• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Han har ingen respekt alls för mig... Jag fick veta idag (igen) att han har kontakt med en massa andra tjejer som tror att han är singel. Han säger att han har ett behov av att snacka med andra för han vill inte vara isolerad. Men grejen är att jag kom ju på honom före jul med att ha suttit och skrivit till en tjej att han ville ha sex med henne och sånt och sen var han och träffade henne men han säger att ingenting hänt, de bara sett film. Till en tjej han jobbar med har han suttit och skickat mail att han har aldrig känt för nån så som han känner för henne och att det finns så många andra tjejer därute så varför ska han nöja sig med mig. Och hon har skrivit att han verkar ha det så dåligt hemma, att han förtjänar bättre osv och han har hållt med. Vi har pratat om det och han säger att det inte var på det sättet men ändå fortsätter han ha kontakt med henne och ljuger om det! jag VET att jag förtjänar bättre än så här men jag älskar honom ju och han har sina fina stunder. Igår sa han för första gången sen han flyttade i slutet av januari att han älskar mig men att han tycker allt är så jobbigt just nu och att orkar inte prata om saker och ting.

• Ysta

Ska gå ut och promenera med hunden för jag måste ut, klarar inte av att sitta i den här förbanande lägenheten där exakt allt påminner mig om honom! Måste vädra mig själv ett tag.... återkommer.

• Fjärilen72
    Ysta skrev 2009-04-12 15:05:59 följande:
    Han har ingen respekt alls för mig... Jag fick veta idag (igen) att han har kontakt med en massa andra tjejer som tror att han är singel. Han säger att han har ett behov av att snacka med andra för han vill inte vara isolerad. Men grejen är att jag kom ju på honom före jul med att ha suttit och skrivit till en tjej att han ville ha sex med henne och sånt och sen var han och träffade henne men han säger att ingenting hänt, de bara sett film. Till en tjej han jobbar med har han suttit och skickat mail att han har aldrig känt för nån så som han känner för henne och att det finns så många andra tjejer därute så varför ska han nöja sig med mig. Och hon har skrivit att han verkar ha det så dåligt hemma, att han förtjänar bättre osv och han har hållt med. Vi har pratat om det och han säger att det inte var på det sättet men ändå fortsätter han ha kontakt med henne och ljuger om det! jag VET att jag förtjänar bättre än så här men jag älskar honom ju och han har sina fina stunder. Igår sa han för första gången sen han flyttade i slutet av januari att han älskar mig men att han tycker allt är så jobbigt just nu och att orkar inte prata om saker och ting.
    Jag vet precis hur svårt det är att lämna någon som man älskar. Huvudet säger en sak men hjärtat en annan. Satt fast i ett liknande förhållande i fyra år innan jag tog modet till mig och bröt upp.

För mig funkade det bäst att gå därifrån men jag vet ju inte hur det är i erat förhållande, kanske kan ni lösa det, kanske inte. Jag stöttar dig i alla fall i vilket beslut du än tar och lyssnar på argument och funderingar under tiden.

Kram!
  • Malin 74
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 15:01:48 följande:
    Kram!!
    Tack!!!!!Allt känns bara skit just nu....känns som att ingen i familjen vill förstå mig,blir bara tjafs hela tiden!
  • Licens To Kiss

Helvetes jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min lilla söta unge hade stängt av frysen innan vi stack i onsdags ner till Skåne (vilket jag inte visste) kommer hem nu och ska fixa mat. 40:- i plånboken och får pengar den 17:e. All mat är försötörd + att de luktar lik här hemma. Imorrn åker vi till min mormor och får lite handlat.

• Kaldorei

hum, har du hemförsäkring? har du mat värd mer än 1500 spänn i frysen borde du ringa å höra med försäkringsbolaget, hur dem ställer sig till sånna saker. jag vet iaf att man kan få ut om frysen tex gått sönder å mat blivit förstörd.

Himmelkropp skrev 2009-04-12 17:25:14 följande:
    Helvetes jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Min lilla söta unge hade stängt av frysen innan vi stack i onsdags ner till Skåne (vilket jag inte visste) kommer hem nu och ska fixa mat. 40:- i plånboken och får pengar den 17:e. All mat är försötörd + att de luktar lik här hemma. Imorrn åker vi till min mormor och får lite handlat.
  • Malin 74
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 17:25:14 följande:
    Helvetes jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Min lilla söta unge hade stängt av frysen innan vi stack i onsdags ner till Skåne (vilket jag inte visste) kommer hem nu och ska fixa mat. 40:- i plånboken och får pengar den 17:e. All mat är försötörd + att de luktar lik här hemma. Imorrn åker vi till min mormor och får lite handlat.
    Kramar om
  • Kaxelina

Hej alla. Jag har inte varit här inne på jättelänge men jag lovar att jag lever. Ville bara berätta att jag var på samtal i torsdags och hon tänker remittera mig vidare till Uppsala för det vi pratat om styrker verkligen på att jag har adhd och ev. Touretts(?) men mina "tvångstankar". Hmm trodde jag låg åt AS hållet efter adhd.

Jaja där ser man. SKall fortsätta med samtal även hos psykologen för behandling. Undrar vad det kan vara för behandling. :p

• minoosmamma

Anonym (Hej) skrev 2009-04-12 10:13:36 följande:

vad för diadnos har din man? (du? )Ville bara berätta hur jag blev bemött då jag kontaktade barn psykolog, att hon ansåg att föräldrar med adhd behöver hjälp isin föräldra roll och att vi som har denna diagnosen behöver mer stöd, och vägledning hur man uppfostrar ett barn, Jag blev väldigt kränjkt av sådan komentar. och svslutade de samtalet henne.Vad är de för tecken din 1½ åring visar?? Är de NI som ser de? eller även dagis, bvc?Får jag berätta om vårt barn och olika trots perioder?Har dem erbjudit er någon "föräldra utbildning" där man även får lära sig trotshantering?
    Hej!

Min man har adhd. Jag ska göra utredningen i höst då min läkare och terapeut misstänker samma sak.

Jag har också fått "erbjudande" om stöd i min föräldraroll och jag känner mig också kränkt! Jag har inga problem att ta hand om mina barn men det känns nästan som dom tror det. Eller jag kanske överreagerar?? Jag vet inte.
    Min dotter har ingen barnomsorg än.
    Dom som merker det är jag själv och min mamma som träffar henne mest. En väninna till mig också.
    Ska försöka förklara lite av hennes "tecken".
    Hon är antingen JÄTTE glad eller JÄTTE arg. Inget mellanting. De 6 första månaderna i hennes liv skrek hon i princip dygnet runt=( Hon är fortfarande otroligt skrikig.
    Ilskna utbrott! Hur jag än försöker får jag inte henne lugn. Tycker nästan det blir värre om jag försöker prata lugnt med henne. Hon kastar sig åt alla håll och kanter. Och vrålar. För allra minsta småsak...
    Hon har ALDRIG sovit en hel natt hittills.
    Allmänt missnöjd.

Du får jättegärna berätta om ditt barn. Alla tips är välkommna!
Svar på tråden vuxna med adhd add as