VI från Linköping Del 3!!!!
Då försöker vi på nytt då.
Här är tilläggstråden där vi skriver in våra "medlemmar"..
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html
Då försöker vi på nytt då.
Här är tilläggstråden där vi skriver in våra "medlemmar"..
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html
lustgas har ja redan tjuvtestat, dock inte i samband med smärta och det va ren lustgas, men ja fnissa en hel det å livet flööt på rätt fint ![]()
Andra gången jag vaknar inatt och måste dricka te.. Trodde förkylningen skulle hålla sig borta, men nu är den här med besked. Inga halstabletter hjälper och inte har jag någon hostmedicin. :(
Nu änkligen har Alex fått sin första tännder en uppe och en nere. Började undra om hon hadde anlag över huvudtaget. Hon är 14 månader.
god mooorgon
här fick man ingen god sömn inatt.blev väckt av grannen som vanligt.
oj vad ni har skrivit om förlossningar
alla mina var vaginala.sonens tog inte ens tre timmar(förstfödd)pga att de fick klippa upp mig och slita ut honom då han höll på att dö under förlossningen.jag fick inte ens veta könet då de sprang till akutrummet.jag blev sydd en del och kunde inte sitta eller ens gå på toa på två månader utan att skrika av smärta.fick satkärringen även på förlossningen som jag hade när jag var inlagd.hon var rent elak!
andra barnet var den bästa förlossningen någonsin.från att vattnet gick så tog det 2 timmar.hade bästa bm man kan önska sig
lillan var värst,hade enorma värkar men de hjälpte inte.så jag fick dropp så att värkarna skulle funka.låg och skrek om kejarsnitt i 4 timmar.för detta var helvetet!jag fick in te ligga som jag ville,inte ha en kudde bakom ryggen.efter ca 4 timmar kommer läkaren in och säger att de har ju gett fel dos med droppet.läkaren ökade till rätt dos och på ca 5 minuter var lillan ute.då hade vi fullt av läkarstudenter som jag bad fara åt fanders då de inte kunde något och fattade trögt.
när vi väntade nr 4 så skulle jag begärt kejsarsnitt,men det blev en ängel
efter den skräckförlossningen skulle jag aldrig föda vaginalt igen
Oj va ni skriver!!! Var in och slummade igenom igår kväll en snabbis. Tror ja slagit personligt rekord på att hålla mej borta från datan.
Jag och Filip har just badat o nu sover han igen, så ja e uppe helt ensam. Känns faktiskt rätt skönt.. Marko e ju i Åtvidaberg han.. Skönt för honom att få semseter i från mamma, så han kanske kan längta lite.
Tack så mkt för trevlig lunch igår tjejjer!!!!! Så trevligt att se dej Theres och Lilla Elin, var ju ett tag sen sist.
Fru T: Roligt med predikning.
Ja du, här används bara våtservetter hemma och ute och inte e de nått fel på varken Marko eller filip.
O du har så rätt med de där med blöjjor.. Marko han tålde inte Pampers, medans borsans lille tålde inte Libero så de e sååå individuellt.. Sen har ja en vän vars barn dom måste varva de olika märkena på, när han börjar bli röd i rumpan byter dom till de andra, o efter ett tag så blir han röd av dom o så får dom byta tillbaka. ![]()
oj vad ni pratar på
Angående förlossningar så är jag inte ett dugg rädd för att bli snittad. Ser det mer som min drömförlossning. Men dom första timmarna efter snittet är jag rädd för! Tänk att behöva ligga ensam på ett uppvak i flera timmar utan sin bebis
Med Nellie hade jag henne konstsant i famnen det första dygnet. Släppte henne bara en liten stund för att duscha och gå på toa.
Men tror faktiskt att jag kommer föda vaginalt igen. Fick en helt fantastisk läkare uppe på NIKE mottagning, och finns det någon som kommer få mig att våga föda vaginalt igen så är det hon
Så nu kan jag slappna av lite mer och faktiskt njuta av att vara gravid
Här blir det agilitytävling i Valls hela eftermiddan/kvällen. Min lille pluttvovve ska debutera i svåraste klassen
Har dessutom lovat att ställa upp som funktionär hela dagen så det blir nog en sen kväll!