Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:03:36 följande:

Nu ska vi åka till busfabriken, men ville bara tala om lite snabbt att Vincent tog sina första steg förut idag!! Iofs bara två åt gången, men ändå, det är på god väg! Vi är såå stolta.
    Duktig Vincent! :) Ha det så roligt på busfabriken!
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 11:30:38 följande:
    Han är en av de bästa jag någonsin träffat. Otroligt duktig och välkänd inom sitt ämne också. En av de ledande i världen. Men det beror väl kanske på hur man bemöter honom.
    Ja, jag är väldigt imponerad av hans arbete! Alltid roligt när så framstående finns och arbetar här. Folk reser ju från hela landet för att få träffa honom. Vill nästan göra ett besök där bara för att, han verkar vara så härligt personlig och trevlig, efter vad jag har hört.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 12:04:05 följande:
    Exakt! Han är otroligt kunnig och jättetrevlig. När vi var där sist så skämtade han friskt och frågade om han hade haft rätt på Lucas. (Vilket han så klart hade). det blir självklart ett besök dit även med nästa barn. Vi är grymt nöjda och det faktum att han verkligen kollar igenom bebisen noga, mäter, uppskattar vikt, kollar ev. gomspalt, kollar blodflödet i navelsträngen, mäter livmodertappen, kollar ryggraden, alla organ etc... Sen får man ju ett dokument på detta också. Som i Sthlm tex får man skriva på ett papper om att det INTE är en medicinsk undersökning när man gör 3D på tittut. sen att han brinner för sitt arbete efter alla dessa år gör ju inte upplevelsen sämre. Han var verkligen supertrevlig och tillmötesgående, med tanke på att vi hade en gnällig Lucas på 9 månader med men han skojade och lekte med honom för att vi skulle få en fin stund och få valuta för pengarna.
    Precis! Dock skulle vi nog inte känna att vi har råd att göra ett 3D, men ett tillväxtUL skulle man nog kunna göra! Vi får se.
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2009-03-14 12:57:11 följande:
    Vi kommer nog få ett tillväxt-UL vare sig vi vill det eller eje eftersom jag har vad som ser ut att vara havandeskapsförgiftning... igen.
    Ja, då är det ju en annan sak.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 14:06:07 följande:
    Det hade väl inte vi heller egentligen, men vi prioriterade det den månaden och det ångrar vi absolut inte!
    Nä, jag kan tänka mig att man absolut inte ångrar sig. Vi får se hur det blir, vi har ju mer pengar i sommar än vad vi har annars, så då kanske man får passa på. ;D
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-03-14 23:39:11 följande:
    gahha för grannarna som inte vet vad respekt är för nått.nu är en bråkdel av dem i trapphuset och lever rövare.som vanligt är det minst 20 pers på deras fester! så här kommer man inte kunna sova förren efter 03 i natt för det är då de brukar bli tysta.
    Du får gå ut och säga till dem och hjälper inte det så ring störningsjouren. Nu ska du ju iofs flytta, men om det hinner hända igen. Att bara säga till att man har barn som sover och be dem vara tystare, det borde hjälpa. Annars är ju störningsjouren för stångis jättebra.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:21:40 följande:
    hej är det någon som har något bra tips på hur man blir av med illamåendet under graviditeten mår illa konstant speciellt när jag ätit. hört att det finns tabletter på apoteket men vet ej vad de heter.
    Jag gillade seabanden, tyckte att det hjälpte. Och att bara äta kall mat och dricka mycket.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:23:58 följande:
    jag provade banden sist jag var gravid med de funkade inte
    Aha, då är det ju dumt, men man kan ju alltid testa en gång till om du har kvar dem hemma. Annars finns det ju receptfria åksjuketabletter som ska funka, men jag provade aldrig, är alltid helst tablettfri. Men de brukar fungera för många.
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-15 09:30:50 följande:
    Postafen heter de, skulle de inte hjälpa finns det andra som man kan få utskrivna. Här kämpar jag på ändå istället, illamåendet ger inte med sig med postafen eller seabanden.
    Lergian comp, är de receptfria eller måste man få de utskrivna?

Annars tror jag på mycket vätska och småätande, kallt och snällt i magen, mycket frukt. :)
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:33:32 följande:
    okej ska försöka i en vecka med kall mat och mycket vätska och frukt och funkar inte det så får jag prova tabletterna.
    Plåga dig inte för länge, men testa iaf! Funkar det inte så prova tabletter, vet att de hjälper för många. :)
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!