• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Jen nifer
    dinana skrev 2009-03-13 21:17:31 följande:
    Dig har jag ju snackat med innan vet jag allt. Du har ju också en Molly som vart beräknad samtidigt som min Molly =D Fast min dotter fuskade lite och kom fem veckor för tidigt.. =) Funderade på det där också... men jag vet.. inte gubben orkar sig i säng så har jag nog redan somnat.
    åh vad kul. och du väntar 3:e nu? se om vi väljer samma namn nu med:)
    Mollys mamma
  • Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-03-13 20:25:44 följande:
    hallå ni som fött, vad har ni haft för typ av smärtlindring å hur har den funkat för er???Ja läser på som en toka men just nu känns det bara som dom eventuella biefekterna väger tyngre... försöker bilda mig en uppfattning om vad jag kan tänkas vilja ha men hitills är ja bara säker på lustgasen...
    Jag hade både lustgas och EDA. Lustgasen var rena himmelriket Det gjorde lite ont när de satte EDA men sen gick det bra. Däremot hjälpte den inte särskilt mycket när man skulle krysta
  • dinana
    Jen nifer skrev 2009-03-13 21:31:32 följande:
    åh vad kul. och du väntar 3:e nu? se om vi väljer samma namn nu med:)
    Jag på sätt och vis blir det ju tredje, men det är egentligen bara nummer två. Första slutade ju i utomkvedshavandeskap. Ja, jag tänker ju inte avslöja några namn... tror inte vi kommer kunna enas om något ändå förräns barnet väl är ute.. =D Blir ju alltid jag som bestämmer i slutändan =D *hihi*

Fick ett chockmeddelande på min msn tidigare.. min fd arbetskollega skall ha barn igen... och nu väntar hon tvillingar. Jag trodde de skämtade först. Men men... jag tycker rejält synd om ungarna.. för deras föräldrar är otroligt upptagna med sitt arbete.. så jag undrar hur sjutton de skall hinna med tre blöjbarn samtidigt som de har tre företag att ta hand om.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-03-13 21:26:22 följande:
    det va ju en som höll på att föda när vi va uppe på förlossningen en kväll häromveckan... när vi gick förbi i koridoren så skrek det Aj Aj Aj det gör OOOnt innefrån ett rum å mannen bara skratta åt min min å sa "ja så e det"när vi fick komma in på ett rum å va själva så fråga han om ja tyckte det va läskigt å höra henne å ja sa då att... "det va inte att hon skrek att det gjorde ont ja hade reagerat på utan att det hördess så jävla tydligt ut i korridoren som ja reagera på"
    Det är en fantastisk upplevelse att föda fram sitt barn. Visst gör det helvetiskt ont, men det är värt allt och lite till. Jag skulle inte byta det mot allt i världen och jag längtar redan till nästa gång.
    Skrev faktiskt om detta i min blogg i dag
    2 år i rad har vi ju plussat vid den här tiden på året så jag antar att jag är extra sentimental... I år blir det absolut inget med det, men som sagt att föda är fantastiskt, häftigt och underbart!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-03-13 21:20:14 följande:
    Ne asså ja va inne på att försöka få ett planetat välldigt länge men har kommit över det på nåt sätt... förut kunde ja ju inte se en förlossning eller äns prata om det utan att bara skaka å gråta men av nån anledning så är det som bortblåst... Ja hela grejen att få barn måste ju va skithäftig, vilken väg ungen än tar ja akutsnitt hoppas man ju på att slippa... dessutom vill ja faktist bada i sommar
    Varför skulle du inte kunna bada om du fick snitt?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 21:46:14 följande:
    Det är en fantastisk upplevelse att föda fram sitt barn. Visst gör det helvetiskt ont, men det är värt allt och lite till. Jag skulle inte byta det mot allt i världen och jag längtar redan till nästa gång.Skrev faktiskt om detta i min blogg i dag 2 år i rad har vi ju plussat vid den här tiden på året så jag antar att jag är extra sentimental... I år blir det absolut inget med det, men som sagt att föda är fantastiskt, häftigt och underbart!
    Det är lika fantastiskt med snitt oxå Ville bara framföra det
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:46:47 följande:
    inte förens det är helt läkt, har ju bara sätt hur min mans snitt sett ut å det va ju inte tillrekligt läkt för bad på 1,5-2 mån å då läkte det jättefint...

(asså hans snitt från opertionen men det är lika stort som vid ett kejsarsnitt)
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:46:47 följande:
    ja är ju en riktigt säl på sommaren å badar både sjö å hav så mycket det bara går..
    Åh vad jag längtar
    Fru T skrev 2009-03-13 21:51:05 följande:
    inte förens det är helt läkt, har ju bara sätt hur min mans snitt sett ut å det va ju inte tillrekligt läkt för bad på 1,5-2 mån å då läkte det jättefint...(asså hans snitt från opertionen men det är lika stort som vid ett kejsarsnitt)
    Fast så lång tid ska det inte ta. Mitt sår var läkt på typ en vecka helt o hållet. Egentligen är det ju det direkt efter eftersom de syr igen det, sen är man lite blåslagen ett tag, men inget annat. Det enda som ska hindra är ju avslaget fast det får man ju vid vaginal förlossning oxå.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:49:21 följande:
    Det är lika fantastiskt med snitt oxå Ville bara framföra det
    Jag är livrädd för snitt så för mig skulle det inte vara det. Jag skulle inte uppleva det som samma sak att inte få föda fram mitt barn.  Men det är ju jättebra att du upplever det så. Som tur är så är vi ju alla olika
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!