• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 22:07:37 följande:
    usch o fy... tycker inte om dig längre...Önskar jag kunde se så på min förlossning, men tyvär är jag en av dom som hatar att föda barn, anser att det är ren tortyr och det absolut värsta som man kan utsätta sig för, tyckte det allt utom fantastiskt, häftigt och underbart (tro inte att jag är arg eller så men grymt avis), Jag har riktig dödsångest inför nästa gång och hoppas bara på att det ska bli en skaplig upplevelse utan extrem smärta och 12 timmar med krystvärkar som man tvingas hålla tillbaka..Men är som sagt glad för dig att du har en så bra och possitiv syn på dina förlossningar.
    Hehe
    Jag kan föda åt dig
    Skulle göra det om och om igen! Med Lucas var det långdraget och jag kämpade i 24 h med värkar och sen fick jag krysta i drygt 2½ timme. Men jag älskar upplevelsen! Att få föda fram mitt barn är det största jag gjort och jag levde i en rosa lyckobubbla länge efteråt. Det gör jag visserligen fortfarande, men det är inte på samma sätt.
    Jag hoppas att du får en bättre upplevelse denna gång och kan njuta av det, för det är underbart!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:19:03 följande:
    Föräldrarutbildningen är enligt mig väldigt överskattad. Men beror nog på vilken grupp man hamnar i. I våran grupp så var jag yngst, alla andra var typ 30 o uppåt, hade bra jobb o vi hade inget gemensamt, visst, de var jättetrevliga allihopa, men hade ju varit kul om man hade nån som kunde fortsätta umgås med efteråt.Vi fick inte lära oss så mycket heller på de där träffarna, fick mest sitta o diskutera i små grupper, killarna för sig o tjejerna för sig.Vi hade tiderna på eftermiddagarna.
    Det är ju värt att ge det en chans, vissa hittar ju folk som dom fortsätter träffa, andra gör det inte...
    våra träffar är 8.30-11 å då sussar mannen som godast... å det är ju den tiden ja är som tröttast me men men...
    Åh vad jag längtar
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:19:53 följande:
    Hehe Jag kan föda åt dig Skulle göra det om och om igen! Med Lucas var det långdraget och jag kämpade i 24 h med värkar och sen fick jag krysta i drygt 2½ timme. Men jag älskar upplevelsen! Att få föda fram mitt barn är det största jag gjort och jag levde i en rosa lyckobubbla länge efteråt. Det gör jag visserligen fortfarande, men det är inte på samma sätt.Jag hoppas att du får en bättre upplevelse denna gång och kan njuta av det, för det är underbart!
    Vad roligt att du tycker det är så mysigt o häftigt att föda barn
    Det är som jag, jag verkligen tokälskar att vara gravid! Det är det mest mysigaste som man kan få uppleva. Så häftigt att en människa kan växa innuti ens mage. Jag skulle kunna vara gravid för jämnan förutom de där absolut sista veckorna, för då är det verkligen tungt.

Lyckobubblan lever nog alla i efter att de fått barn, det är ju lixom det underbaraste som finns att få barn Så var det för mig iaf.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-03-13 22:22:48 följande:
    Det är ju värt att ge det en chans, vissa hittar ju folk som dom fortsätter träffa, andra gör det inte...våra träffar är 8.30-11 å då sussar mannen som godast... å det är ju den tiden ja är som tröttast me men men...
    Nä, precis. Klart man ska ge det en chans. Det beror ju helt o hållet på vilken grupp man hamnar i.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-03-13 20:25:44 följande:
    hallå ni som fött, vad har ni haft för typ av smärtlindring å hur har den funkat för er???Ja läser på som en toka men just nu känns det bara som dom eventuella biefekterna väger tyngre... försöker bilda mig en uppfattning om vad jag kan tänkas vilja ha men hitills är ja bara säker på lustgasen...
    Jag har använt lustgas och eda båda gångerna, edan gjorde större nytta denna gång. Men det berodde nog mer på den som satte den.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:23:18 följande:
    Vad roligt att du tycker det är så mysigt o häftigt att föda barn Det är som jag, jag verkligen tokälskar att vara gravid! Det är det mest mysigaste som man kan få uppleva. Så häftigt att en människa kan växa innuti ens mage. Jag skulle kunna vara gravid för jämnan förutom de där absolut sista veckorna, för då är det verkligen tungt.Lyckobubblan lever nog alla i efter att de fått barn, det är ju lixom det underbaraste som finns att få barn Så var det för mig iaf.
    Tyvärr hamnar ju inte alla i den där lyckobubblan vilket är otroligt ledsamt. Men det finns ju de som drabbas av förlossningsdepression och tycker att allt är jättejobbigt och har svårt att ta till sig bebisen. Har en kompis som hade en depression i hennes dotters första 6 månader. Sen fick hon som tur är hjälp, men hon är väldigt ledsen nu över att hon missade bebistiden
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:29:01 följande:
    Tyvärr hamnar ju inte alla i den där lyckobubblan vilket är otroligt ledsamt. Men det finns ju de som drabbas av förlossningsdepression och tycker att allt är jättejobbigt och har svårt att ta till sig bebisen. Har en kompis som hade en depression i hennes dotters första 6 månader. Sen fick hon som tur är hjälp, men hon är väldigt ledsen nu över att hon missade bebistiden
    Usch då
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:29:01 följande:
    DET är nånting man verkligen hoppas slippa. tycker såå synd om dom som råkar ut för det, min kusin som fick sin sån två månader förtidigt en månad innan hon fyllde 18 åkte på en regäl förlossningsdepression å det va riktigt svårt för henne att ta sig ur den, det tog dessutom jättelång tid innan hon togs på allvar å verkligen fick den hjälp hon behövde med...

Det är nu 8 år sen å nu är hon gravid med sin nr 2 å är beräknad 11 dagar efter mig
    Åh vad jag längtar
  • Maria84

Jag skulle precis som dig, Jenny, kunna föda barn om och om igen bara för den känslan! Det jobbiga med mina förlossningar har varit att jag inte fått så mkt sömn de närmaste dygnen så jag har blivit trött så fort. Och visst gör det ont men man glömmer det, ialla fall jag, så fort de har kommit ut.

Lucas hade jag lustgas med ända tills han var ute, han kom lite galet och hade snurrat in sig i navelsträngen. Hade den runt magen och runt halsen. Det var en nackdel på ett sätt för jag var ju liksom lite lullig när han kom upp på magen.
    Med Liam så drog barnmorskan på syrgas istället precis innan han skulle ut och det var mkt bättre.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!