• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Leos och Vincents mamma

Näpp, nu tackar jag för mig..nu kommer sambon med en till drink åt mig o nu ska vi fortsätta mysa i soffan
    Godnatt alla goa tjejer

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:29:01 följande:
    Tyvärr hamnar ju inte alla i den där lyckobubblan vilket är otroligt ledsamt. Men det finns ju de som drabbas av förlossningsdepression och tycker att allt är jättejobbigt och har svårt att ta till sig bebisen. Har en kompis som hade en depression i hennes dotters första 6 månader. Sen fick hon som tur är hjälp, men hon är väldigt ledsen nu över att hon missade bebistiden
    jag levde absolut inte i en rosa bubbla efter att ha fått wille men led inte heller av dep...
    beror nog kanske mest att jag är lite för realistisk och rak i min syn på saker o ting....
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:03:27 följande:
    Kanske inte nu när du har fött vaginalt, men om du inte hade det så tror jag nog att du hade sett det som fantastiskt. Jag var som hög på droger nästan för det är så häftigt. För mig skulle det inte kännas bra att föda vaginalt, om jag inte hade haft mina tråkiga erfarenheter så hade jag självklart velat föda vaginalt, fast i mitt fall hade det ändå inte gått eftersom mitt bäcken är för trångt, alltid är det nåt Det är samma som amning. Jag kunde inte amma o gjorde inte så stor sak av det, det var alla andra som la sig i o sa sitt o då blev jag ledsen o sårad, men för min del så gjorde det inte så mycket att inte amningen funkade, visst hade jag velat amma, men tyckte att det var huvudsaken att barnen fick mat ordentligt. Likadant med snitt, visst hade det varit mysigt att föda vaginalt, men huvudsaken att barnen kom ut friska o att jag mådde bra psykiskt. Kejsarsnitt o amning är känsliga ämnen för mig, märks det
    ammade i 2 veckor sen sket jag bokstavligt talat i det för att det blev en för stor sak FÖR ALLA ANDRA, orkade inte med att mina bröst blev till allmänhetens förundran och att det plötsligt var okej för alla att säga hur o när man skulle göra saker..
    Håller med dig att så länge barnet är mätt och mår bra skiter jag i vart maten kommer fårn..
  • Fru T

ja ska me krypa ner framför tevin... men ensam som vanligt...

Åh vad jag längtar
  • Maria84

Ingen höjdardag idag. Först blödningen igår och magvärken inatt, och nu under em så satte det igång och värka nåt förjävligt rent ut sagt i käken. Det släppte inte förrän kvällen nu trots tabletter och allt möjligt.
    Och inte har jag kunnat äta nåt heller idag, sitter med en kopp med fruktsoppa nu som jag försöker få i mig. Är grymt sugen på bondomelett men orkar inte ställa mig och slänga ihop en nu.

Hoppas på en bättre natt inatt, med mera sömn.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-13 22:44:27 följande:
    ja ska me krypa ner framför tevin... men ensam som vanligt...
    synd att man inte visste det tidigare... är med själv hemma o myser med varm oboy, eller nja ska göra nu... kunde ju ha mysat tillsammans..
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2009-03-13 21:04:12 följande:
    bara lustgas,har inte hunnat kunna få något annat pga snabba förlossningar.den längsta tog ca 4 timmar från första värken/vattnet gick
    Hmm, lite fuskigt här va? Min längsta tog 4!!! DYGN!!!!

Apropå flyttkartonger ska jag kolla hur många vi har i morrn när det är ljust. 
    Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Skorpan08
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-13 21:30:12 följande:
    Mm, jobbigt att leva i ovisshet :/ men det är väl bara att vänta! Finns ju andra jobb att söka, och P kollar för fullt! Hur är det med dig och familjen?
    Nu är vi äntligen friska! Fullt upp i helgen med bullbak och grejer.
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 22:43:58 följande:
    jag levde absolut inte i en rosa bubbla efter att ha fått wille men led inte heller av dep...beror nog kanske mest att jag är lite för realistisk och rak i min syn på saker o ting.... ammade i 2 veckor sen sket jag bokstavligt talat i det för att det blev en för stor sak FÖR ALLA ANDRA, orkade inte med att mina bröst blev till allmänhetens förundran och att det plötsligt var okej för alla att säga hur o när man skulle göra saker..Håller med dig att så länge barnet är mätt och mår bra skiter jag i vart maten kommer fårn..
    Men du försökte ju åtminstonne

Jag är har redan sagt åt alla i min omgivning att låta mig va när ja ska amma, jag kommer gå undan å vill sköta det för mig själv å kan dom inte ta det så får dom helt änkelt inte komma....

Min lilla mamma försöker helatiden slinka in små tips varje gång vi pratar på telefon men ja säger bara att hon måste låta mig få bilda mig en egen uppfattning om saker å ting... Är det nåt ja undrar över så KOMMER ja faktist att fråga! sist så börja hon predrika om dessa våtservetter å hur bra det inte är med alla ämnen osv i dom å ja blev så trött på henne så ja orkade inte änns bry mig om att informera om att ja faktist bara tänkt ha dessa i skötväskan å faktist ha sånna man blöter själv hemma...

kan tillägga att mamma jobbar på förskola med de minsta å hanterar blöjor å skit varenda dag... så ja hon har självklart även lagt fram sina åsikter om olika blöjmärken, men även där har folk olika uppfattning...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 22:46:00 följande:
    synd att man inte visste det tidigare... är med själv hemma o myser med varm oboy, eller nja ska göra nu... kunde ju ha mysat tillsammans..
    ja det kunde vi ju tänkt på...
    Åh vad jag längtar
  • Skorpan08

Jag har haft lustgas under mina fyra förlossningar och jag säger bara en sak: Vore jag inte gift redan så skulle jag gifta mig med lustgasen!

Nepp, nu ska jag göra mannen sällskap i sängen. Natti natti

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!