• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Betty2

Vilka roliga nyheter du kom med SS.

GRATTIS Öz till sonen!

Snart dags för dig med Essi! Härligt att illamåendet är över nu oxå. Hoppas att du aldrig behöver äta den sortens antibiotika igen...

Tack för svar om raseriutbrott mm. Det börjar kännas lite jobbigt så vi tänkte rådfråga vår BVC-ssk när vi träffar henne (tyvärr för sista gången) om ett par veckor. (Hon slutar på vårt BVC och vi planerar dessutom att flytta så vi hade väl fått byta ändå...) Vi har pratat om detta med henne tidigare, efter att utbrotten började förra sommaren och hon har kommit med bra tips innan. Det enda jag vet som funkar (för att "bryta" utbrottet) är avledning, men det är väldigt svårt att hitta rätt/tillräcklig avledning och olika saker funkar/funkar inte olika gånger...

Förväntan: Vad bra att det enbart är positivt med jobbet nu inför din egen förlossning.
    Angående syskonvagn från babyproffsen antar jag att du menar babytravel (BT)? Det är en sådan vi har och vi har som sagt varit väldigt nöjda. Jag har svårt att se att UJ skulle ha tillräckligt mycket fördelar jämfört med BT för att vara värd det mycket högre priset... (För de är ju väldigt lika på de flesta sätt.) Om man inte hittar en UJ med bättre pris då, t ex utomlands eller begagnad.

cirkel: Härligt att Emma sov bra i natt! Jag får förresten instämma med Förväntan, nu vaknar de runt 6-tiden oftare och oftare... Hade inte tänkt på att det kan ha med ljuset att göra och det känns ju lite deppigt för då betyder det att det kommer fortsätta så här tills i höst. (Annars hade vi under vintern lyckats någorlunda bra med att "ställa in dem" på att vakna vid 7-tiden.)

• Rossy

Förväntan, vad roligt att läsa om dina reflektioner om förlossningar. Och att du peppas av att föda vaginalt. Det behövde jag höra. Jag är vill nämligen också föda vaginalt denna gång, men undrar och nojar såklart över hur det ska gå eftersom jag snittades sist.

Vad gäller syskonvagn eller inte så tänker vi inte handla någon innan bebisen är här. Sedan ska vi se hur det funkar med en vagn. MEN jag anar att Tim (som älskar att cruisa i sin vagn) kommer att kräva att få bli dragen han med och tror inte att han kommer nöja sig med att stå på bräda. Men det återstår att se. Under tiden kollar jag vad som finns på marknaden och hör med andra vad som funkar för dom.

Grattis Cirkel till en bra Emma-natt. Hoppas det vänder nu .

Essi, jag sätter P på att ringa dig när han känner sig extra dissad . Han kanske ringer nu i alla fall eftersom han är sjuk och mår dåligt och kan behöva tala med någon som förstår . Skillnaden är bara att han har haft feber sedan i går kväll och antagligen blir frisk tills imorgon.
    Och du, jag hade gärna bytt med dig och varit ledig idag istället. Har hur mycket att göra som helst just nu.

• Rossy

Förväntan, vad roligt att läsa om dina reflektioner om förlossningar. Och att du peppas av att föda vaginalt. Det behövde jag höra. Jag är vill nämligen också föda vaginalt denna gång, men undrar och nojar såklart över hur det ska gå eftersom jag snittades sist.

Vad gäller syskonvagn eller inte så tänker vi inte handla någon innan bebisen är här. Sedan ska vi se hur det funkar med en vagn. MEN jag anar att Tim (som älskar att cruisa i sin vagn) kommer att kräva att få bli dragen han med och tror inte att han kommer nöja sig med att stå på bräda. Men det återstår att se. Under tiden kollar jag vad som finns på marknaden och hör med andra vad som funkar för dom.

Grattis Cirkel till en bra Emma-natt. Hoppas det vänder nu .

Essi, jag sätter P på att ringa dig när han känner sig extra dissad . Han kanske ringer nu i alla fall eftersom han är sjuk och mår dåligt och kan behöva tala med någon som förstår . Skillnaden är bara att han har haft feber sedan i går kväll och antagligen blir frisk tills imorgon.
    Och du, jag hade gärna bytt med dig och varit ledig idag istället. Har hur mycket att göra som helst just nu.

• FISK78

Grattis till sonen Öz, underbart Ser fram emot att höra hur allt gick!?!?!

• Essi73

Heejje!

Betty ja pc-illamåendet är borta, gravillamåendet hägrar Det finns grader av helvetet och gravillamåendet är lindrigt i jämförelse så jag småskrattar _egentligen_. Men nej vad trååkigt att er braiga Bvc-ssk slutar! Jag är så himla glad över att vi får samma underbara som var Bolls. Det verkar vara svårt att hitta de bra ssk:orna där.

Rossy den där vagnlösningen du länkade till igår verkade ju vettig, vilken konstruktion! CruisarTim kan få gå kurs hos Boll som utförligen förklarar nackdelarna med att åka. Han kan iofs ge nackdelarna med att också men det är en annan femma Förresten ang den vaginala förlossningen så tror jag att det kan bli super även fast det blev snitt med Timpan, jag har sagt det förr och säger det igen bejb

Förväntan, håller med att det är kul att höra om ditt jobb och hur du resonerar! Jag önskar dig och Rossy en sjuherrans cool vaginal förlossning!

Oh herregud nu vill J se på "Narnia". *Gääsp* jag är så pööööms men kanske offrar mig iaf

• FISK78

Essi: Tänk att det SNART är dax för dig Så spännande!!!

Sitter här och diggar till lilla O´s skrik Kolikskrik är inte att leka med... Usch, börjar verkligen tröttna... Synd om lilla gumman och synd om hela familjen, så är det bara! Har satt på musik på HÖG volym i öronen, det är faktiskt det bästa!!!

Kramar på er alla, har en äppelpaj i ugnen. Ska käka nu!

• Essi73

Fisk ja fasiken snart är det dags här också J och jag försöker utarbeta en plan om det hela skulle sättas igång tidigare, huvudbry. Vem åker, vem stannar osv.
    Men du gud så bra att du har musik i öronen bejb! Alla, och då vet vi, ALLA lösningar som får och håller en själv lugn är bra, super. Och äppelpaj i ugnen så här dags är stort plåster för sinnet! På tal om den så vill jag gärna ha receptet på den, den var ju tokgod den vi åt.

Nu mot sängen, värkarna har börjat pina lite, as usual men jag gör mig inga illusioner!

• Minna72

Ser att du lyser grön Essi, hur går det?

Grattis grattis Öz med familj!! Så skönt att höra att allt gått bra.

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna hej! Jo'ra allt går bra, jag skall jaga kakkaduvor på ojämn terräng för att få igång förlossningen

Prata dörty med mig, mycket att göra på jobbet?

• FISK78

Essi: Godmorgon Hur mås det idag då? Värkar, shit det är verkligen inte många dagar kvar!!! Häftigt! Hur känns det inför snittet? Fortf bra? Pajen är verkligen inget speciellt, bara vanlig smulpaj - me love it!

Hej Minna, hur är det på jobbet idag då? Hur är livet annars? Hur är det med mannen?

Här slutade skriket klockan 01.15, tänk att hon orkar Det var en fruktansvärd kväll igår med skrik i 6,5 timmar. Nu har vi bestämt oss för att börja köra akupunktur imorgon. Mjölkfritt har jag kört i över en vecka nu och vi tyckte att det blev liiiiite bättre, men nu har det blivit sämre igen Känner verkligen att tålamodet prövas till det yttersta!

Svar på tråden Minnas XI