• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-08 21:55:27 följande:
    Jag har den där känslan igen av att vara stressad hela tiden... Är så fruktansvärt rastlös och det bara kryper i hela kroppen och humöret svänger som fan upp och ner. Kan inte ta tag i nånting och få det gjort utan går mest och vandrar omkring... Försökt se en film nu ikväll men kan inte ligga still på soffan utan kliver upp, sätter mig, går runt, sätter mig en stund och sen upp och vandra, osv hela tiden.
    då var vi två då.kunde inte sitta still.fast jag så gärna ville gosa med dottern så slutade med att jag fick ett utbrott för hon inte städat upp efter sig efter att hon badat..suck det e ju inte henne jag är arg på utan den här situationen jag är i.
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-09 07:06:06 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-08 22:27:46 följande:
    Känner du av concertan el ritalinet något, typ att de börjar verka o nu går de ur kroppen?Jag känner Nada, absolut inget alls...Tror jag De var ingen här som ätit Lithium el Lamictal?
    jag känner inte av concertan 2 ggr 18 mg om dagen.

har en vän som tar lamictal och hon verkar tycka att den funkar men lithiumet funkade ännu bättre men tyvärr fick hon hemska biverkningar som värsta acne problemet som hon fortf äter antibiotika för sen gick hon upp i vikt 15 kg så nu äter hon en medicin som heter topimax.
  • Carolin E
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-08 22:25:35 följande:
    Jag gick på Ritalin fram till v9-10 om ja minns rätt i all trötthet. Då jag väl kom till psyk med att vara gravid, jag fick välja medicin eller barnet. att fortsätta med medicinen kunde innebära att barnet fick fosterskador,  skulle födas för tidigt mm. jag går på medicin tills den dagen OM den LYCKAN skulle bli att vi skulle kunna få ett syskon, då ska jag sluta.
    Så med andra ord är det inte så farligt för barnet med medicinen i kroppen när man blir gravid? Det stämmer inte att man måste varit medicinfri i ett år innan. Men det var ju skönt att veta. Är inte inne på medicinering än då jag är under utredning, men det kan bli snart och eftersom jag vill försöka bli gravid om ett tag så vill jag såklart skjuta upp medicin så långt jag kan. Men då vet jag att det kanske jag inte behöver.
  • Anonym (Hej)
    Så fort du vet om att du är gravid så ska du absolut sluta... (jag har pratat med olika dr och vissa säger att man absolut inte får gå på ritalina/concerta om man vill bli/försöker bli gravid.. Men då jag nu gått i ett par år o försökt bli gravid, så kan mitt liv inte sluta, utan ja vill må så bra som möjligt tills den dagen OM den dagen kommer att vi får bli gravida igen.

Jag har inte hört att man måste vara medicin fri i 1 år innan den medicineringern som läkaren ger en. Iom att medicinen är ute helt ur kroppen efter 24 timmar. enligt MIN läkare

Gyn läkaren sa till mig att man ser mest skador hos de foster där mamman tagit neuroleptika.
    Carolin E skrev 2009-04-09 09:15:23 följande:
    Så med andra ord är det inte så farligt för barnet med medicinen i kroppen när man blir gravid? Det stämmer inte att man måste varit medicinfri i ett år innan. Men det var ju skönt att veta. Är inte inne på medicinering än då jag är under utredning, men det kan bli snart och eftersom jag vill försöka bli gravid om ett tag så vill jag såklart skjuta upp medicin så långt jag kan. Men då vet jag att det kanske jag inte behöver.
    Aquagreen skrev 2009-04-09 07:06:06 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-08 22:27:46 följande: Känner du av concertan el ritalinet något, typ att de börjar verka o nu går de ur kroppen?Jag känner Nada, absolut inget alls...Tror jag De var ingen här som ätit Lithium el Lamictal?
    Ja kan vissa dagar då ja är känslig känna av det mera annars känner ja inte alls mkt.
    Så jag ska väl höja dosen nästa vecka. allt beror lite på hur min undersökningen ger för resultat i nästa vecka..

Lamictal är de inte neuroleptika? ep medicin?  *förlåt om ja tar fel*
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-09 10:35:24 följande:

Ja kan vissa dagar då ja är känslig känna av det mera annars känner ja inte alls mkt.Så jag ska väl höja dosen nästa vecka. allt beror lite på hur min undersökningen ger för resultat i nästa vecka..Lamictal är de inte neuroleptika? ep medicin?  *förlåt om ja tar fel*
    Ingen fara Stämmer, Lamictal är EP medicin i grunden som visat sig ha god effekt på Bipolära pat.
    ensamhemma skrev 2009-04-09 08:46:43 följande:
    jag känner inte av concertan 2 ggr 18 mg om dagen.har en vän som tar lamictal och hon verkar tycka att den funkar men lithiumet funkade ännu bättre men tyvärr fick hon hemska biverkningar som värsta acne problemet som hon fortf äter antibiotika för sen gick hon upp i vikt 15 kg så nu äter hon en medicin som heter topimax.
    Hell no inte vill jag ha Acne o bli tjock :-O men kan kanske vara värt att prova, fasen att d ska vara så jäkla mycke biverkningar på bra medicin
    Ingen Acne o viktuppgång på Lamicta o Topimax då?
  • Ysta

Har en bra kväll ikväll... Min älskling är här ikväll och det är lugnt i torktumlaren för en gångs skull. Är inte så där rastlös och stressad som jag varit tidigare idag och tidigare i veckan. Konstigt nog så är jag nästan bara lugn när han är här
    Önskar er alla en underbar påskhelg!

• Anonym (concerta)
    Aquagreen skrev 2009-04-09 07:02:19 följande:
    Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:53:53 följande:
    Men läs tråden, iaf hela sidanndu svarar på ett inlägg innan du kastar dig in i känsliga samtal! *Tips* Tycker du att "jag är gravid....Fan oxå" låter som hon är nöjd.
    men ursäka man kanske inte alltid läser hela tråden och allt svammel...surpuppa.
    jag kanske går in på profilen och läser presen och är det så känsligt kanske man kan ändra den.....
  • Anonym (concerta)
    ensamhemma skrev 2009-04-09 08:36:45 följande:
    Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:53:53 följande:
    vi e mitt inne i att lämna varandra efetr ett halvårs helvete plus att jag äter concerta,vill inte ha nåt skadat barn
    ok,va tråkigt...förstår dig dock...blev gravid med mitt "ex" eller "särbo" vet inte vad riktigt (vad han är alltså),men som "tur" var fick jag missfall så jag behövde inte genomgå en abort och 2 månader efter får jag veta att han missbrukat i princip hela vårt förhållande :(
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-09 10:58:32 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-09 10:35:24 följande:
    Hell no inte vill jag ha Acne o bli tjock :-O men kan kanske vara värt att prova, fasen att d ska vara så jäkla mycke biverkningar på bra medicin Ingen Acne o viktuppgång på Lamicta o Topimax då?
Svar på tråden vuxna med adhd add as