• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Fjärilen72

Skulle ni bli sura om någon skämtade om ADHD/ADD, AS osv i allmänhet? Skulle ni bli sura om någon skämtade om ert egna beteende? (Typ "du gör si eller så pga din AS", "Sådär säger du bara pga din ADHD osv)

Skulle ni bli sura om det var någon med samma diagnos som skämtade om eran diagnos/beteende? Om det var någon med en annan diagnos då? (Typ någon med AS skämtar om din ADD)

Hur långt kan man gå när man skämtar? Vad skulle ni tycka var okej? Funderar seriöst på att skapa en högst ironisk tråd i "Sandlådan" eller nått för att bli av med mina "aggressioner".

• Licens To Kiss

Fjärilen72, Om min partner säger: "Du fick utbrott nu pga din adhd" "Du är si och så pga din adhd" blir jag vansinnig och får utbrott. Under diskussioner som det sägs "vi har det så pga adhd`n eller svårigheten ligger i adhd`n så är det en helt annan sak.

Startar du en tråd i sandlådan tar jag inte illa upp.

• Fjärilen72
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 13:13:56 följande:
    Fjärilen72, Om min partner säger: "Du fick utbrott nu pga din adhd" "Du är si och så pga din adhd" blir jag vansinnig och får utbrott. Under diskussioner som det sägs "vi har det så pga adhd`n eller svårigheten ligger i adhd`n så är det en helt annan sak. Startar du en tråd i sandlådan tar jag inte illa upp.
    Åkte på den kommentaren igår av min kära rumskamrat. Jag påstår att en person (som jag har träffat genom att hon är bekant till honom) är otrevlig eftersom hon inte hälsade tillbaka när jag sa hej när jag träffade henne, hon svarade inte på direkt tilltal, hon avbröt mig mitt i när jag pratade osv.

Han tycker att jag är orättvis mot henne och slängde ur sig en kommentar i stil med att jag förstår mig ju ändå inte på människor eftersom jag har AS. Och så har jag tydligen en alldeles för social variant av AS och hade jag haft "normal" AS så hade jag inte märkt att hon var otrevlig mot mig i alla fall så det spelade väl ingen roll?

Jag blev helt skogstokig..
  • Licens To Kiss

Fjärilen72, jag hade reagerat rätt hårt. Lite för hårt i en sån siutation

• HellviHumle

Om någon ser ner på mig pga av diagnosen, så är det knappast nå't jag uppskattar. Men om det klart framgår att det är ett skämt, så kan jag skämta vidare på samma spår. Liksom jag emellanåt driver med mig själv.

• Ysta

Har just haft ett bråk med fd sambon... Orkar inte dra hela historien men grejen är att jag har problem med minnet (har ju fått det bekräftat genom min utredning hos psykologen). Han drar upp saker som han sagt förut och säger att han har sagt/förklarat det hundra gånger tidigare och säger att jag får skylla mig själv när jag inte kommer ihåg det! Jag kan inte minnas saker som är sagda under bråk för flera veckor/månader sedan, jag kan bara inte minnas då.. Och han blir arg och säger att det är ju bekvämt att ha nåt att skylla på (att jag fått diagnos funktionshinder av AF). Han verkar inte fatta hur jag mår och att jag inte är som alla andra och att jag rår verkligen inte för att jag inte minns vissa saker. Jag har nog svårt att minnas när jag mår bra och jag kan verkligen inte komma ihåg allt som är sagt när vi bråkar och skriker på varandra. Mår så jävla dåligt just nu för jag gör bara fel hela tiden!!! Jag säger en sak och menar på ett visst sätt och varenda gång så missförstår han det och så blir vi osams. Och han vet hur förtvivlad jag blir när han lämnar mig när han är arg och vi bråkat, jag blir så upprörd att jag kan knappt andas och kan inte lugna mig på flera timmar. Förlåt att jag skriver av mig här, jag skäms.. men jag orkar inte sitta ensam just nu.

• Malin 74

Känner mig så ledsen idag....orkar inte skriva mer

• Fjärilen72
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 13:39:18 följande:
    Fjärilen72, jag hade reagerat rätt hårt. Lite för hårt i en sån situation
    Jag reagerade ju rätt hårt med. Försökte få honom att förstå vad det egentligen var han hade sagt och varför jag blev arg på det men han förstod verkligen inte varför jag "behövde" hetsa upp mig. Ingenting blev ju bättre av att min hjärna låste sig totalt och jag verkligen inte kunde förklara varför jag kände mig så sårad, påhoppad, arg osv utan jag började slå på och ha sönder saker som vanligt..
    HellviHumle skrev 2009-04-12 13:42:31 följande:
    Om någon ser ner på mig pga av diagnosen, så är det knappast nå't jag uppskattar. Men om det klart framgår att det är ett skämt, så kan jag skämta vidare på samma spår. Liksom jag emellanåt driver med mig själv.
    Exakt så tänker jag med. Hade väl funderat på något i stil med mitt tidigare inlägg om npf och körkort där jag var högst ironisk. Om det nu är ihågkommet. (Om inte så är det inlägg nummer 981 )
    Ysta skrev 2009-04-12 14:33:56 följande:
    Har just haft ett bråk med fd sambon... Orkar inte dra hela historien men grejen är att jag har problem med minnet (har ju fått det bekräftat genom min utredning hos psykologen). Han drar upp saker som han sagt förut och säger att han har sagt/förklarat det hundra gånger tidigare och säger att jag får skylla mig själv när jag inte kommer ihåg det! Jag kan inte minnas saker som är sagda under bråk för flera veckor/månader sedan, jag kan bara inte minnas då.. Och han blir arg och säger att det är ju bekvämt att ha nåt att skylla på (att jag fått diagnos funktionshinder av AF). Han verkar inte fatta hur jag mår och att jag inte är som alla andra och att jag rår verkligen inte för att jag inte minns vissa saker. Jag har nog svårt att minnas när jag mår bra och jag kan verkligen inte komma ihåg allt som är sagt när vi bråkar och skriker på varandra. Mår så jävla dåligt just nu för jag gör bara fel hela tiden!!! Jag säger en sak och menar på ett visst sätt och varenda gång så missförstår han det och så blir vi osams. Och han vet hur förtvivlad jag blir när han lämnar mig när han är arg och vi bråkat, jag blir så upprörd att jag kan knappt andas och kan inte lugna mig på flera timmar. Förlåt att jag skriver av mig här, jag skäms.. men jag orkar inte sitta ensam just nu.
    Be ALDRIG om ursäkt för att du skriver här! Det är ju precis "sånt här" som tråden är till för! Jag kan inte lämna garantier för de andra i tråden men jag lyssnar så gärna och hjälper till om jag kan. Be heller aldrig om ursäkt för de svårigheter du har, det är en del av dig och pallar han inte så fine!

Det låter som att han har noll respekt för dig. Visst, man vill ju komma åt den andra partens svaga punkter när man bråkar men enligt mig har han passerat gränsen för längesen!
  • Carolin E

Idag är en sån dag då jag tänker på framtiden. Var ute och promenerade med min man bland en massa fina villaområden och tänkte att jag vill bo i en fin enplansvilla med inglasad veranda om några år när vi får barn. Jag vill att mina barn ska få käka frulle på en inglasad veranda av någon anledning. Det är harmoni för mig.
    Problemet är att jag tänker "om några år" men min hjärna vill NU. Får försöka lugna ner mig och inte låta de tankarna sänka mig, att jag inte förstår mig på och inte kan kontrollera mig.
    Självklart är mannen inte alls impulsiv och precis så bra som det är för mig är det frustrerande. Jag vill nu nu nu, han vill tänka i en evighet, på allt. Hur står man ut med sig själv egentligen?

Så börjar jag tänka på hur långt in i framtiden allt ligger och blir depp istället. Måste skärpa mig och försöka fortsätta ha en bra dag.

Sorry för bladdret. Ingen behöver svara. Jag behövde bara skriva av mig om dagsformen. ha en fin dag!

• Licens To Kiss
    Malin 74 skrev 2009-04-12 14:53:04 följande:
    Känner mig så ledsen idag....orkar inte skriva mer
    Kram!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as