• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • SmileyMalin
    Moonlight83 skrev 2009-05-16 18:06:36 följande:
    Är det någon som går på storken som vet om de erbjuder samma saker som kvinnohälsan eller om det skiljer sig åt. Jag har gått på storken tidigare men någon sa att de bara erbjuder ett ul så tänkte höra om det stämmer? Vet någon om storken har KUB test?
    när jag gick på Storken för typ 3 år sedan så var det bara ett UL och det var redan i v13. Så det enda dom kollade var typ att hjärtat slog och att storleken på fostret stämde....

På kvinnohälsan får man ju även ett i v18-20 där dom kollar att alla organ är ok mm.

Men det kanske har hunnit ända sig!
  • Moonlight83
    SmileyMalin skrev 2009-05-16 18:33:34 följande:
    när jag gick på Storken för typ 3 år sedan så var det bara ett UL och det var redan i v13. Så det enda dom kollade var typ att hjärtat slog och att storleken på fostret stämde.... På kvinnohälsan får man ju även ett i v18-20 där dom kollar att alla organ är ok mm. Men det kanske har hunnit ända sig!
    Jag får ta och fråga dem hur det är nu för har de inget i vecka 18-20 så går jag ju hellre på kvinnohälsan.
  • MerenwenElanesse och Tristan

Jag gick på storken NYSS & gick på 3 st
    Ultraljud. Fick även reda på kön osv.
    Kan verkligen rekomendera dem, de är jättegulliga!

• Moonlight83

MerenwenElanesse och Tristan skrev 2009-05-16 18:36:54 följande:

Jag gick på storken NYSS & gick på 3 st Ultraljud. Fick även reda på kön osv. Kan verkligen rekomendera dem, de är jättegulliga!
    I vilka veckor gick du på ultraljud? Har de börjat med KUB test istället för nupp? dvs att de tar blodprov med? Får man köpa ul bilder?
  • MerenwenElanesse och Tristan
    Ja första ul gjorde jag på första besöket sedan gjorde jag ett runt vecka 16 tror jag sen ett runt vecka 20 nånting  & ett utav dem var nupptest.
    KUB vet jag inte vad det är!?
    Ul bilder fick man köpa ja, man får ju gå till sjukhuset & göra ul, tror de på kvhälsan åxå går dit? så samma bilder, typ

Jag skulle aldrig gå till KV-hälsan, tycker det är alldeles för opersonligt osv, med första barnet gick jag på Lust & Hälsa, även dem var grejt
  • Moonlight83

MerenwenElanesse och Tristan skrev 2009-05-16 18:44:29 följande:

Ja första ul gjorde jag på första besöket sedan gjorde jag ett runt vecka 16 tror jag sen ett runt vecka 20 nånting  & ett utav dem var nupptest. KUB vet jag inte vad det är!? Ul bilder fick man köpa ja, man får ju gå till sjukhuset & göra ul, tror de på kvhälsan åxå går dit? så samma bilder, typ Jag skulle aldrig gå till KV-hälsan, tycker det är alldeles för opersonligt osv, med första barnet gick jag på Lust & Hälsa, även dem var grejt
    KUB är ju relativt nytt de tar blodprov en tid innan nupp testet för att det ska vara ännu säkrare. Tänkte ringa till storken på måndag för att höra om de börjat med KUB. Tror jag vill gå där för det verkade så mysigt där.
    Jaha så både kvinnohälsan och storken gör ul på sjukhuset? där ser man hade jag ingen aning om :)
  • SmileyMalin

Ja första ul gjorde jag på första besöket sedan gjorde jag ett runt vecka 16 tror jag sen ett runt vecka 20 nånting  & ett utav dem var nupptest. KUB vet jag inte vad det är!? Ul bilder fick man köpa ja, man får ju gå till sjukhuset & göra ul, tror de på kvhälsan åxå går dit? så samma bilder, typ Jag skulle aldrig gå till KV-hälsan, tycker det är alldeles för opersonligt osv, med första barnet gick jag på Lust & Hälsa, även dem var grejt
    då har det nog ändrats en hel del! När jag gick där fick man göra UL på Storken... Och om vi ville ha ett till UL förutom det vid inskrivningen så var vi tvunga att betala typ 1000:-
  • JePaLuLi
    Moonlight83 skrev 2009-05-16 17:58:16 följande:
    De heter Svenska Frisörakademin och ligger på låskolvsgatan 2 i hackefors.De har öppet på vardagar dock inte alla vardagar då de har utbildning på vissa. Då det börjar röra sig mot skolavslutningar och liknande bör man boka snart för att få en tid. De brukar inte ha öppet under sommarlovs veckorna.Telefonnummer: 013-155470Säg till vad du tyckte om du testar.
    Tack. Jag behöver få en tid ganska snart så det kanske inte går hos dem då... Men jag ska ringa på måndag och kolla. Tack!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08
    Ja första ul gjorde jag på första besöket sedan gjorde jag ett runt vecka 16 tror jag sen ett runt vecka 20 nånting  & ett utav dem var nupptest.KUB vet jag inte vad det är!?Ul bilder fick man köpa ja, man får ju gå till sjukhuset & göra ul, tror de på kvhälsan åxå går dit? så samma bilder, typ Jag skulle aldrig gå till KV-hälsan, tycker det är alldeles för opersonligt osv, med första barnet gick jag på Lust & Hälsa, även dem var grejt
    Jag tror det beror på vilken bm man går hos på Kv-hälsan. När jag väntade Elin var jag inte nöjd med min bm. Men denna gång har jag en jättegullig bm, hon ringer tom ibland för att kolla hur jag mår. Jag stormtrivs denna gång!
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-05-16 19:08:22 följande:
    Tack. Jag behöver få en tid ganska snart så det kanske inte går hos dem då... Men jag ska ringa på måndag och kolla. Tack!
    Jag går hos en frissa i Linghem, hon är jätteduktig. Utanför stan brukar det vara lättare att få tider och oftast kostar dom inte lika mycket.
    Prinsessa Salong tel 79031. För klippning tar hon bara 200:-, det tycker jag är billigt.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!