Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-04-20 10:22:15 följande:
    Haha, fast jag bodde ju hemma hos mamma och pappa tills efter gymnasiet så matlagning hade jag inte så mycket i tankarna =). Det blev dock värre sen när jag rymde hemifrån och fastnade med Rickard i Kalmar. Ingen av oss var så intresserade av matlagning då utan det blev en hel del uteätande.. och det satte sina spår fort. Gick uppp 16 kilo på 2 år.
    tänkte mer på det andra...
    fast som förälder har man ju oxå en skyldighet mot sina barn att lära dom äta bra nyttig hemlagad mat. lär man sina barn från början blir det lättare med tiden.
  • Firstandhappy

ohh va nöjd jag är med williams rum nu när vi har plockat bort 80% av alla hans leksaker, nu ser det nästan ut som ett rum... och jag behöver inte tillbringa 3 timmar där varje dag med att plocka undan för att komma fram till byrån...
    Har även sorterat ut alla kläder han inte kan ha så nu är ALLT staplat i fina små högar i påsar som är märkta med 74, 86 resp 92, så nu kommer jag hitta allt sen när jag letar efter det.
    Duktig jag är, ger mig själv en klapp på axeln o ser så där äckligt nöjd ut..

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-04-20 10:36:53 följande:
    Hihi, jo precis.. jag behlöver nog gå en matlagningskurs =) Jag hade inte ens hemkunskap i grundskolan så jag vete tusan hur man kokar potatis eller nått sånt där. Hemma lagade pappa mat och jag kan ju avslöja att han vet typ hur man kokar pasta och grillar fläskkarré
    skulle tycka det va asjobbigt att inte kunna laga mat, nästan pinsamt. Är ju absolut inte svårt på nåt sätt...
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 10:58:24 följande:
    Ja, tänk om man skulle skaffat barn med den där första förälskelsen som jag trodde det skulle hålla hela livet med. Vi höll ändå ihop ett bra tag. Nej, jag är glad, att även om jag fortfarande är väldigt ung, så har jag hunnit leka av mig. Jag har haft tokiga år på universitetet, levt singelliv och upplevt en himla massa roliga saker. Jag trodde jag kände mig redo för barn förr, men först nu känns allting rätt. Jag har uppfyllt mina tonårsbehov med fyra-dagars-fyllor på festival och efterfestande till 10 dagarna efter. Jag minns hur jag sa att jag aldrig skulle bli vuxen. Tada! ;D
    halleluja för det...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:40:08 följande:
    Åh vad skönt att ha det gjort. Jag har också plockat undan allt i 74 och 80 och det ligger snällt och väntar på lillebror i garderoben. 92 har vi inte börjat handla än, han har 86 nu.
    han har fått en del i julklapp o födelsedagspresent...
    Maria84 skrev 2009-04-20 10:51:40 följande:
    Så därför skulle jag ha varit en bättre mamma om jag hade väntat för att jag skaffade barn när jag var 19 och har varit tillsammans med min sambo i över 8 år och har samma pappa till alla barnen? ? Det finns de som är 30 som inte har nån aning om livet heller. Jag saknar inte ett dugg och jag kände att jag var färdig med allt det. Hunnit med mera än vad jag hade velat innan jag träffade min sambo.  
    var det jag va ute efter, att man KÄNNER att man är färdig med det man vill...
    tror att man lätt kan sakna det senare i livet annars...
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 11:07:08 följande:
    vissa har lekt av sig redan vid 17 års ålder.själv hade jag inget behov av att leka av mig alls.jag skulle bara ha ett barn.jag var "singel" till och från efter att sonen fötts,hans pappa fanns inte med i bilden pga vissa omständigheter.men sen mötte jag min make och vi skaffade tre barn tillsammans.livet blir aldrig som man tänkt sig. jag har haft flera jätteunga kompisar som fick barn runt 15 år,de tog bättre hand om sina barn än mogna mammor.det är inte åldern utan mognaden hos mamman som spelar roll hur denne blir som mamma
    tror inte att det alltid hänger på åldern, men just att man har gjort vissa saker i sitt liv o är "klar" med dom...
  • Firstandhappy

och med klar med vissa saker menar jag inte alltid att man ska ha supit i 14 dagar i sträck, knullat runt med 418 st eller rest jorden runt 12 ggr..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:40:00 följande:
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    nä samma här, jag o dani firar 3 år nu i sep o kommer då ha 2 barn ihop, ingen som vet om vi är "rätt" för varandra heller o kommer hålla ihop resten av livet, fast det känns som så..
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 12:16:51 följande:
    Beror väl på hur man ser det. Leka av sig är väl inte så lämpligt att göra när man har barn och man? Dessutom är det fruktansvärt patetiskt med "gamlingar" som tror att de är 20 och beter sig därefter.
    tänkte precis säga det... har sett allt för många människor med barn bete sig på fruktansvärt olämpligt sätt som föräldrar..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:15:44 följande:
    Fast sen kan det ju vara på olika sätt. Man kan ju faktiskt gå ut o festa nångång ibland, eller gå på bio eller vad tusan som helst även fast man fått barn. Jag skulle då hellre säga att det är lite underligt om man ALDRIG gör nåt utan sina barn, sen spelar det inte så stor roll vad det är man gör, man jag personligen tycker att det är väldigt viktigt o nyttigt för både en själv o ens barn att vara ifrån varandra några timmar nån gång. Min mamma är snart 52 år, hon är singel o gör massa roliga saker nu när hon inte har några barn hemma längre. Som går ut o äter med vänninor, går o dansar, åker på kryssningar, dricker vin osv..hon beter sig inte olämpligt på nåt sätt. Tycker inte att det är patetiskt alls.
    absolut, man får aldrig glömma sig själv även efetr man fått barn, o självklart ka man gå ut o festa o ha skoj, det är bara "nyttigt" att vara ifrån sina barn ett tag.
    Vi har "redan" lämnat bort wille till mormro ett par gånger för att göra egna saker tillsammans, sen blir det mindre av det första tiden med 2 men man får försöka..

Blir många inlägg på varandra men va ute på promenad med Fru T (tack förresten för massa trevligt sällskap) william sover som en gris nu efetr maten men kan bara skriva ett svar per sida jag läser...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 14:01:10 följande:
    Kanske ska förtydliga mitt inlägg, tyckte själv att det stod lite luddigt. Jag menade självklart att de "gamlingarna" som beter sig som 20 när de åmar sig o har sig är patetiska o inget annat.
    oh yes, min mamma är patetisk när hon dricker (de hela 2 ggr på 4 år som hon gjort det)
    hon beter sig som 15 o fnittrar o åmar sig...
  • Firstandhappy

ända sköna är att jag inte tror jag o dani kommer påverkas så mycket av att få ett barn till, vi har gått igenom allt en gång så nu vet vi vad det innebär, därmot kommer det garanterat att bli jobbigare vissa perioder när man har 2 små att ta hänsyn till, men behovet av egentid o så ökar nog inte för oss bara för att vi får fler barn..

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!