• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-08 21:49:51 följande:
    jag är gravid......fan oxå.......
    Jag är på msn ifall du vill prata *kram*
  • Anonym (concerta)
    ensamhemma skrev 2009-04-08 21:49:51 följande:
    jag är gravid......fan oxå.......
    så du vill inte bli gravid?? det står att ni planerar barn i din press :o
  • Ysta

Jag har den där känslan igen av att vara stressad hela tiden... Är så fruktansvärt rastlös och det bara kryper i hela kroppen och humöret svänger som fan upp och ner. Kan inte ta tag i nånting och få det gjort utan går mest och vandrar omkring... Försökt se en film nu ikväll men kan inte ligga still på soffan utan kliver upp, sätter mig, går runt, sätter mig en stund och sen upp och vandra, osv hela tiden.

• Ysta

Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:52:16 följande:

Ursh,det är så jobbigt...min sambo flyttade idag,vi älskar varandra men kan inte leva ihop...vi hamnar i ett ekorrhjul och bara hittar det negativa i allt...det har varit ett skittufft 1 ½ år då jag upptäckt att han knarkat i smyg mm ...kan inte lita på honom och då han inte kan vara helt ärlig så har det kört ihop sig... så nu beslutade han sig för att flytta och lasset gick idag...jag bara gråter och gråter och känner att allt e så hopplöst...vet inte hur jag ska bli hel igen... sen har jag barnen hemma och vabbar och måste vara stark för dom :( bläää
    Min sambo lämnade mig i slutet av januari så jag vet hur det känns... Vi är fortfarande tillsammans (varit det i snart 8 år) men kan inte bo ihop enligt honom (han behöver vara ensam). Jag vet hur man mår och hur övergiven man känner sig. För mig var det värsta att lära mig att vara ensam igen.
  • Anonym (Hej)
    Carolin E skrev 2009-04-08 08:46:28 följande:
    Halloj! Hoppas någon ser min fråga och har svar på den :)Jag undrar kort och gott vad som händer om man blir gravid när man äter concerta/ritalin/dyl. Självklart förstår jag att man måste sluta, men vad har medicinen för påverkan på fostret? Av vad jag hört ska man helst inte ätit sådan medicin på ett år innan man blir gravid, men om man nu skulle bli det under tiden man äter det? Är det "helkört" då? Aborterar fostret bort sig själv pga medicinen, måste man göra abort, blir ev barn missbildat? Tacksam för svarMVHC
    Jag gick på Ritalin fram till v9-10 om ja minns rätt i all trötthet.
    Då jag väl kom till psyk med att vara gravid, jag fick välja medicin eller barnet.

att fortsätta med medicinen kunde innebära att barnet fick fosterskador,  skulle födas för tidigt mm.

jag går på medicin tills den dagen OM den LYCKAN skulle bli att vi skulle kunna få ett syskon, då ska jag sluta.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-08 17:20:38 följande:
    Hur går det, vad visade testet?Äter bara 36 mg nu men ska gå upp på minst 54 mg, ska fråga läkaren om jag inte kan få prova Ritalin ist för concetra, någon som ätit Concerta och ritalin som kännt skillnad på dem?Någon med ADHD som fått Metamina utskrivet?
    jag tar concerta på morgonen och ritalin 4 timmar efter att jag tagit morgon dosen.
    (jag kan konstigt nog inte höja från 10 direkt till 20mg ritalin utan att få smärtor i käkarna.) Ska dock höja dosen på båda medicinerna som de känns nu känner inte av spec förändring
  • Aquagreen

Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:53:53 följande:

Men läs tråden, iaf hela sidanndu svarar på ett inlägg innan du kastar dig in i känsliga samtal! *Tips* Tycker du att "jag är gravid....Fan oxå" låter som hon är nöjd.
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-08 22:27:46 följande:

jag tar concerta på morgonen och ritalin 4 timmar efter att jag tagit morgon dosen. (jag kan konstigt nog inte höja från 10 direkt till 20mg ritalin utan att få smärtor i käkarna.) Ska dock höja dosen på båda medicinerna som de känns nu känner inte av spec förändring
    Känner du av concertan el ritalinet något, typ att de börjar verka o nu går de ur kroppen?
    Jag känner Nada, absolut inget alls...Tror jag

De var ingen här som ätit Lithium el Lamictal?
  • ensamhemma

Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:53:53 följande:

vi e mitt inne i att lämna varandra efetr ett halvårs helvete plus att jag äter concerta,vill inte ha nåt skadat barn
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-08 21:55:27 följande:
    Jag har den där känslan igen av att vara stressad hela tiden... Är så fruktansvärt rastlös och det bara kryper i hela kroppen och humöret svänger som fan upp och ner. Kan inte ta tag i nånting och få det gjort utan går mest och vandrar omkring... Försökt se en film nu ikväll men kan inte ligga still på soffan utan kliver upp, sätter mig, går runt, sätter mig en stund och sen upp och vandra, osv hela tiden.
Svar på tråden vuxna med adhd add as