• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Kun

Åh så roligt Essi!
    Jag får gåshud!
    Tänk så underbart livet är ändå, jag menar man vet inte vad som ska hända och det är ju det som är så jäkla häftigt!
    Allt har sin mening!
    Krama lilla Luna från mig

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Minna72

Åh! Sitter här med blanka ögon och gläds åt Luna-historien: Så vackert det blev med förlossningen (trots alla grymma värkar) och sedan detta vackar flickebarn! Grattis hela familjen!! (Jag fick också ett sms i fredags och då satt jag på en solflödande bar i Helsingfors och sippade på en öl. )

Vill också flika in med ett stort grattis till Betty som ÄNTLIGEN fått ett jobb och dessutom ett som känns spännande och utmanande!

Här vilar vi ut efter gårdagens födelsedagskalas. Allt gick fint och Öki var såååå lycklig över all uppmärksamhet!

Han tackar och bockar över alla grattis från småkompisarna här inne också!  

Aetti 26 mars 2007
  • labilina

wooooow, coolt, essi!! så underbar och efterlängtad läsning! tokfint namn!!!! sååå glad för er skull!!!!! grattis!!!

zynk! bra jobbat!

• förväntan

Åhhh Essi, får både gåshud och glädjetårar av att läsa om din förl. Fasen vad häftigt. Hoppas såklart att du också tyckte det, nu när allt är över . Och klart hon är den finaste tjejen ever. Nyfiken på kort. Ska du amma??

Betty, massa grattis till drömjobb. Vad roligt att du äntligen fått något mer fast, så man kan planera lite. Klart de vill ha kvar dig efter 1 år .

• Essi73

Halloj rarings !

Här går dagarna och uuuh så underbara dagar det har varit! Rätt så smärtfyllda, de där eftervärkarna är inget jag avundas er som denna väg skall vandra, jag bara förvarnar er. Fy farao, SMÄRTA!!! Klasarna i häcken skojar man inte heller bort... Ni som hade dem sist, hur gjorde ni?? Jag var ju helt förskonad.
    Amningen la jag ner också. Mina brön är inte skapta för det, vårtorna är plana, jag får forma in dem i Lunas mun som dessutom är jäkligt liten i förhållande till vårtorna. De bara ömmar utav bara helvete och minsta lilla felsug gör ont och ger sår. Jag har suttit och tänkt att det kommer att bli mysigt etc men lyckas inte faktiskt tycka att det ÄR mysigt. Jag tycker däremot att det är mysigt att ge henne flaskan och tycker att det är mysigt att se J göra det med.

Nu börjar dock mjölken rinna till så jag får strax hoppa in i duschen och massera ut en del spänning och fasa ut mjölken från brösten. Beslutet känns faktiskt bara bra, ingen ångest och inga värdelösa känslor som sist. Jag vill verkligen inte dit igen, jag vill njuta av Luna varje dag, varje minut.

Ska se om jag kan ladda ner bilder från kameran här om en liten stund.

Betty!! Massa congrats till jobbet, guuud vad roligt!! Klart att du grejar det, du är rätt kvinna till rätt tjänst och saken är biff. Jag bestämmer det åt dig härmed

Naffe oj ont? Kan faktiskt ha en del med det dära ovanliga sexet att göra. Jag kunde få sån ont då vi sexade. Sen växer det ju massor i magen; en grej som jag inte hade mkt av sist men hade JÄMT nu - ligamenten. Ont i ligamenten i magen, det skar som knivar titt som tätt.

Och så igen, tack alla ni för era fina ord ! Jag skrev en lite längre förlossningsberättelse i min blogg om ni är nyfikna/orkar läsa.

*Skall jaga bilder nu*

• Essi73

Så drä, nu finns det en bild på skönheten i mitt galleri
    Precis som JJ förutspådde så faktiskt, hon är liten, har kanske inte pappas ögon men hon har definitivt pappas näsa! Samt pappas lilltå, Boll har mammas.

• JJ 75

Hej, hej - och vilka nyheter - jättegrattis Essi - ska snabbt springa in ohc titta på skönheten!

Grattis till Öki i efterskott, två år, otroligt - och vilken lycka på fyrisen!! Även grattis till Betty!

Här är det sådär - Olivia fick Julias förkylning, så tassar runt här och är nervös för RS... Gör så ont i mig när Olivia hostar och låter som hon vill kräkas för att få ut slem, stackars liten! Annars bara bra, hoppas detsamma med er alla, återkommer när i alla fall ngt av barnen sover...

• Joffe

Vad bra skrivet i din blogg Essi, jag måste också få ner min snart men jag lyckas ej.
    Det är helt fantastikt att läsa hur vi upplever denna obeskrivliga härliga händelse.

Eftervärkar ja, det kan jag skriva under på att det är inte kul

Visst är det helt underbart att man är så mkt säkrare på sin sak denna gång
    Tex beslutet att inte jobba med och må dåligt över att amningen inte går som det ska kan göras utan ångest och skuldbeläggning!
    Man behöver inte lägga ner massa energi på fel saker.

Dissar ej JJ, skrev i hennes gb

Betty, grattis till jobb Hoppas att ni hittar ett riktigt klipp!
    Hur är det med huspriserna nu, har de gått ner?

I dag har Leon varit på sin nya förskola och det tyckte han var kul, hoppas det fortsätter så.
    Eddie sov såklart inte utan var klarvaken hela tiden, kunde inte vara mer vaken än så
    Nu blev det dock så att leons näsa började rinna igår så det är väl bara en tidfråga tills E får det, fattas bara att det blir sämre under dagen så att vi får skjuta på inskolningen igen.
    Ett himla meck att få ihop allt i morse (9,30 ) Hur ska det gå sen när man ska lämna 2 barn kl 7 man får hoppas på att de är mer samarbetsvilliga än vad L var i morse.

På lör blir det kalas för Leon, blir en del att fixa inför det, man får väl hoppas på att sambon kan hålla sig hemma så man får lite hjälp.
    Min svägerska (Leons faster) ringde och vill gärna komma redan på fredag för att sen sova över tills på lörd och det hade väl varit bra om hon är till hjälp men tyvärr så blir det bara som att ha ett barn till att ha hand om.
    Min syster är dock en pärla (såklart) hon kommer och hämtar L efter förskolan på fre och ska på utflykt med honom så jag kan fixa i lugn o ro.

På söndag blir det dop, En liten Luna ska döpas Fast denna tös ska heta Natalia i andranamn eftersom hon é född på julafton.

• Kun

Essi, Har precis sett på eran urvackra Luna! Så vacker!
    Det var verkligen fint att vi redan fick ta del av din förlossningsupplevelse, jag blev rörd till tårar och längtar nu ännu mera till min egen
    Tack!
    Eftervärkarna minns jag bara lite av, fick för mig att det kändes som mensvärk och att alvedon hjälpte bra. Hoppas du slipper lida för mycket av värkarna.
    Klasarna i häcken, vet inte riktigt vad du menar där
    Den smärta jag minns "därnereifrån" var ömheten som var tokgalet ond (kunde inte gå normalt på ca 2 veckor utan att det gjorde ont/ömmade). Men några klasar minns jag inget av, kanske det är min ömhet som du beskriver som klasar och i så fall - det går över! Klen tröst jag vet

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Joffe
    Kun skrev 2009-03-30 15:01:28 följande:
    Essi, Har precis sett på eran urvackra Luna! Så vacker! Det var verkligen fint att vi redan fick ta del av din förlossningsupplevelse, jag blev rörd till tårar och längtar nu ännu mera till min egen Tack! Eftervärkarna minns jag bara lite av, fick för mig att det kändes som mensvärk och att alvedon hjälpte bra. Hoppas du slipper lida för mycket av värkarna.Klasarna i häcken, vet inte riktigt vad du menar där Den smärta jag minns "därnereifrån" var ömheten som var tokgalet ond (kunde inte gå normalt på ca 2 veckor utan att det gjorde ont/ömmade). Men några klasar minns jag inget av, kanske det är min ömhet som du beskriver som klasar och i så fall - det går över! Klen tröst jag vet  
    Visst är hon fin

Tyvärr är eftervärkarna med andra barnet osv mkt värre är vid första barnet, blev varnad av en kamrat innan Eddie föddes och jag hade inte hört om det innan men det verkar inte som det drabbar då jag tror att Cirkel klarade sig
Svar på tråden Minnas XI