Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

playmate86 skrev 2009-03-15 09:37:38 följande:
    jo mår ju illa konstant men försöker att inte kräkas. får se vadf barnmorskan säger på monsdag när jag och sambon ska dit för första besöket.
    Det låter klokt!

Ska också dit på måndag och göra glukosbelastning, urk. :( Får se hur magen klarar det, haha. Jag mår fortfarande rätt illa ibland, men nu hjälper det att äta lite.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:43:17 följande:
    vad är glukosbelastning?
    Något slags sockertest, min pappa har diabetes så jag ska göra det två gånger, för att se hur jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:54:59 följande:
    okej min pappa har också diabetes är det något jag bör säga när jag ska dit på onsdag då eller????
    Det kommer hon fråga om på inskrivningen.
    Vem har du fått som barnmorska?
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:57:55 följande:
    kommer inte ihåg vad hon hette... när gör man normal en inskrivining då? jag är hypernervös för sist jag var gravid och var hon bm sa hon att allt var normal och två veckor senare på ul så visade det sig att mitt barn hade skallbråck och dödsförklarades så jag är riktigt nervös den här graviditeten
    Inskrivningen gör man kring v. 12. Kanske får du annorlunda i o m vad som hände förra gången. Du får nog alla svar du behöver imorgon. :) Ta det lugnt och tänk på lilla bebisen där inne, allt kommer att gå bra!
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 10:03:24 följande:
    jag hoppas verkligen det den dagen jag kommer njuta av min graviditet är när jag gjort ul och allt är normalt
    Ja, det är så skönt, men jag har inte slutat oroa mig ändå. ;) Även om jag känner mig tokigt lugnt jämfört med innan när jag hade blödningar. Men prata med barnmorskan imorgon, hon förstår nog din oro.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-15 10:07:03 följande:
    Man slutar aldrig att oroa sig och ännu värre blir det när de kommer ut
    Haha, ja, det är redan ångestladdat! ;D
  • thelifesaviour

Jen nifer skrev 2009-03-15 10:19:23 följande:

läste nu att din pappa hade de :D
    Ja, både pappa och farmor har och morfar hade när han levde, så jag får göra två gånger. Fast egentligen tyckte hon att det var lite onödig i o m att jag har perfekta sockervärden, men de har ju som rutin och köra det då.
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-15 10:29:57 följande:
    ta med citron som dom kan prässa i! *tipsar* det gjorde jag å det va faktist inte så äckligt att dricka då... sen kräktes ja ju upp allt när ja kom hem men det är ju en annan femma Jag fick göra belastningen för att ja fick suuperhögt värde på första testet men det va för att det va under illamående perioden å ja satt å sög på karameller hela besöket
    jag hade ätit lite godis precis innan jag kom dit, men hade perfekt värde ändå, så jag suckar lite åt att jag måste göra det, men lika bra att göra för mycket än att missa något.

Jag behövde inte ha med någon citron sa hon, för det bjöd de på där.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-15 10:33:19 följande:
    fnys, jag fick ingen citron minsann, fast det va ju förvisso 3 gången jag gjorde skiten nu så...
    På pappret står det att jag ska ta med citron, men min BM sa att de hade citron. Men kanske bäst att ta med iaf. :)
  • thelifesaviour

Sambon kommer också ihåg att hon sa att de hade citron. Så då får de tamigtusan hålla det också. :)

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!