-
Håller faktiskt med, kanske för att jag inte riktigt gillade farmor. Sen var hon ju mycket äldre också. Mormor har alltid varit mer delaktig i det mesta. Nu är ju frågan vad som dyker upp den här gången. Kanske blir en pojk i alla fall, men det kan ju vara kul med en av varje.JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:07:53 följande:Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre -
Haha, fast jag bodde ju hemma hos mamma och pappa tills efter gymnasiet så matlagning hade jag inte så mycket i tankarna =). Det blev dock värre sen när jag rymde hemifrån och fastnade med Rickard i Kalmar. Ingen av oss var så intresserade av matlagning då utan det blev en hel del uteätande.. och det satte sina spår fort. Gick uppp 16 kilo på 2 år.Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:16:29 följande:kan oxå va en nackdel, man växer som människa o lär sig massor av att va singel, men att leva singelliv innebär väl i stort sett att man hånglar med vem man vill, dejtar vem man vill o skiter i att laga mat... fast det kan man ju göra som upptagen med.. *eller* -
Hihi, jo precis.. jag behlöver nog gå en matlagningskurs =) Jag hade inte ens hemkunskap i grundskolan så jag vete tusan hur man kokar potatis eller nått sånt där. Hemma lagade pappa mat och jag kan ju avslöja att han vet typ hur man kokar pasta och grillar fläskkarréFirstandhappy skrev 2009-04-20 10:25:15 följande:tänkte mer på det andra... fast som förälder har man ju oxå en skyldighet mot sina barn att lära dom äta bra nyttig hemlagad mat. lär man sina barn från början blir det lättare med tiden. -
Åh, jag tänkte jag skulle göra det där också.. men jag har inte kommit så långt ännu. Tänkte börja med att riva ihop alla vinterkläderna för de kommer väl inte behövas förräns nästa år.Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:36:06 följande:ohh va nöjd jag är med williams rum nu när vi har plockat bort 80% av alla hans leksaker, nu ser det nästan ut som ett rum... och jag behöver inte tillbringa 3 timmar där varje dag med att plocka undan för att komma fram till byrån... Har även sorterat ut alla kläder han inte kan ha så nu är ALLT staplat i fina små högar i påsar som är märkta med 74, 86 resp 92, så nu kommer jag hitta allt sen när jag letar efter det. Duktig jag är, ger mig själv en klapp på axeln o ser så där äckligt nöjd ut.. -
Min svärmor var jättesur på oss när hon fick veta att jag var gravid 2005. Hon tyckte vi var alldeles för unga (eller rättare sagt så ville hon inte bli farmor när hon hade barn som var tonåringar). Själv så tyckte jag inte det var så jättetidigt, jag var då 22 år och min sambo 26. Ser ingen ljusning i att behöva leva livet innan man skaffat barn. Det är ju så mycket roligare när man har barn när man kan hitta på en massa roligt med dem. Saknar inte det andra direkt. Men man är ju helt olika som personer - så är det ju bara. I gymnasiet hade jag flera klassskompisar som hade barn redan och de var ju inte mer än 16-18 år när de skaffade dem. Leka kan man ju göra resten av livet.
-
Guu så härligt! Nu får vi verkligen hoppas att cancern håller sig borta för evigt.Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 12:28:11 följande:Just det, glömde berätta för er att jag fick resultatet på den analys som de gjorde på det de tog bort i underlivet. Ingen skymt av någon cancercell! Halleluja för det också -
Inte för att jag vet vad du menar med att leka... leker gör man ju hela livet och har hellre en förälder som är leksam och vill busa med en än en sträng tråkig förälder. Min pappa älskar att campa och han ringer emellanåt och undrar om man vill följa med ut å grilla och kanske gå på tivoli. Visstt är han lagom pinsam men det är ju han... och det är en del av hans personlighet. Det är ju bara kul. Han är förresten 64 år i år.JePaLuLi skrev 2009-04-20 12:16:51 följande:Beror väl på hur man ser det. Leka av sig är väl inte så lämpligt att göra när man har barn och man? Dessutom är det fruktansvärt patetiskt med "gamlingar" som tror att de är 20 och beter sig därefter. -
Fick precis veta på dagis att de skulle till Valla på onsdag. HAde så gärna velat följa med, men det går ju inte nu när man inte kan göra något roligt längre. Tråkigt för Molly, men hon får ta och vänta tills bebis är ute. Tycker dock att det är lite störande att inte alla dagisbarn kan få dölja med ut till Valla. De lägger ju nästan allt roligt på onsdagar tycker jag. Och den dagen fick jag ju byta bort då de inte kunde ha Molly kvar då. *suck*
-
Jag träffade Rickard via Lunarstorm. Vi bestämde oss för att träffas en dag och eftersom jag bodde i Värnamo och han i Mönsterås så bestämde vi oss för en blinddate i Kalmar. Vi gick på bio och gick ut å åt lite mat sen åkte vi oplanerat hem till honom och jag sov över natt.. och så nästa natt och så nästa natt... =P Vi flyttade sen ihop och har inte varit ifrån varandra en dag sedan dess.. eller ja, inte mycket mer än så i alla fall.
-
har faktiskt ingen aning, men kan man inte välja att inte godkänna dem helt enkelt så försvinner de? eller är jag helt ute å cyklar....Familjetrollet skrev 2009-04-21 08:27:25 följande:ni med facebook.jag har en typ som fanns direkt på vänförfrågan när jag blev medlem på facebook.jag godtog inte vänförfrågan utan tog bort killen.nu har han ännu en gång skickat vänförfrågan!jag vet inte ens vem killen är,känner inte igen varken namn eller killen på bilden. hur får man bort typer som inte fattar?det finns bara jag med detta namn i hela sverige var det nån som såg CSI igår.jag somnade ifrån det under reklamen och missade även superprogrammet"ballar av stål"
här har man inte tittat på teve på flera månader känns det som. finns ju aldrig något roligt att se på. bara en massa skitprogram. ibland undrar jag vad man skall ha den där stora svarta klumpen till egentligen, den står ju bara å samlar damm.