Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-18 10:53:30 följande:
    Den här skulle Jessica rekommendera: canon eos 400d. Hon går ju It-media och denna använder dom ofta där.
    tack tack...
  • Firstandhappy

eller ja, fråga vad det är för megapixel på den??

• Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-04-18 11:11:42 följande:
    10.1 megapixlar, 1x optisk zoom, 1x digital zoom, USB, CompactFlash I/II, Microdrive, 510 gram, 2.5 tum LCD
    hahahaha fattar hälften typ...
    men ja det är nåt i den stilen jag är ute efter, sen ska man väl bara gå nån abf kurs eller nåt för att lära sig hur de fungerar så man kan leka bra med dom oxå..

gillar inte min digitala lilla kamera, skittråkig.. bra som fan egentligen men helt enkelt trist
  • Firstandhappy

ja sen vill man ju inte lägga en hel förmögenhet på dom heller, blir nog rätt lagom att lägga sig på en ca 5000kr begagnat o runt 7000 kr nytt

• Firstandhappy

jaja får nog drömma ett tag till, har ju inte direkt dom pengarna att bara hosta fram till en leksak nu när man ska ha bebis igen...

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-18 11:38:09 följande:
    Jag vill också ha en systemkamera! suktar enfter Nikon D 40 som de har billigt på elgiganten nu. Det är också en bra kamera för ett väldigt bra pris (2995
    ja ska man bara börja nånstans så är det säkert bra, har min "pappas" bror som är systemkameragalning men att prata med honom är ju värdelöst, för enligt honom är allt under 15 000 kr skit... mmm ja just det, för 15 papp kommer jag ju kasta ut för en kamera som ska vara med i alla väder o använas till att ta kort på barnen??
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-18 11:54:20 följande:
    Ja jag har inte så höga krav och den tar väldigt fina bilder. Jag ser bara på hur min kamera blivit förstörd på mindre än ett år så jag tänker inte lägga ut nån förmögenhet på nåt som i princip är lika bra (för mig iaf) som en dyrare. Den brukar ju dessutom vara dyrare, det är väl nån kampanj eller nåt nu. Svägerskan har en och är supernöjd. Det blir kanonfina bilder!
    tycker samma
  • Firstandhappy
    Mizzz skrev 2009-04-18 15:01:24 följande:
    Jag får inte rekommendera annat än nikon D60 eftersom sambon jobbat för dem :)
    gillar nikon starkt med, därför det blir så svårt att välja.. får nog helt enkelt åka o känna på ett par st o sen ta den som känns bäst av de jag vill ha.
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-18 15:15:11 följande:
    Vi ska köpa en Nikon, jag tycker vi kan nöja oss me en D60 men mannen vill gärna ha en D90 Jag vill nämligen ha en filmkamera med å då är det ju bättre att köpa en D60 som duger mycket bra. Än köpa en D90 som det går att filma med åsså... Men mannen ska sätta sig å jämföra å i slutändan så blir det hans val men ja har ju sagt mitt iallafall.... Vi har en kompis som har en D40 som hon är jättenöjd me å den ska vi låna hem snart så vi har en bättre kamera me till förlossningen för vår lilla gamla digitalkamera är bara fööör tråkig...
    smart val...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-18 15:31:57 följande:
    haha ja ringde mannen å bad han köpa hem en glass till mig så säger han att han funderar på att byta årsmodell..... för ja börjar bli för dyr i drift Men då förklarade ja för han att då får han ju byta till nån som är äldre å det ville han ju inte så han beslutade sig för att stanna kvar
    det va ju trevligt, hahahaha, de äldre modellerna drar även mer i underhåll o reparation än de yngre...
    Jag brukar säga till min med att jag ska byta till bättre modell, en som inte är kombi, sliten och rostig... han brukar bara titta konstigt på mig, förstår inte varför??
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!