. det måste vara översta graden av tortyr! Ni är ena klippor som står ut!!!

Det känns fortfarande jätte bra inför snittet, lääängtar som en tok.

• förväntan

God morgon!!

Öz och familj massa grattis till en son . Hurra!!!

Essi, vad roligt att J är så orolig . Ja, man vet ju aldrig . Vad kul att du längtar till snittet . Hur tror du lilltjejen kommer se ut??

Fisk, hoppas verkligen koliken ger med sig med akupunktur. Håller med Essi att ni är verkligen klippor som står ut. för barnskrik är tortyr. Ni är verkligen värda att få njuta.

• Essi73

Förväntan hej! Ja du det är helt omöjligt att luska ut hur hon kommer att se ut Jag kan tro på JJs linje, en liten en (en inte-lika-stor-som-Boll) med mina drag och Js ögon. Eller så är hon en kopia utav Boll. Åh nej det är jätte svårt och precis lika spännande!

Är du ledig idag? Kaffepausar du?

• förväntan
    Essi73 skrev 2009-03-17 10:35:26 följande:
    Förväntan hej! Ja du det är helt omöjligt att luska ut hur hon kommer att se ut Jag kan tro på JJs linje, en liten en (en inte-lika-stor-som-Boll) med mina drag och Js ögon. Eller så är hon en kopia utav Boll. Åh nej det är jätte svårt och precis lika spännande!Är du ledig idag? Kaffepausar du?
    Tycker också det är svårt, men ser en mini-M . Skit så fantastiskt att du snart har 2 barn!!! I morse så vaknade jag av en mysig M som klappade mig i anskiktet och sjung imsevimse spindel. Så himla underbart, tänk att man ska få ha turen att få 2 sådan underbaringar . Jag har damsugit och ska se om jag kan hinna köpa mig en kjol innan jag ska till jobbet.

Ha en skön dag.
  • JJ 75

Oj vad kul med en son till hos familjen Öz - jättegrattis, hoppas allt gått bra och att ni alla mår bra! Kom gärna förbi här och berätta när det finns tid och känns rätt!

Cirkel - gissar att det är E:s reaktion på S, tycker att det du beskriver är klockrent på julias första veckor hemma med olivia, i hennes fall lugnade det ned sig efter första månade så hoppas det börjar trappa ned hos er också...

Annars lungt här, galet trött men tror jag börjar ta kommando över det hela och faktiskt vara i kontroll, känns underbart att faktiskt börja planera att göra ngt på dagarna, inte bara överleva...

får säkert äta upp ovanstående nu när förkylningen arne flyttat hit... hostande barn som inte vill ligga kvar i sängen vid halv tre på morgonen är inget jag supperdiggar... Däremot är jag helt kär i dagens väder här i Öo - det är vååår i luften, bara längtar tills de små vaknat till så jag kanske kan lura med dem ut en stund... förkylningar blir väll inte värre av vårluft, eller hur?

• maja under eken

Hej!

här e d huvudet upp o fötterna ner, knappt. Elvira e sjuk, hög feber o helt sänkt. Hon brukar inte påverkas så mkt men stackars älskling va risig hon e. Gråter av trötthet o e helt skakig.

Sen som grädde på moset sådär när man ska få en bäbis, jag själv har dåligt m uppdrag på mitt jobb (arbetar ju på bemanningsföretag) så d känns som om jobbet hänger på en skör tråd (fast dom sagt att d inte gör d) så blir Skalman uppsagd igår! Jippie tjohooo... I Augusti går han hem o i September kommer bäbis... Inte bara lägra lön utan bilköp o mobilabonnemang står på listan över d som måste införskaffas. Fan!

Ska läsa vad ni skrivit sen i fredags...

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Stort GRATTIS Özlem-familjen!!! Väntar m spänning på detaljer!

Visst e vädret underbart Jj, lite mitt sinnes räddning känner jag. Dock har jag inte varit ute, inte ens brevlådan.. Men d e underbart o titta ut!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Rossy

Men uj Maja, vilket jä-la skit. Är det i finanskrisens spår som Skalman drabbas? Hoppas verkligen han hinner hitta något nytt innan augusti. Någonstans brukar ju alltid allting ordna sig till det bästa. Det tror jag det gör den här gången också. Men jag förstår hur jobbigt det måste känns just nu. Det var ju inte länge sedan du hade det jobbigt på ditt förra (gubbsjuka) ställe.
    Och så stackars lilla sjuka E. Krya på henne .

Fisk, låter som en pärs att ha kolikbarn. Hoppas akupunkturen hjälper så O och ni slipper ha det så jobbigt.

JJ, tillåt dig vara trött ett tag till och ta det lugnt med barnen. Jag kommenterade det aldrig då, men när du skrev om hur du mådde när du inte kunde gå eller få bära barn så tyckte jag verkligen att du drabbats hårt och led med dig. Ta det riktigt, riktigt lugnt både till kropp och själ.

Idag fick jag höra på förskolan att Tim och hans bästis Miile (=Vilmer) numera inte får sitta vid samma bord vid måltiderna. Dom är så busiga ihop att de inte kan koncentrera sig på att äta. Gissa om P skrattade när jag berättade det. "F-n, vad personalen måste tycka dom är jobbiga", var hans kommentar till det hela.

• Rossy

Men uj Maja, vilket jä-la skit. Är det i finanskrisens spår som Skalman drabbas? Hoppas verkligen han hinner hitta något nytt innan augusti. Någonstans brukar ju alltid allting ordna sig till det bästa. Det tror jag det gör den här gången också. Men jag förstår hur jobbigt det måste känns just nu. Det var ju inte länge sedan du hade det jobbigt på ditt förra (gubbsjuka) ställe.
    Och så stackars lilla sjuka E. Krya på henne .

Fisk, låter som en pärs att ha kolikbarn. Hoppas akupunkturen hjälper så O och ni slipper ha det så jobbigt.

JJ, tillåt dig vara trött ett tag till och ta det lugnt med barnen. Jag kommenterade det aldrig då, men när du skrev om hur du mådde när du inte kunde gå eller få bära barn så tyckte jag verkligen att du drabbats hårt och led med dig. Ta det riktigt, riktigt lugnt både till kropp och själ.

Idag fick jag höra på förskolan att Tim och hans bästis Miile (=Vilmer) numera inte får sitta vid samma bord vid måltiderna. Dom är så busiga ihop att de inte kan koncentrera sig på att äta. Gissa om P skrattade när jag berättade det. "F-n, vad personalen måste tycka dom är jobbiga", var hans kommentar till det hela.

Svar på tråden Minnas XI